Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ätit glass på Smultronstället och nu är vi vid en sjö och roar oss :)

IMG_20210719_115751.jpg
 
Dramatik när man vaccinerar hund. En stackars äldre svimmade pang bom och ambulans fick hämta denne. 😔 Som tur var kände personalen till dennes granne och kunde be den hämta djuret.
Sen var det någon gubbe som sa ngt om ”lilla gumman, den där orkar inte du bära” till kvinnan han var där med som bar en stor säck hundmat. Hon fräste ifrån gällande ”lilla gumman”. Och fick sen ngt liknande tillbaks. Så hon slängde hela säcken på honom. 🖕
 
Maken åkte in tidigt idag för att handla och han kommer hem med Hällåsens jordgubbar :love::d
Det är obesegrat hittills landets godaste jordgubbar!! Funderar på att ta en tripp till Ljusdal bara för att fråga vad det är för sort... :angel:

Nu äter jag av dom till glass, nomnomnom :d
 
Maken åkte in tidigt idag för att handla och han kommer hem med Hällåsens jordgubbar :love::d
Det är obesegrat hittills landets godaste jordgubbar!! Funderar på att ta en tripp till Ljusdal bara för att fråga vad det är för sort... :angel:

Nu äter jag av dom till glass, nomnomnom :d
Om det blir några över så är det en hit att blanda med lite skuren vattenmelon, lite grann banan och lite kiwi. Och sedan en pytteskvätt likör över.
Testat för ett par helger sedan och det var närapå himmelskt.
 
Har dragit igång sista arbetsveckan före semestern och kan konstatera att jag inte har särskilt mycket att stå i alls. Båda cheferna är på semester och här sitter jag, typ. Det känns nästan lite synd, jag gillar att köra ända in i kaklet sista veckan före semestern så att man liksom verkligen känner att man förtjänar lite ledighet sen. Ok, jag kommer definitivt ångra att jag sa det där :nailbiting:

Nåja, nu ska jag jobba vidare med det lilla jag har och sedan traska ner för ett lunchdopp i havet :love:
Jinx!! :nailbiting:
 
Om det blir några över så är det en hit att blanda med lite skuren vattenmelon, lite grann banan och lite kiwi. Och sedan en pytteskvätt likör över.
Testat för ett par helger sedan och det var närapå himmelskt.

Later gott! Jag har blandat alla olika sorters bar med sma bitar vattenmelon och ringlat allt fran honung till hemmagjorda saser over. Om man har daligt med likor hemma, menar jag ... men min citrus likor borde bli himla god over frukt/bar.

Annars har jag blivit introducerad till hur man ater vattenmelon "soder om gransen" som min Mexicanska van sa ... Man skar den i kvartar och sedan skivor (sa man kan ata utan att ha vattenmelon over hela ansiktet) sedan stror man flingsalt och chili flakes over. Helst merquen (chili krydda fran Chile) eller nagon form av rokt chili flakes. SA vansinnigt gott att jag nog aldrig mer ater vattenmelon rakt av.
 
Later gott! Jag har blandat alla olika sorters bar med sma bitar vattenmelon och ringlat allt fran honung till hemmagjorda saser over. Om man har daligt med likor hemma, menar jag ... men min citrus likor borde bli himla god over frukt/bar.

Annars har jag blivit introducerad till hur man ater vattenmelon "soder om gransen" som min Mexicanska van sa ... Man skar den i kvartar och sedan skivor (sa man kan ata utan att ha vattenmelon over hela ansiktet) sedan stror man flingsalt och chili flakes over. Helst merquen (chili krydda fran Chile) eller nagon form av rokt chili flakes. SA vansinnigt gott att jag nog aldrig mer ater vattenmelon rakt av.
Åh, vattenmelon med flingsalt lätt jättegott. Jag tror att jag skulle gilla det :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 362
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 980
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 023
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 742
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp