Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ont precis överallt och är på dåligt humör. Blev inte bättre av att jag för sjuttoelfte gången behövde städa efter chefen som lämnar sina koppar med kaffe överallt (16 mögliga koppar var skörden i dag) och slänga hans oätna matlådor ur kylskåpet. :banghead:

Kändes pyttelite bättre när jag upptäckte att det fanns goda mandariner i personalköket. Behövde något att äta just nu.
 
Har ont precis överallt och är på dåligt humör. Blev inte bättre av att jag för sjuttoelfte gången behövde städa efter chefen som lämnar sina koppar med kaffe överallt (16 mögliga koppar var skörden i dag) och slänga hans oätna matlådor ur kylskåpet. :banghead:

Kändes pyttelite bättre när jag upptäckte att det fanns goda mandariner i personalköket. Behövde något att äta just nu.
Ställ in allt på hans skrivbord, iaf kopparna :devil:
 
Sitter i soffan och längtar till helgen. Ska ut och äta då, endera italienskt eller indiskt och båda ställena är fantastiska på maten :d blev hungrig när vi diskuterade restaurang så ska fixa nåt att äta. Blir rostat bröd med ägg som lite lyx :d
 
Det var ganska kul! Vi skulle bygga en förskola och sen mitt i sa ledarna "Vi har ändrat oss, det ska vara en kulturhall istället".

Jag fick det jobbet så kanske att lego är min styrka 😂
Jag läste citatet utanför kontexten Lego och rekrytering längst ned i tråden och tänkte: ”Den kommunen behöver nog lite mindre påtänd verksamhetsledning.”

Sen hängde jag med. Lite bättre.
 
Hur jävla dum är man om man uttrycker sig enormt rasistiskt på sociala medier, samtidigt som man har sin arbetsgivare taggad i sin profil? 🤦‍♀️

Här har vi en trevlig kille som kommenterar en artikel om en svensk tjej som misshandlats till döds av sin mörkhyade pojkvän.
Bild 1:
Screenshot_20210922_181509.jpg
 
Jag läste citatet utanför kontexten Lego och rekrytering längst ned i tråden och tänkte: ”Den kommunen behöver nog lite mindre påtänd verksamhetsledning.”

Sen hängde jag med. Lite bättre.
Åh andra sidan så är jag helt säker på att den diskussionen skulle kunna förekomma på valfri kommun. :angel: Jag häpnar lite över att min hemkommun la pengar på relativt dyra konstverk som ska smycka skolgården och sen konstaterar att skolan måste dra ner sina kostnader. Jag fattar att det inte är riktigt så enkelt att välja vart pengarna ska gå men lite bättre prioriteringar kan jag känna ibland.
 
Hämtade barnet halv två. Sen har han dragit ut typ alla sina leksaker från rummet (det är många), ätit sjutton polarkakor, banan, päron och vindruvor. Nu vill han inte helt otippat ha ”riktig mat” och jag borde ju fattat att det inte skulle hända något i köket idag heller. Jaja, barnet överlever.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 157
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 655
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp