Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst ja, Det som i Sverige kalls for "American Hamburger Dressing" ar nagot som inte finns har. Alls. Har har man mayo/senap/ketchup/aioli pa hamburgare. Och lok, tomat, saladsblad, inlagd gurka, ost, svamp, etc ... I gar hittade jag en produkt i affaren som hade STORA skyltar med NYTT och NY PRODUCT ... for allt mojligt ... men sarskilt for hamburgare. Den var latt rosa. Jag var tvungen att kopa en. I dag testade sonen ocksa ... han kande genast igen "American Hamburger Dressing" ... men poangterade att den jag hittade har har lite mer "Umpf" an den Svenska. 😂
Antligen finns Amerikan Hamburger Dressing i Amerika! :rofl:

Och Bacon i burgare. Hur kunde jag glomma bacon? 😳
 
Senast ändrad:
Men jösses! Ringer försäkringsbolaget för att få hjälp med getingboet inuti förstubron.
Då startar en utredning huruvida huset är ett bostadshus!!
Nu har jag prata med tre olika personer och inte kommit fram till något svar än. Ska ringa tillbaka till nästa skadeavdelning vid kl 9.
 
Men jösses! Ringer försäkringsbolaget för att få hjälp med getingboet inuti förstubron.
Då startar en utredning huruvida huset är ett bostadshus!!
Nu har jag prata med tre olika personer och inte kommit fram till något svar än. Ska ringa tillbaka till nästa skadeavdelning vid kl 9.
Vad menar de att det är?
 
Vad menar de att det är?
Eventuellt ett uthus...
Jag har alltså två hus på gården. Nu är det inte klarlagt om det är bostadshus bägge två.
Mycket märkligt, eftersom huset står som gästhus med bostadsinredning på mitt försäkringsbrev.

Nåväl. Kl 09 kan jag få svar.
Hela situationen känns konstig. Och deet känns som jag vill veta vad som gäller. OM de tycker att mitt ena hus är ett uthus - vad innebär det om något händer?
 
Eventuellt ett uthus...
Jag har alltså två hus på gården. Nu är det inte klarlagt om det är bostadshus bägge två.
Mycket märkligt, eftersom huset står som gästhus med bostadsinredning på mitt försäkringsbrev.

Nåväl. Kl 09 kan jag få svar.
Hela situationen känns konstig. Och deet känns som jag vill veta vad som gäller. OM de tycker att mitt ena hus är ett uthus - vad innebär det om något händer?
Bra fråga! Men om de inte vill hjälpa dig med boet så säg till om du vill ha hjälpbesök! :heart
 
@tanten vad kinkigt! Vi fick hjälp med getingar i garaget… då borde väl du få hjälp med det där! :mad:
Puh! När jag äntligen fick tag på rätt person på försäkringsbolaget så var det inga tveksamheter. Det är inrett som bostad och då är det ett bostadshus.

(eftersom det är möblerat, vinterbonat, har kaklat badrum och fullt utrustat kök så begrep jag inte hur det inte skulle vara ett bostadshus)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 350
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 980
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 020
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 741
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp