Bukefalos 28 Ă„r!

Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag har nu klippt monster, (HURRAH ... min printer garđŸ„łđŸ€©:bump:) lyssnat pa bok ... vandrat runt och plockat undan saker i narmare 2 timmar. Jag hickar fortfarande, sedan 4-5 timmar tillbaka. Jag vet att det beror pa att jag at lite for mycket brod, magen ar inte glad ... men hur i hela friden ska jag kunna sova med den har hickan?:banghead::cautious:
 
Blir ju lite orolig om det Àr taket.. dÄ rinner det vatten genom vÀggarna pÄ tvÄ vÄningar och ut i kÀllaren, kan bli mycket skador lÀngs vÀgen tÀnker jag :nailbiting:
Fast dÄ tycker jag verkligen att det mÄste synas nÄgonstans pÄ vÀgen ner? Som en flÀck i ett innertak, eller pÄ en vÀgg.
 
Jag har nu klippt monster, (HURRAH ... min printer garđŸ„łđŸ€©:bump:) lyssnat pa bok ... vandrat runt och plockat undan saker i narmare 2 timmar. Jag hickar fortfarande, sedan 4-5 timmar tillbaka. Jag vet att det beror pa att jag at lite for mycket brod, magen ar inte glad ... men hur i hela friden ska jag kunna sova med den har hickan?:banghead::cautious:
Nu Ă€r det andra gĂ„ngen jag mĂ„ste tĂ€nka "mÖnster" inte "mOnster"..... :rofl:
 
Fast dÄ tycker jag verkligen att det mÄste synas nÄgonstans pÄ vÀgen ner? Som en flÀck i ett innertak, eller pÄ en vÀgg.
Inga flÀckar nÄgonstans pÄ vÀgen ner. Finns en gammal fuktskada vid ett takfönster, i andra Ànden av huset, och den Àr ÄtgÀrdad (har bara inte bytt tapeten Àn). Annars Àr alla vÀggar fina.
 
Dagens uppdrag: Sy en dragskopÄse till stormköket. Funderar pÄ att göra en med rund botten. Det skulle vÀl se lite fancy ut. Kanske göra ett vinyltryck pÄ med. Fast vad? Hmm. FÄr klura ut nÄgot bra. Och vÀlja tyg. Det Àr nÀstan det svÄraste.
 
HĂ€starna ute i sina hagar. Trulis har sjĂ€lvklart tappat en sko nĂ€r jag inte har nĂ„gon som kan slĂ„ tillbaka den đŸ˜« Visst kan vĂ€l försöka göra de sjĂ€lv om jag hittar skon och den inte Ă€r allt för böjd men vet ju inte vart han tappat den 🙈 Och ja jag har tappsko kompetens sedan utbildning sĂ„ jag fĂ„r men vill inte gĂ€rna om jag slipper, rĂ€dd att för att jag ska sömsticka honom 😅

Nej mocka nu istÀllet och muttra lite bittert för mig sjÀlv. StressnivÄerna Àr höga nÀr min sambo inte har förstÄelse för att hÀstarna mÄste gÄ först nu pga av den situation vi Àr i.
 
Den behöver ett tryck. Men vad?
IMG_20210823_083829.jpg
 
Verkar som att spolbilen har liknande dygnsrytm som jag. De skulle komma "direkt pĂ„ morgonen". Är fortfarande inte pĂ„ plats. Var nyss nere pĂ„ innergĂ„rden och kollade pĂ„ den översvĂ€mmade brunnen.
Den ungdomliga grannen: "vad Àr det Àr för jord?"
Jag: "det Àr bajs"
Ungdomen: *chockad min* efter en stund "vems bajs..???"
Jag: "vet inte vilken bajskorv som Àr din men du kan ju kolla om du kÀnner igen nÄgon".
HÀrlig start pÄ mÄndagen! :D
 
Nej men hejsan hoppsan. Norwegian betalade precis tillbaka hela beloppet för min avbokade Tel Aviv-resa! Hade rÀknat bort att fÄ ngn ersÀttning för den.
Shoppade direkt upp cashen pĂ„ denna mkt glada outfit 🍭

E2CA5F83-2504-4ED2-88F7-F7ECA2AEBAB6.jpeg
 
Stallet fĂ€rdigt inför kvĂ€llen, ska ta mig lite kaffe och sen rensa svampen som jag inte orka med igĂ„r. Är trött antagligen pga av all oro för Pappa 💔 Men hĂ€starna var sĂ„ nöjda nĂ€r matte hade fodrat ute och fyllt nytt vatten. Trulen stĂ€llde sig och sola och Palle leta upp Fölis och börja tala med henne över staketet.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan Àr att klara mig frÀmst pÄ...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 699
Senast: manda
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra Äret och trivs bra, men dÄ de flesta av mina vÀnner fortfarande jobbar sÄ har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
468
Senast: astronaut
·
IT & mobiler Jag ska sÀtta ihop en massa bilder till en film samt ha med en kÀnd lÄt. Hur gör jag dÄ? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: sicx
·
Tjatter Jag har alltid velat bo pĂ„ landet. Nu har vi sĂ„ smĂ„tt börjat planera för en sĂ„dan flytt. Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 510
Senast: sthu
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • FĂ€rsk/frystorkat foder
  • UppdateringstrĂ„d 29

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp