Bukefalos 28 år!

Vad gör vi häst-edition del 1

I dag har jeg flyttet all utrustningen min til nye stallen, og klart å stuka foten... så nye hesten får bli hos eierne litt til.
20230618_194229.jpg
 
Pållan var intagen pigg och glad och såklart hade hon njutit av en rullning när det äntligen blev blött så ville inte sadla henne så hängde på ett par stallkompisar ut på en skrittur barbacka; mysig, lugn ridtur I regnet 😍🥰.
 
När sambon inte är sugen på att bada än får jag väl göra sällskap med hästen 😅😊. Äntligen vågade jag ta mig ut i skogen igen efter torkan och första badet varje år vill jag gå i med själv 😊. Vattnet var dyigt, tror inte det var alger men för säkerhets skull fick inte Lazera doppa mulen som hon ville och hon var pigg på att gå i vattnet, sommarmys när det fortfarande var ordentligt varmt ikväll 🥰.
Fortsatte sedan med lite granna motion i linan på ridbanan och när jag råkade få till ett rejält snärtljud i luften från longerpisken protesterade fjordfröken med rejäl bakutspark 😅, hon är så rolig min häst! 🥰.
 
Valde mellan uteritt eller rida på utebanan. Valde nog fel. Blev tvärstopp bara efter några hundra meter. Provade länge men det var tvärstopp eller back som gällde. Fick sitta av och leda en bit och testa igen, men nej. Tvärstopp och back. Ny avsittning och nu körde jag trav, skritt, halt, trav, ökad trav, skritt, trav, halt, trav you get it, tills vi var framme vid sommarhagen. Uppsittning och inga problem med ridningen. Fortsatte på temat övergångar och hoppade stockarna några gånger i båda varven i trav och galopp. Sedan skritt hem. Med lite sidvärts, halvhalter och halter.,Och då var hon väldigt på tårna. Vet inte om det var insekterna eller något annat som lurade i skogen 🤷‍♀️, men sjöblöt av svett var hon när vi kom hem. Nu vankas det vila i några dagar, sen lite mer seriös ridning innan hon är utlånad till ridläger.
 
Funderar på om jag ska åka till gamla stallet och hämta mina stigbyglar från förra medryttarhästen. Jag lämnade mina acavallo-stigbyglar där för dryga året sedan då jag inte hade någon häst när jag slutade och de kunde ha dem tills jag behövde dem. Nu behöver jag dem och smsade att jag ville hämta dem och får inget svar 🙃 Så jag får väl skicka ett till och sedan hämta dem helt enkelt? De är liksom lite för dyra att bara skita i och köpa nya...
 
Funderar på om jag ska åka till gamla stallet och hämta mina stigbyglar från förra medryttarhästen. Jag lämnade mina acavallo-stigbyglar där för dryga året sedan då jag inte hade någon häst när jag slutade och de kunde ha dem tills jag behövde dem. Nu behöver jag dem och smsade att jag ville hämta dem och får inget svar 🙃 Så jag får väl skicka ett till och sedan hämta dem helt enkelt? De är liksom lite för dyra att bara skita i och köpa nya...
Klart du ska hämta dem! :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 796
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 601
Senast: Smulu
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 242
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp