Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har har vi nu mulet och det ar KALLT ... 16*C just nu och de sager att hogsta temperaturen lar bli 22*C i dag. Jag hackar i min basta kontorsstol tills son med familj kommer straxt efter lunch. Jag tankte leka med barnen :D medan han fixar sa den nya printern fungerar. :sneaky::angel: Hoppas jag.
 
Konstaterat att vi måste riva lite mer vägg för att få plats med kyl och frys 🤪

FFE48047-87A7-4AF7-8B57-231E7D6F45D3.jpeg


Barnet kör med sin nya tågbana (brio world smart tech som jag köpte på superduper-rea för några månader sedan).

Och jag mår illa efter 2 skedar Ben & Jerrys 😅
 
Tycker synd om mig själv. Snuvig och har ont i huvud och hals. Så det blir inget jobb imorgon - vilket iofs inte gör jättemycket förutom att jag då när jag kommer tillbaka kommer ha svinstressigt med skolstart.
Däremot blir det ju ingen ridning heller, vilket jag känner mig extremt nere över. :(
Hade alla dagar tagit att vara frisk och ha en skitjobbig jobbdag om jag bara fått åka till stallet.
 
Vedat större delen av dagen.
Så för att få lite paus drog jag till grannen och bytte fem rejäla purjolökar mot en påse potatis. :)

köpte en bytta med purjo i våras och de har växt mer än jag nånsin lyckats med. Så jag har purjo för ett halvt kompani.
Grannen har odling så potatis har hon många ton av. Imorgon ska jag festa med nyupptagen färsk potatis.
 
Släppt in två mätta grabbar som fick gå ned i gräs hagarna i morse. Igår fick de banta pga av att jag fick släppa två hål på Trulens gjord på selen .. ( De hade gått sex dagar på raken då på gräs )😬

Deras husse är en aning bättre men inte bra fortfarande och de oroar mig 😩💔 Får såna där jäkla dåliga minnen av när min Farmors cancer uppdagades .. Men han ska iväg imorgon igen till vårdcentralen denna gång får vi se vad de hittar på. Syrran var upp och hälsa på han idag en stund iaf också ❤️

Fick en massa glasburkar med så nu kan vi koka mer sylt bara jag orkar mig ut i skogen också eller sambon. Ska ta och rensa svamp sen blir de nog dusch och hopp i säng. Utsläpp av hästarna imorgon bitti 🐴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 564
Senast: manda
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
385
Senast: astronaut
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
275
Senast: sicx
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 354
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp