Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
9FCF857C-BFC3-4E4C-9D1B-7DCC47E58C11.jpeg

Hallåja Ånge 🥴
 
Vi lever båda två. Fast de kunde ha blivit väldigt skojigt om inte matte hade varit på sin vakt.Pga av alla knott han hade runt huvudet skaka han till och bomullen trilla ur. Inte bra på en häst som vilat i tre veckor och dessutom sista gången hans kördes tog en skentur .. I normala fall hade han nog inte brytt sig men nu var han lite på hugget så att säga.Men vi kom hem efter två lugna varv på skogen och han var nöjd när han kom ut i hagen igen där kvällsmaten hägrade ❣️
InFrame_1627314846904.jpg
 
Man kan skicka mail senare :) alltså att du skriver ett mail och senarelägger det så det inte kommer till din chefs inkorg förrän den dagen hen är tillbaka.
Jag är av åsikten att har man semester kollar man inte jobbmejlen. :) jag orkar inte sitta och ha koll på och senarelägga massor av mejl med olika datum beroende på vem som är mottagare. Många mejl skickas dessutom med minst två pers på kopia, blir ett jäkla göra när jag ensam sköter tre mejladresser utöver min person-kopplade just nu...
 
Jag är av åsikten att har man semester kollar man inte jobbmejlen. :) jag orkar inte sitta och ha koll på och senarelägga massor av mejl med olika datum beroende på vem som är mottagare. Många mejl skickas dessutom med minst två pers på kopia, blir ett jäkla göra när jag ensam sköter tre mejladresser utöver min person-kopplade just nu...
Jag har autosvar på min jobbmail
Går in och kollar ibland men störs inte av aviseringar och sånt.
Har lärt mig att ledigt är ledigt :)
 
Läser en bok just nu som är GRYMT bra. Beskrivningarna (miljö, händelse, person, osv) är otroliga. För en sekund (nåja, kanske det var mer som timmar ;) ) började jag tvivla på min egen blygsamma författarförmåga. Men så tänkte jag om. Det finns ett otal författare som skriver som jag hoppas att jag gör. Lättläst, med bra flyt och helt okej miljö- och personbeskrivningar. Jag älskar att sträckläsa böcker av t.ex. Sofie Sarenbrant. Men den jag läser nu sträckläser man INTE. Man läser några sidor i taget, sedan ORKAR man inte mer utan måste lägga ifrån sig boken och processa det man har läst. Men, som sagt, den är så bra att man blir lite avundsjuk.... ;) :D
 
Senast ändrad:
Mycket märklig upplevelse. En storsläkt, alternativt en sekt, har hyrt merparten av stugorna i stugbyn. Det gjorde de även förra året (varför det inte fanns ledig stuga för oss v. 30 (så för detta året bokade vi ett år i förväg)). Hur som helst så verkar de väldigt fientligt inställda till oss. De hälsar inte, de kör bilar fram och tillbaka framför vår altan, de har tänt en brasa precis utanför vårt öppna köksfönster och låter barnen springa runt runt kring huset och skrika utan att säga till. Det känns som att de försöker driva oss härifrån! :laugh:
 
Mycket märklig upplevelse. En storsläkt, alternativt en sekt, har hyrt merparten av stugorna i stugbyn. Det gjorde de även förra året (varför det inte fanns ledig stuga för oss v. 30 (så för detta året bokade vi ett år i förväg)). Hur som helst så verkar de väldigt fientligt inställda till oss. De hälsar inte, de kör bilar fram och tillbaka framför vår altan, de har tänt en brasa precis utanför vårt öppna köksfönster och låter barnen springa runt runt kring huset och skrika utan att säga till. Det känns som att de försöker driva oss härifrån! :laugh:
Men fy, så otrevligt! 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 314
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 492
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
78 103
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp