Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blivit hemskickad nu! Även om jag nu låg inlagd på strokeavdelningen och det var faktiskt en helt okej upplevelse, lugnt och skönt, fick ha eget rum och personalen var snälla mot mig, så är det skönt att få vara hemma. Kan gå runt helt okej utan att kräkas och har lyckats äta lite.

Läkaren idag påstod att jag fått krampanfall pga botox. :up: Intressant med tanke på att jag aldrig gjort botox och blivit behandlad med en filler som jag har fått flera gånger innan, strax innan jag fick krampanfallet. Ibland kan jag bli lite trött på folk.

Blodtrycket är fortfarande skit, men ska komma tillbaka om jag mår sämre eller får fler anfall.
 
Jag är litelite irriterad på vem det nu var som bestämde hur PostNords väldigt icke användarvänliga portal ska funka och se ut. :angel:

Behövde på ena paketet fylla i en proformafaktura. För det första är det extremt svårt att hitta, jag som är väldigt haj på datorer/hemsidor osv och har universitetsutbildning inom området fick erkänna mig besegrad och ringa PostNord. Visar sig att man hittar den i en väl gömd drop down meny. Ok, whatever.

Klickar in mig där och börjar fylla i. Får lära mig vad ett EORI nummer är, vad DAP cleared, DAP, EXW och DAT är. Fastnar sedan igen. Fakturanummer. Fakturanummer för en gåva? Testar att gå vidare utan att skriva in det, men jag får inte gå vidare för systemet kräver fakturanummer. Googlar febrilt och läser på om tulldeklarationer på deras hemsida och fattar noll. Får ringa igen.
Snubben som svarar har ingen aning, försvinner en stund och kommer tillbaka och typ "ja alltså, det är bara att skriva ett gäng nollor eller kanske dagens datum eller något."
Varför är fakturanummer satt som obligatoriskt fält för att gå vidare med att deklarera en gåva? Speciellt om man bara kan skriva i massa nollor? :rage:

Får hjärnblödning på den här portalen, den går emot typ alla designregler någonsin. :arghh:
 
Jag är litelite irriterad på vem det nu var som bestämde hur PostNords väldigt icke användarvänliga portal ska funka och se ut. :angel:

Behövde på ena paketet fylla i en proformafaktura. För det första är det extremt svårt att hitta, jag som är väldigt haj på datorer/hemsidor osv och har universitetsutbildning inom området fick erkänna mig besegrad och ringa PostNord. Visar sig att man hittar den i en väl gömd drop down meny. Ok, whatever.

Klickar in mig där och börjar fylla i. Får lära mig vad ett EORI nummer är, vad DAP cleared, DAP, EXW och DAT är. Fastnar sedan igen. Fakturanummer. Fakturanummer för en gåva? Testar att gå vidare utan att skriva in det, men jag får inte gå vidare för systemet kräver fakturanummer. Googlar febrilt och läser på om tulldeklarationer på deras hemsida och fattar noll. Får ringa igen.
Snubben som svarar har ingen aning, försvinner en stund och kommer tillbaka och typ "ja alltså, det är bara att skriva ett gäng nollor eller kanske dagens datum eller något."
Varför är fakturanummer satt som obligatoriskt fält för att gå vidare med att deklarera en gåva? Speciellt om man bara kan skriva i massa nollor? :rage:

Får hjärnblödning på den här portalen, den går emot typ alla designregler någonsin. :arghh:

Ring Tullverket nästa gång när du har sådana frågor. De är MYCKET bättre än PostMord.
 
Fast de vet ju inte hur PostNords portal fungerar? Den har de ju noll insyn i.

Nä, men jag tänkte på fakturanr, koder odyl. Det är lika på alla transportfirmor (har skickat utomlands med FedEx, DHL och Schenker... en sabla mardröm helt ärligt).

Edit: Försök ALDRIG skicka batterier eller radioaktivt material... det är ett helvete att få iväg skiten :cautious:
 
Nä, men jag tänkte på fakturanr, koder odyl. Det är lika på alla transportfirmor (har skickat utomlands med FedEx, DHL och Schenker... en sabla mardröm helt ärligt).

Edit: Försök ALDRIG skicka batterier eller radioaktivt material... det är ett helvete att få iväg skiten :cautious:
Så det är tullverket som har den urbota korkade idén att man måste fylla i fakturanummer för en gåva!

Som tur är, är det något så oskyldigt som böcker jag försöker skicka.
Insåg precis att jag måste skriva ut 3 proformafaktura per paket, sätta fast på paketen, plus göra om alla fraktetiketter, individuellt för varje paket. Laga paketen (för de kom tillbaka och såg ut som hej kom och hjälp mig) Sen fixa upphämtning :eek: Det kommer ju ta hur lång tid som helst. Skrivaren besstämde sig för att dö också, så måste gå till annat hus för att skriva ut.
Får med andra ord göra detta i morgon, kommer aldrig hinna i dag.:meh:
 
Jag är fri :D Är lat och tar bussen hem istället för att gå. Ska vila lite hemma, äta och sen sätta igång med disk, piffa till matbordet med duk och sånt. Lillsyrran klagade under helgen på att mitt matbord är en avstjälpningsplats och inte går att äta vid så får väl fixa det 😅
 
Jag är fri :D Är lat och tar bussen hem istället för att gå. Ska vila lite hemma, äta och sen sätta igång med disk, piffa till matbordet med duk och sånt. Lillsyrran klagade under helgen på att mitt matbord är en avstjälpningsplats och inte går att äta vid så får väl fixa det 😅

Haha, köksbordet blir ofta så hos oss med.


Tror att det är lite standard faktiskt.... :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 610
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 876
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 122
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 050
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp