Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Titta vilken storleksskillnad mellan tidigare tältet och det nya :D 689g skillnad. Det kommer märkas vid vandringar.
231991000_2893817534214289_2414393290219135668_n.jpg


Samtidigt, golvet i det nya är tunnare än själva yttertältet på det gamla. Det känns lite läskigt :cautious:
 
Plockat ihop det sista av mina saker som har varit hos exet på förvaring.(flyttade 2018). Tanken var att jag skulle packa bilen och få med allt hem idag. Men återkommer på söndag istället och tar med honom som bärhjälp. (och han får samtidigt komma iväg på lite annat än att bara sitta hemma.)
 
Mellanlandar efter jobb för att ladda Mp3spelaren och kanske göra en macka till mellanmål innan jag släpar upp våfflan mot kullarna. Det småregnar ibland men är annars så härligt väder att hon får stå ut med mattes utflyktsplaner - och hör sen! :D
 
Vilken dag de blev! Snusk varmt med närmare 30 grader så Trul fick stå kvar i sin hage. Finns ingen anledning att plåga honom i värmen när han bara blir grinig när de är varmt. Men de lyckades iaf sticka mig på första försöket 😅 Och blev bara ett litet blåmärke denna gång och inte hela armvecket som de brukar.

Sen stanna jag och handla nödvändiga saker hem på Dollarstore innan jag åkte till stallet. Och där var ju min favorit Mys och hälsade på Morfar 😍 Och när hon fick syn på mig 😂 Märks att vi haft en tight relation redan från början ❤️ Älskade skruttunge.

Så jag har varit lektant hela eftermiddagen 🙊☺️ Så nu är moster trött för två av mina andra syskonbarn kom också. Två väldigt fina grabbar har de blivit av dem ❤️ Den yngste är jätte spänd för han börjar snart i förskoleklass förstår ni 😁 Han har blivit stor kille nu!
 
Idag har jag kört eldriven häcksax med batteriet på ryggen. Så otroligt lätt att använda till skillnad mot det bensindrivna aset vi körde förut.

Sen har jag fått mitt kompetensbevis idag att jag klarat kursen Arbete på väg 1.1

På eftermiddagen hade vi i klassen picknick i parken då alla tagit med sig mat och sen åt man av alltihop.

Har haft besök av arbetsterapeuten idag också.
 
"Falukorv i ugn med sommargrönt", står på menyn idag. Såg en bild, och tyckte att det såg mumsigt ut. Självklart klickade jag inte upp receptet innan jag handlade idag, utan gick på minnesbilden. Det blev NÄSTAN rätt. Tror inte att jag kommer att sakna auberginen jättemycket. Tomater, squash, falukorv och fetaost prickade jag ju in :up: ! Det luktar väldigt gott i alla fall :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 659
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 061
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 140
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp