Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hade varit fint med en läromästare men då går priset upp radikalt alternativt köpa en klart äldre ponny, 15-16 år eller uppåt. Jag räknar med att mina kunskaper sen tidigare föl och unghästar ska räcka ;)
Ohja, visst är det så! Och är hästen snäll för ålder och du kunnig, ja varför inte?!?! Min fjordfröken var betydligt mera stabil som unghäst än min fjordvalack var vid 30+ 😅😅.
 
Avskyr när de gör så, "det finns ingen annan".

Min man gjorde extrapass med löfte om att bli en med ett annat pass. Men "det finns ingen annan" så nu ska han jobba det passet ändå.
Numer kräver jag att ett specifikt pass tas bort säger rent ut att då vill jag vara ledig måndag den 27
Tittar till och med ut vilka dagar jag helst vill vara ledig för att vara beredd med flera datum om frågan kommer :cautious:
 
Jag tror att arbetsgivarna använder det som ett intelligenstest. Jag har sett några liknande tester användas på det sättet.

Så kan det absolut vara. Eller så kan det vara en del i en helhetsbedömning, att de alltid gör bedömning av personer på samma sätt men sen vilka parametrar som de sedan värderar när de tillsätter tjänsten kan variera. Hoppas att det är så! Detta är ett rekryteringsföretag som gör.
 
Blev uppringd av veterinären, de hade tyvärr lite väntetid på att skrapa tandsten så tiden blev först 12 november. Nu ångrar jag ju kanske lite att jag inte tog ett prov av hans knöl redan idag, för då hade vi kunnat få det svaret tidigare. Nu kommer jag inte veta på 8 veckor om hans knöl är farlig eller inte 😟
 
Funderar på att åka och handla i mjukisbrallor. Tror jag kommit fram till att jag bor för mycket på halvlandet för att det ska kännas bekvämt.

Mitt i en storstad kan man handla i pyjamas i sitt kvarter om man vill, och då ses som en charmig och excentrisk.

På riktiga bonnlandet kan man komma i exakt vad man vill, mjukisar, stallkläder, Lantmännenkeps och vilka arbetskläder som helst. Kanske dock inte pyjamas, för då är man udda och skum.

Men på halvlandet? Mycket epatraktorer och moppeungdom, mängder med svindyra villor, många hitflyttade från storstan. Både lantligt och storstadsnära.

Ska jag sjunka så lågt att jag handlar i hemmakläder = mjukisar, raggsockor, kofta eller fleece och kanske en keps pga bad hair day. 🤷‍♀️ Antagligen har folk nog med sitt och orkar inte bry sig om andra, men jag vill inte sticka ut på ett fulslappt sätt. What to do, what to do?

Dagens funderingar, eventuellt ytliga och fördomsfulla, och jag hade helt klart hunnit klä om medan jag funderade. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 441
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 012
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
500
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 666
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp