Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förutom drickat så köpte jag ett par nya dojjor från Skopunkten att ha att promenixa i framöver, de var av det tyngre slaget men blir nog bra :). Passade även på att köpa såna där sulor att lägga i då jag dödar skorna i förtid med mina tunga hälar :cautious:. Men först av allt var jag och lämnade sista läkarintyget, nyckel och taggar och tömde skåpet :). Semesterchefen (bara 24!) verkar ju verkligen trevlig det lilla jag pratade med henne :). Sen i höst är planen att hälsa på under ett APT- tillfälle och bjuda på fika :love:.
 
Har precis långlunchat med mamma och ventilerat sociala medier, bekräftelsebehov, festprissar och andra personligheter. Hon sa att hon lyssnat på en podd där en psykolog sa: "Det är skillnad på att vara populär och att vara omtyckt" och det är fasiken det sannaste jag har hört sen mannaminne.
 
Kuligt att jag fick tillbaka precis alla paket jag skickade iväg förra veckan. Står kryptiska saker på paketen som talar om för mig varför de kom tillbaka. "Noll", "Inget värde", "Info saknas", "Faktura" osv.
Nu har jag något att göra :p

Mindre kul för de som ville skicka paketen iom att det var "Svinbråttom".
 
InFrame_1627985253871.jpg

Idag kom vi ut på förmiddagen 😍 Skönt och rensa tankarna lite i sin ensamhet.
Ska snart iväg till svärföräldrarna då sambon fyller år. Men först ska jag dricka upp mitt kaffe.
 
Laddar för att åka och köpa en vedklyv.
Har i flera månader bett att få låna exets för att klyva ved till barnet. Han har förhalat oc förhalat. Nu skickade han en länk på en som var till salu.

Praktiskt för honom. Han betalar några hundralappar och behöver inte göra något alls. Varken lasta klyv, passa tider eller ordna något alls. Bara swisha.
Lata gubbskrälle.
 
Innan jag drog på lunch (eftersom jag var lite tidig och tänkte åka från arbetsplatsen) så drog jag fram dammsugaren och dammsög bilen. :) Hja mig
Använde lunchen till att handla lite och det råkade slinka med en choklad donut (chokladdonut? choklad-donut? vafan chokladmunk!) som jag ska fika på straxs. Mumma
 
Laddar för att åka och köpa en vedklyv.
Har i flera månader bett att få låna exets för att klyva ved till barnet. Han har förhalat oc förhalat. Nu skickade han en länk på en som var till salu.

Praktiskt för honom. Han betalar några hundralappar och behöver inte göra något alls. Varken lasta klyv, passa tider eller ordna något alls. Bara swisha.
Lata gubbskrälle.

Å andra sidan får du väl en vedklyv på köpet att använda senare också.

Annars kan han väl swisha mer till nån som levererar hem ved till barnet direkt. Blir ändå en omväg att swisha till verktyg...
 
Deppar lite
Vaknade till en katastrof i mitt 140a kar när jag tände där i morse - en massa döda fiskar:cry:
Så nu har jag städat alla pumpar och bytt rejält med vatten där. Är ff inte OK där ännu... :cry:

Så nu tröst shoppar jag lite på Bokbörsen och lyssnar igenom mina gamla cdskivor. Just nu Peter Jöback julskiva:o
 
Kom på att jag ska åka på roadtrip ett dygn ca. Frågade brorsan om jag fick låna hans Tesla. Frågan verkade inte landat i god jord för nu sitter jag i mammas gamla Toyota. MEN men … 😅😅
Vad ogint av honom :cautious: Var han rädd att du skulle besmitta ljudsystemet?! :rofl:
Jag tror att Törnis bror är en vis kille :angel:
Tänker genast på att första svaret på vad man gör på en bank är RÅN så... :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 668
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 092
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 142
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 141
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp