Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh! När jag äntligen fick tag på rätt person på försäkringsbolaget så var det inga tveksamheter. Det är inrett som bostad och då är det ett bostadshus.

(eftersom det är möblerat, vinterbonat, har kaklat badrum och fullt utrustat kök så begrep jag inte hur det inte skulle vara ett bostadshus)

Ja, plus att du betalat försäkring för en bostad alla år... sommarvikarie hos försäkringsbolaget kanske?!
 
Ja, plus att du betalat försäkring för en bostad alla år... sommarvikarie hos försäkringsbolaget kanske?!
Det var en tjej på Nomor som var så tveksam. Hon hade väldiga utredningar och skulle själv ringa och kolla om det ingick.
Försäkringsbolaget var glasklara när jag väl fick tag på rätt avdelning.

Nu hoppas jag bara på att de fixar det snabbt. Frustrerande att inte komma åt huset. Jag kan ju inte gå in.
 
Hade tänkt gå och handla kl 8 när det var runt 17 grader men vaknade inte förrän vid 9, antagligen för att det blivit svalare än tidigare dagar. Så nu vet jag inte när jag ska gå och handla. Tappar motivationen när planer måste ändras.
Kollar tv en stund så får jag se hur det blir sen.
 
Ligger på soffan och slappar lite. 2 nätter avklarade, 4 kvar. Sov dåligt första natten, inte konstigt när sängen var mindre än 140, samt bara en person som sovit i den tidigare, vilket gjort den tvålkoppsformad i mitten. Blev inge bra när två personer skulle sova i den. Båda gled ner i ”hålan”. Första natten blev jag nästan urputtad ur sängen. Nu andra natten var mycket bättre, återstår att se hur resterande nätter blir.

Även gjort egen marinad och marinerar grillköttet med, ingefära, vitlök, peppar, olja och soya. Ska bli spännande å se om det är något att ha. 😇
 
Har dragit igång sista arbetsveckan före semestern och kan konstatera att jag inte har särskilt mycket att stå i alls. Båda cheferna är på semester och här sitter jag, typ. Det känns nästan lite synd, jag gillar att köra ända in i kaklet sista veckan före semestern så att man liksom verkligen känner att man förtjänar lite ledighet sen. Ok, jag kommer definitivt ångra att jag sa det där :nailbiting:

Nåja, nu ska jag jobba vidare med det lilla jag har och sedan traska ner för ett lunchdopp i havet :love:
 
Vaknade visst på heeelt fel sida... Grinig, arg, allergisk mot allt.

Tog tre timmar, men nu så. Fått i mig kaffe och frukost. Insett att Falsterbo ju finns att se i efterhand på SVT!
(tack @clusia :D)
Perfekt, kodningskurs och hästar i bakgrunden, ska nog bli en bra dag ändå.
Klättrar så sakteliga upp i reservlistan på YH-utbildningarna också, så har inte gett upp än.

Tappade all lust att träna dock, men idag är jag nog nöjd om jag är 50% på banan.
 
Ska försöka ge mig på och sätta upp myggnät för dörren til uteplatsen och ev. vid ett fönster.
Nackdel att dörr och fönster går inåt så nätet hamnar på utsidan. :cautious:
Sen kan någon ha ställt ett litet växthus utanför fönstret, så får se om jag ens når dit eller om jag ska hoppa över det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 362
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 980
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 023
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 742
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp