Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Talande familjefoto av familjen Busbralla:

7A407960-64C8-442F-8774-49014A62027E.jpeg

Det är alltså lillvalpens vattenskål hon hämtat. Den var full med vatten. FULL! 😅
 
Försöker hålla mig vaken genom att fylla i medarbetarsamtalsblankett. En fråga är vilka svårigheter och utmaningar man ställs inför.
Kan man skriva "mängden korkade saker som händer och yttras utger en stor utmaning för mig" eller är det lite hårt :angel:

Skämt åsido men såna här blanketter är så vansinnigt svåra att svara på. :arghh:
 
Letar ord i skallen, hjärnan vill inte vara med just nu.
"Inte ok, utom tvivel, bakom tvivel, inom tvivel, nej vad har tvivel med saken att göra. Det är ju inte okej, det ska inte vara så... vad säger man? otvivelaktigt. Nej nu är jag där och petar runt i tvivel igen. Inte bra, när något absolut inte är rätt, när något är dåligt och ajabaja säger man... kritik! inom kritik? under kritik? utom kritik? bortom kritik? nej det kanske är fel.
Det är dåligt och får inte vara så... någon politiker babblar om något med tomma ord och använder ordet typ jämt. Jättedåligt. Ska jag skriva jättedåligt? nämen jag måste ju komma ihåg ordhelvetet, jag är ju inte dum. Dåligt, inte bra, bortom kritik låter rätt men fel samtidigt... Jag googlar. Nehe googla ord som beskriver något dåligt eller felaktigt var fel. Oh fel! fel kanske det är... Näää... Ska jag fråga kollegan? Nä han gick. Dåligt dåligt. Kritik, under kritik, bortom all kritik? Under! Under kritik... Under all kritik! Jag vann :banana: "

Min hjärna är fan under all kritik just nu :cautious:
 
Nu ska ni få höra. Har ju rätt ont på vänster sida även ut mot ryggen. Antagligen en muskel då jag även lyfte 25 kg säck lite dumt på hög höjd igår, rätt övertygad om att det är det. För givetvis var jag smart nog att ta pulsen (helt normal) istället för att börja googla om fel på hjärtat. Så, det tar sig! 😄. Mindre smart kanske att sätta sig dyngsvett på kallt stallgolv förut men var ju sååå mysigt att koppla av med pållan 🥰
 
Är sur nu . Två gånger har bägge MK klockorna gått till annan människa. Bud på att köpa en helt ny nu . Men är dom mycket större i urverket än Gant och champion? Nu tänker jag på sportmodelen
 
Är lite nykär i stan idag. Drog på mig lackskorna och höstkappan, köpte en cappuccino och hoppade på bussen in mot Stureplan tidigt i morse. Fick nästan lite pre-pandemi vibbar från tiden då man vimlade runt i city, tog ett glas Riesling i farten och köpte nymalda bönor på NK. Så efter jobbet gjorde jag just det. Strosade förbi NK och köpte bönor, höstblandning och några praliner. Har även hunnit spana in diverse klänningar, handskar och blickade förbi babyavdelningen. Att det mesta var blått eller rosa är en realitet som jag behöver hantera… senare. Nu är jag på väg hem och ska koka mig en thaisoppa med färska räkor. Lackskorna känns sådär, såhär 12 h senare!
 
Var rätt trött när jag kom hem, men lyckades ändå åstadkomma en inte så pjåkig middag.... Det blev någon typ av pastagratäng, med tomatsås på nötfärs, morötter (från mina föräldrars trädgård), krossade tomater, palsternacka och kryddor. Sedan gjorde jag en "ostsås" på matlagningsgrädde blandad med mozzarella, skivad hårdost, salt och peppar. Kokade pasta och blandade den med tomatsåsen och ostsåsen. Strödde till sig halverade körsbärstomater (från vår trädgård) över och stoppade in gratängen i ugnen i en kvart. Blev gott :up: !

Nu står surdegsbröd i ugnen.....
 
Har precis varit ute på lugn minipromenad i skogen. Kameran var med, för jag har bestämt mig för att fotografera en fin bild varje dag på äldsta hunden den här veckan. Känner mig mer kreativ än vanligt efter att ha sagt upp mig från jobbet och dagens bilder har troligen blivit de bästa på länge. Känner mig SÅ pepp på allt möjligt nu, trots att jag inte är frisk än :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
268
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 103
Senast: movi
·
Svar
810
· Visningar
42 898
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
763
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp