Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om de gör som senaste vinter-OS så blir kanal 5 huvudkanal. Discovery äger även kanal 9 och 11. (Av de "vanliga" kanalerna alltså.)
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska behöva teckna även Discovery +. Inte jättesugen men det kanske blir nödvändigt.
Tyvärr är det väldigt svårt att hitta ordentliga tablåer för OS :mad:
Tror det var expressen som hade en tablå för veckorna
 
Om de gör som senaste vinter-OS så blir kanal 5 huvudkanal. Discovery äger även kanal 9 och 11. (Av de "vanliga" kanalerna alltså.)
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska behöva teckna även Discovery +. Inte jättesugen men det kanske blir nödvändigt.
Tyvärr är det väldigt svårt att hitta ordentliga tablåer för OS :mad:
Här finns en fullständig lista inklusive svenska tiderna.
https://www.aftonbladet.se/sportbla...t-infor-sommar-os--tv-och-program-dag-for-dag
 
Hemma, suck, min busktomat har gått av alldeles vid roten :arghh: Försökte binda upp den så gått det nu gick. Bara att hoppas att de gröna tomaterna mognar. Allt växer som ogräs. Tur att jag satte upp parasollet så det blir lite skugga.

Gick stavgång i 40 minuter och avslutade med lite armhävningar och annat mot en bänk. Vem behöver gym? Liiite svettig :D

Apropå katter, Megara kan smyga ljudlöst, särskilt när det vankas mat, eller vill ha mat så går hon runt fötterna så jag snubblar över henne. När hon kör sina ryck så låter hon som en hord elefanter - fantastiskt hur en 3.5 kg burma kan låta.
 
Passar på att tvätta, göra lite underhåll i akvarierna och stuff. Jösses så sköönt det är att inte ha ett enda måste idag! Det är dessutom årets hittils varmaste dag här så vi ska bara ta det piano, våfflan och jag, och gå ut på liten svamputflykt ikväll när det svalnat av. :heart Komma ikapp med lite hushållsarbete också kanske. Jag städar andras hus, men mitt eget ser ut som en jäkla skittipp!
 
Skallevärk..Antingen för jag vaknade redan efter tre timmars sömn vid 4 (jösses så dimmigt och tropisk natt med) och sen vid 7, ögonen gick i kors 🤪 innan jag somnade om och vid 9. Och/ eller pga skitvärmen; hoppas kaffe, vatten, vätskeersättning och lakrits under dagen hjälper 🤪. Hoppas verkligen att det blir under 25 grader i morgon som utlovat så man får en andningspaus, helst massa regn och lite åska som rensar upp den vidriga luften med....🙌.
 
Skallevärk..Antingen för jag vaknade redan efter tre timmars sömn vid 4 (jösses så dimmigt och tropisk natt med) och sen vid 7, ögonen gick i kors 🤪 innan jag somnade om och vid 9. Och/ eller pga skitvärmen; hoppas kaffe, vatten, vätskeersättning och lakrits under dagen hjälper 🤪. Hoppas verkligen att det blir under 25 grader i morgon som utlovat så man får en andningspaus, helst massa regn och lite åska som rensar upp den vidriga luften med....🙌.
Var en massa åska och regn här i går
Men inte blev det bättre inte
 
Yay. En kollega färre än planerat idag. Sååå dubbla rundor i den här värmen låter väl kul?! :arghh:

Jag har förvisso turen att bo mitt mellan mina två rundor, så nu är jag hemma på lunch, har en vattenflaska i frysen och allmänt kan vila upp lite. Vissa kollegor har det betydlig kämpigare. Jag har också tur med att killen jag träffar har semester, så han tar hand om hundarna lite extra.
 
Hemma, suck, min busktomat har gått av alldeles vid roten :arghh: Försökte binda upp den så gått det nu gick. Bara att hoppas att de gröna tomaterna mognar. Allt växer som ogräs. Tur att jag satte upp parasollet så det blir lite skugga.

Gick stavgång i 40 minuter och avslutade med lite armhävningar och annat mot en bänk. Vem behöver gym? Liiite svettig :D

Apropå katter, Megara kan smyga ljudlöst, särskilt när det vankas mat, eller vill ha mat så går hon runt fötterna så jag snubblar över henne. När hon kör sina ryck så låter hon som en hord elefanter - fantastiskt hur en 3.5 kg burma kan låta.
Det går att äta gröna tomater ;)
 
Jag är också lite i valet och kvalet om jag ska teckna Discovery +. Som jag minns det från vinter os så upplevde jag inte att jag missade så mycket men jag misstänker att många grenar nu kommer vara mitt i natten för oss. 🤔 Så då kommer jag ju behöva se i efterhand och då är ju frågan hur mycket som visas på tvn.

Jag har ju sett till att ha semester under OS och kommer i princip ställa om dygnet till Tokyo-tid :D Dessutom har jag Viaplay vilket innebär att jag kan spola tillbaka 48 timmar på kanal 5, 9 och 11. Förhoppningsvis räcker det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 189
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 162
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 308
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 986
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp