Vad gör vi häst-edition del 1

Han fick välja väg själv idag. Då vart man helt plötsligt super pigg! Jag bävade inför älgar då dem hänger just här... Men vi såg inga älgar. Vi såg bara en riktigt bra galopp sträcka med en uppförsbacke. Så nu längtar jag till han är galoppsatt med ryttare 😌🏇 20230608_192136.jpg
 
Idag har B äntligen fått första dosen Metacam, inte så kul tyckte hon men det gick rätt bra. Vi får se om hon fortsätter låta mig ge det rakt i munnen med spruta om några dagar...
 
Idag har B äntligen fått första dosen Metacam, inte så kul tyckte hon men det gick rätt bra. Vi får se om hon fortsätter låta mig ge det rakt i munnen med spruta om några dagar...
Tycker att de ofta brukar bli mer och mer förtjusta i det! Många som tycker att det är så gott att de tuggar sönder sprutan. 😅
 
Min och V's körsele kom idag. Halle fick agera testare. Nu har vi vagn och körsele så nu är det bara att tuta och köra med inkörningen.

Och nej det är ju klart att sakerna inte sitter perfekt på honom nu då jag inte satt han framför vagn och kan på så sätt ställa in allt rätt med alla remmarna. Men jag är glad att de passade! Vad roligt vi ska ha i sommar och höst. Mer varierad träning, det älskar vi! 😍

20230608_184433.jpg
 
EACCC24A-014C-4D82-8D6C-B835C2C83F48.jpeg

Kan inte hjälpa att jag blir helt blödig och varm i hjärtat varje gång jag ropar och han lyfter sitt lilla huvud med spetsade öron, gnäggar sitt tenor-gnägg och sen kommer stegandes rakt mot mig med sån självklarhet. Fastän han går med underbara kompisar i en drömmig gigantiskt sommarhage med massa gräs.
 
Igår en härlig ridtur ut I sällskap och I alla gångarter (och avslutningsvis en galopp själva bakom stallet)- idag en kort men mysig barbackatur I skritt och lite,lite galopp bara pållan och jag då det blev så pass sent ikväll;härlig avkoppling och underbar häst 😍.
 
Precis ett år sedan sambon var uppe på hästryggen så igårkväll på pållans vilodag fick hon släpa runt på husse i max fem minuter barbacka I grimma och grimskaft I skritt och lite trav och det var säkrast jag höll i eftersom hon anser det inte finns tillräckligt med gräs I hagen (duktigt nerbetat så de betas ju lite för hand utanför hagen varje dag) så höll hon ju på att dra ner huvudet utanför stallplan och det vore ju onödigt om husse skulle åka över halsen ner i diket 😆😂.
Pållan var allt lite grinig när sambon satt upp- hon ville säkert in och få en skvätt lucern som hon får smaka av när hennes betydligt äldre hagkompis får sin hink eftersom han fick det före så när jag sen kollade sambons sits bakom hästen utanför stallet tog pållan min eget beslut och klev in- mat tack! 😆😅.
 
Passade på jag på att rida lite ordentligare i eftermiddags när det inte var tokvarmt på ridbanan: tränade på momenten till WE/bruksridninginspirerade banan vi är anmälda till 😊 I alla gångarter denna gång och det enda nya för oss var att rida genom "grind" 😊. Det var roligt och strax före en timme kände vi oss klara för denna gång då det gick så fint (vill inte nöta för länge) och skrittade av en liten runda så idag blev det knappt 1,5 timme i sadeln vilket var ett bra tag sen och himla härligt 😍.
När jag fyllde hästarnas vatten började allt folk trilla in till gården i både bilar, stor buss och minibuss till bröllopet; pållarna får nog höra en hel del tjo och tjim i kväll/natt gissar jag 😄.
 
20230611_063248.jpg

Morgonfodring på sommaren är ju typ världens bästa syssla. Morgonsol, morgonpigga hästar och kaffe på det.

Vill ju rida men då vi inte har någonstans att ställa hästarna nu pga stall som behöver torka så får jag hålla mig på marken på ridbanan så den lille åringen ser Halle på avstånd. 👀🙈

Bjuder på en morgonbild med håret överallt på oss båda. 🤭
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 535
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 546
Senast: Smulu
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 069
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp