Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser en del, men ni skriver så himla mycket så jag hinner inte riktigt med :o
 
Jag har varit hos tandläkare :nailbiting: Han lever,jag lever,övrig personal lever ,inga flydde av min hosta, Min tand är hel o lagad igen,nya tider bokade, det kan bli bra det här,speciellt om jag kan hålla styr på nerver,fobier och humöret.

Men jag är helt slut och inte kan jag sova middag heller för tidigt i morgon tänker jag åka T&R skåne.
 
Dricker kaffe, funderar på vad dagens middag ska bli och tänkte när jag får lite lust fortsätta att vika tvätt. Maken deltog vid förra lasset men rymde ut och började bygga på planket nu så jag är fast med sista tvätten själv. Men hellre det än att bygga planket helt galet snett och vint om vi skulle byta roller :laugh: :D
 
Med tanke på hur nyttigt grönkål verkar vara så är jag så ledsen över att jag är allergisk.. Kan inte äta grönkål eller savoykål, kan inte heller ha varken havre- eller cashew-mjölk i kaffe (men jag kan dricka i alla fall havremjölken till gröt :confused:). Så konstiga allergier att skriva upp på en allergi-lista :cautious:
 
Jag har varit hos tandläkare :nailbiting: Han lever,jag lever,övrig personal lever ,inga flydde av min hosta, Min tand är hel o lagad igen,nya tider bokade, det kan bli bra det här,speciellt om jag kan hålla styr på nerver,fobier och humöret.

Men jag är helt slut och inte kan jag sova middag heller för tidigt i morgon tänker jag åka T&R skåne.
Jag får vänta till tisdag och fixa mina tänder. Har värk varje dag nu
 
Egentligen borde jag kanske sluta odla. Jag orkar visst inte riktigt ta vara på det jag odlar. I år har jag knappt ätit något av det jag har i trädgården. Det suger.
Äh. Var inte så svart-vit. Klart du ska odla. :up:

Det innebär inte att du alltid måste ta tillvara på allt. En del kan bli kompost till kommande år. En del visar sig inte ens vara gott.

Jag odlar i år blåärt. De är inte goda. Alls. Så jag pinar i mig ibland och en stor del kommer att bli kompost. Saxboärten ska jag fortsätta med. Dem äter jag som godis när jag går i trädgården.

Du har ju ätit något i alla fall. Var glad över det. Giftfritt och ekologiskt. Det är inte illa.
 
Kom precis hem från stallet efter en härlig ridtur med en stallkompis :). Ledig dag och ska egentligen laga middag men blev sugen på kebabrulle... Som sambon ska få ta med hem :D:d
 
Äh. Var inte så svart-vit. Klart du ska odla. :up:

Det innebär inte att du alltid måste ta tillvara på allt. En del kan bli kompost till kommande år. En del visar sig inte ens vara gott.

Jag odlar i år blåärt. De är inte goda. Alls. Så jag pinar i mig ibland och en stor del kommer att bli kompost. Saxboärten ska jag fortsätta med. Dem äter jag som godis när jag går i trädgården.

Du har ju ätit något i alla fall. Var glad över det. Giftfritt och ekologiskt. Det är inte illa.
Det känns inte meningsfullt när jag inte äter det. I år har jag bara ätit några jordgubbar, en bit squash och några broccoli. Lite tomater också. Det är bara inte värt det. Jag kan lika gärna bli en sån där människa som går till affären och köper all mat som någon annan har odlat, någon annanstans och som har transporterats för att komma till mig.

Blä. Kräks lite.

Jag har skördeklara grönsaker där ute just nu men jag hinner inte skörda förrän tidigast på torsdag. En del är nog övermoget då.
 
Stressar för jag måste till stallet. Vad jag ska äta vet jag inte för det finns inget hemma. Jag vet inte heller var jag ska rida idag.

Vill inte :down:.
 
Gå ut och skörda då och gör nån grönsaksgryta/soppa.
Jag har exakt 9 minuter på mig. Jag slutade jobbet 17.00, måste vara utanför dörren senast 17.30 så jag är vid stallet vid 18.00. Jag har den tidspressen för att hinna hem i tid så jag får tillräckligt med sömn innan nästa arbetsdag. Idag måste jag dessutom handla på hemvägen. Och så måste jag äta något längs vägen. Blir väl en jävla sallad som man fryser av.

Dessutom kan jag inte laga den maten utan recept plus att jag inte tycker om grönsakssoppa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 242
Senast: Mia_R
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 898
Senast: Sedna
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 832
Senast: Bonita4
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp