Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute och sprungit och nu äter jag vattenmelon. Får bli något annat lite senare, har noll aptit.

Kollar på katten som busar runt som en tok med ragg, kastar en leksaks mus och en bit kartong runt sig och springer på väggarna.

Edit: nu la hon kartongbiten i kattlådan :D 🤷‍♀️
 
Läser en bok just nu som är GRYMT bra. Beskrivningarna (miljö, händelse, person, osv) är otroliga. För en sekund (nåja, kanske det var mer som timmar ;) ) började jag tvivla på min egen blygsamma författarförmåga. Men så tänkte jag om. Det finns ett otal författare som skriver som jag hoppas att jag gör. Lättläst, med bra flyt och helt okej miljö- och personbeskrivningar. Jag älskar att sträckläsa böcker av t.ex. Sofie Sarenbrant. Men den jag läser nu sträckläser man INTE. Man läser några sidor i taget, sedan ORKAR man inte mer utan måste lägga ifrån sig boken och processa det man har läst. Men, som sagt, den är så bra att man blir lite avundsjuk.... ;) :D
Nu blev jag ju otroligt nyfiken på vilken bok det är.
 
Haft hovis ute som verkade min häst som går barfota och fick beröm för fina hovar trots det hårda och torra väder vi har nu. Sen fick det bli max 10 min longering på ridbanan så har hon fått röra sig iaf lite granna innan jag for hem och lagade middag. Mycket enkelt, snabbt och gott; ostsås på Västerbottensost och mjukost, färsk pasta och broccoli :d.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 314
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 492
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
78 102
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp