Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har väldigt svårt för te tyvärr, tycker det är otroligt äckligt. Provade ingefärste när jag var redigt förkyld för ett tag sedan men det gick inte ner då heller trots att det gjorde gott. Det luktar ju dock jättegott så om bara det skulle hjälpa vore det super :)

Jag upplever att bara lukta på en bit färsk ingefära dämpar illamående även om det är effektivare att äta/dricka något :)
 
Tycker ni det? Jag tycker att det är helt okej att @Soffan74 bara skriver "en olycka", det är ju inte direkt beskrivande eller bildligt. För det hade såklart varit otrevligare men när man bara säger en olycka utan att ens säga vad för slags olycka det var så behöver man ju inte tänka mera på det än så.

Men i övrigt så håller jag med om att du @Soffan74 borde få bättre hjälp, det är ju inget kul att behöva ha det så :heart

Tillägg: Alltså det bara stack mig lite i ögonen när @athena_arabians (ber om ursäkt för att jag tar upp dig som exempel, det är helt okej och förståeligt att du klagar - krya på dig!) skrev om att hon blivit sjuk och hostar osv direkt efter soffans inlägg - och hon fick inget om att det var otrevligt att höra utan bara omtänksamma krya på dig. Jag kan inte nämna något annat namn på rak arm men jag vill minnas att det har även skrivits om illamående osv. Medan om man har IBS och/eller kommer ut från andra hållet sas så är det annorlunda trots att man inte skriver det uttryckligen?
Jag kan ju förstå att det inte är trevligt att få detaljer, men orden "en olycka" känns lite känsligt att reagera på.
Jag förstår heller inte varför ''drevet '' går på soffan. Väldigt taskigt tycker jag.
 
Nja, vi har långt tidigare fått mer detaljerat beskrivet för oss vad dessa olyckor innebär.

Och jag tycker att det är en bra upplysning att det för de flesta inte är sånt som man liksom bara nämner i ett vardagligt samtal.
Men då kanske man kan säga till när @Soffan74 faktiskt skriver för detaljerat? När det blev kommenterat till när hen bara skrev "en olycka" så kändes det mera som att man inte ska ens nämna de orden, om du förstår vad jag menar?

För övrigt så tror jag att många säger saker här som man inte skulle nämna i ett vardagligt samtal ;)
 
Nja, vi har långt tidigare fått mer detaljerat beskrivet för oss vad dessa olyckor innebär.

Och jag tycker att det är en bra upplysning att det för de flesta inte är sånt som man liksom bara nämner i ett vardagligt samtal.
Det tas upp mycket här som jag inte heller vill behöva höra i ett vanligt samtal om mens och sexliv.
Tycker det är tråkigt att se att soffan verkar ha blivit den senaste hackkycklingen..
 
Behöver ett nytt soffbord. Vårt nuvarande håller på att ramla i bitar.. Ett Lack från Ikea.
Vet inte riktigt vad jag vill ha. Vill nog ha med låda under skivan tror jag. Var hittar man det tro? Som inte kostar en mindre förmögenhet heller.
 
Fick en liten ”bönebok” av en random ”frälsare” på plattan. Öppnar den och tja. Jesus var ju inte helt ute och cyklade 😅

26899
 
Men då kanske man kan säga till när @Soffan74 faktiskt skriver för detaljerat? När det blev kommenterat till när hen bara skrev "en olycka" så kändes det mera som att man inte ska ens nämna de orden, om du förstår vad jag menar?

För övrigt så tror jag att många säger saker här som man inte skulle nämna i ett vardagligt samtal ;)

Japp, jag har också sagt till tidigare och fick då svaret att det inte skulle bli några fler rapporter om det.

Det tas upp mycket här som jag inte heller vill behöva höra i ett vanligt samtal om mens och sexliv.
Tycker det är tråkigt att se att soffan verkar ha blivit den senaste hackkycklingen..

Jag tycker nog att bajsa på sig har en särställning som ämne att slänga in i ett vardagligt samtal.
 
Har ätit middag. Nu lite slösurfing innan det är dags för kvällsfika, dumburken och natta zooet.
Ska plantera lite "blommor" hos fiskarna också
Är dunder förkyld - men det är bara att bita ihop och gå och jobba i morgon bitti
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag ska in till Usö i morgon och för att slippa krångla med parkering så tänkte jag ta bussen. Men nu är frågan, går länsbussen hela...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: Halcyon
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 938
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 062
Senast: kamomillo
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 262
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp