Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy vad trist! Krya på dig @athena_arabians !
Stackare!!! :( Krya på dig!
Krya på dig! Jag snorar, nyser, hostar och är så där in i själen trött. Hoppas det går att sova bort det här.
Hoppas ditt ger med sig!
Ta hand om dig. Våga vila lite.
:heart

Tack :love:

Jag har typ inte feber nu men ont i hela kroppen så det blir datorarbete en dag till, dvs inget förråd. Hostan är rätt överjävlig men jag har astmamedicin iaf.
 
Jag har tryckt i mig värktabletter. Jag hoppas de verkar snart då jag just nu har lite svårt att koncentrera mig på jobbet.
 
Men det är inte så trevligt att prata med folk om sina ”olyckor”. Sånt behåller man för sig själv. I en sån här tråd förväntar man sig inte att helt oförberett stöta på det, man kanske sitter och äter medan man surfar t ex. Jag skulle föredra att du inte berättade om det.
Det förstår jag. Men precis som med ”turken” låter det inte trevligt. Skriv att din IBS är jobbig istället, så får du bättre respons.
Berätta gärna om annat, dina akvarier och sånt men kanske inte såna detaljer om det inte är en tråd om just IBS. Det är ett vänligt förslag.
Tycker ni det? Jag tycker att det är helt okej att @Soffan74 bara skriver "en olycka", det är ju inte direkt beskrivande eller bildligt. För det hade såklart varit otrevligare men när man bara säger en olycka utan att ens säga vad för slags olycka det var så behöver man ju inte tänka mera på det än så.

Men i övrigt så håller jag med om att du @Soffan74 borde få bättre hjälp, det är ju inget kul att behöva ha det så :heart

Tillägg: Alltså det bara stack mig lite i ögonen när @athena_arabians (ber om ursäkt för att jag tar upp dig som exempel, det är helt okej och förståeligt att du klagar - krya på dig!) skrev om att hon blivit sjuk och hostar osv direkt efter soffans inlägg - och hon fick inget om att det var otrevligt att höra utan bara omtänksamma krya på dig. Jag kan inte nämna något annat namn på rak arm men jag vill minnas att det har även skrivits om illamående osv. Medan om man har IBS och/eller kommer ut från andra hållet sas så är det annorlunda trots att man inte skriver det uttryckligen?
Jag kan ju förstå att det inte är trevligt att få detaljer, men orden "en olycka" känns lite känsligt att reagera på.
 
Senast ändrad:
Tycker ni det? Jag tycker att det är helt okej att @Soffan74 bara skriver "en olycka", det är ju inte direkt beskrivande eller bildligt. För det hade såklart varit otrevligare men när man bara säger en olycka utan att ens säga vad för slags olycka det var så behöver man ju inte tänka mera på det än så.

Men i övrigt så håller jag med om att du @Soffan74 borde få bättre hjälp, det är ju inget kul att behöva ha det så :heart
Jag håller med dig.
Andra skriver också För mycket information många gånger men det är ju bara att hoppa över!
 
Varit på praktikintervju som gick super! Har 10 till inbokade denna vecka, ser inte fram emot alla men är väl bra träning.

Fick dock sjuk smärta i skulderbladet när jag plattade håret imorse, bisarrt 😬 Smärtade så sjukt mkt när jag gick hemifrån så jag behövde ta något smärtstillande. Skulle till apoteket efter intervjun och lämna in överbliven medicin med så hade en karta morfintabletter i väskan som jag fått av min plastikkirurg. Tog en sån i ren desperation, hjälpte inte ett piss, enda som hände var att jag blev sjukt illamående halvvägs in i intervjun 😂😂
 
Försöker hitta rätta färgen till mina spröjs. Vad tror ni om denna?

26877
 
Kör lite multitasking idag, och jobb hemifrån. Hämtade ut mina nya glasögon igår vilket ledde till migrän från sekunden jag satte på mig dem tills jag tog av mig vid sänggående, och jag kände mig typ sjösjuk.. Så det får bli en lugn dag idag med mejlinkorg, bloggar och YouTube ^^
 
Tycker ni det? Jag tycker att det är helt okej att @Soffan74 bara skriver "en olycka", det är ju inte direkt beskrivande eller bildligt. För det hade såklart varit otrevligare men när man bara säger en olycka utan att ens säga vad för slags olycka det var så behöver man ju inte tänka mera på det än så.

Men i övrigt så håller jag med om att du @Soffan74 borde få bättre hjälp, det är ju inget kul att behöva ha det så :heart

Tillägg: Alltså det bara stack mig lite i ögonen när @athena_arabians (ber om ursäkt för att jag tar upp dig som exempel, det är helt okej och förståeligt att du klagar - krya på dig!) skrev om att hon blivit sjuk och hostar osv direkt efter soffans inlägg - och hon fick inget om att det var otrevligt att höra utan bara omtänksamma krya på dig. Jag kan inte nämna något annat namn på rak arm men jag vill minnas att det har även skrivits om illamående osv. Medan om man har IBS och/eller kommer ut från andra hållet sas så är det annorlunda trots att man inte skriver det uttryckligen?
Jag kan ju förstå att det inte är trevligt att få detaljer, men orden "en olycka" känns lite känsligt att reagera på.

Var snäll och dra inte in mig i den diskussionen, tack.
 
Jag har haft magsjuka vilket inte var så kul men är nu "frisk" utan symptom. Dock vägrar illamåendet ge med sig och det är så jobbigt. Jag funderar på om jag skulle gått förbi apoteket och köpt åksjuketabletter, skulle det kunna hjälpa? Jag har inte ätit sådana sedan jag var liten men har då för mig att de var tvungna att tas före resan/innan illamåendet startade för att ge någon effekt.

Hade gärna varit hemma från jobbet en dag till då jag mår pyton men måste tillbaka imorgon, annars lär stressillamåendet ta över där den nuvarande slutar. Ikväll måste jag åka och titta på en bil då jag inte har tillfälle på hela nästa vecka, känns jobbigt.
 
Jag har haft magsjuka vilket inte var så kul men är nu "frisk" utan symptom. Dock vägrar illamåendet ge med sig och det är så jobbigt. Jag funderar på om jag skulle gått förbi apoteket och köpt åksjuketabletter, skulle det kunna hjälpa? Jag har inte ätit sådana sedan jag var liten men har då för mig att de var tvungna att tas före resan/innan illamåendet startade för att ge någon effekt.

Hade gärna varit hemma från jobbet en dag till då jag mår pyton men måste tillbaka imorgon, annars lär stressillamåendet ta över där den nuvarande slutar. Ikväll måste jag åka och titta på en bil då jag inte har tillfälle på hela nästa vecka, känns jobbigt.

Försök med ingefära, det dämpar illamående. Ät syltad ingefära, drick ingefärste eller lukta på en bit färsk ingefära. Prova dig fram till vad som fungerar :)
 
Tycker ni det? Jag tycker att det är helt okej att @Soffan74 bara skriver "en olycka", det är ju inte direkt beskrivande eller bildligt. För det hade såklart varit otrevligare men när man bara säger en olycka utan att ens säga vad för slags olycka det var så behöver man ju inte tänka mera på det än så.

Men i övrigt så håller jag med om att du @Soffan74 borde få bättre hjälp, det är ju inget kul att behöva ha det så :heart

Tillägg: Alltså det bara stack mig lite i ögonen när @athena_arabians (ber om ursäkt för att jag tar upp dig som exempel, det är helt okej och förståeligt att du klagar - krya på dig!) skrev om att hon blivit sjuk och hostar osv direkt efter soffans inlägg - och hon fick inget om att det var otrevligt att höra utan bara omtänksamma krya på dig. Jag kan inte nämna något annat namn på rak arm men jag vill minnas att det har även skrivits om illamående osv. Medan om man har IBS och/eller kommer ut från andra hållet sas så är det annorlunda trots att man inte skriver det uttryckligen?
Jag kan ju förstå att det inte är trevligt att få detaljer, men orden "en olycka" känns lite känsligt att reagera på.
Nja, vi har långt tidigare fått mer detaljerat beskrivet för oss vad dessa olyckor innebär.

Och jag tycker att det är en bra upplysning att det för de flesta inte är sånt som man liksom bara nämner i ett vardagligt samtal.
 
Försök med ingefära, det dämpar illamående. Ät syltad ingefära, drick ingefärste eller lukta på en bit färsk ingefära. Prova dig fram till vad som fungerar :)
Tack! Ska köpa lite ingefära sedan, måste ändå köpa potatis och morötter då min mage verkar ha en bestämd åsikt just nu om vad den vill ha.

Syltad ingefära är det sådan som man har till typ sushi? inlagd typ som finns i asien-hyllan.
 
Tack! Ska köpa lite ingefära sedan, måste ändå köpa potatis och morötter då min mage verkar ha en bestämd åsikt just nu om vad den vill ha.

Syltad ingefära är det sådan som man har till typ sushi? inlagd typ som finns i asien-hyllan.

Ja, det finns dels den men också på fruktkonservhyllan (ananas osv) som är sötare. I naturgodishyllan kan det finnas kanderad. Många asiatiska/mellanösternbutiker har den kanderade också.

Annars är det ju superenkelt att göra te på färsk ingefära, det är jättegott tycker jag :up:
 
Ja, det finns dels den men också på fruktkonservhyllan (ananas osv) som är sötare. I naturgodishyllan kan det finnas kanderad. Många asiatiska/mellanösternbutiker har den kanderade också.

Annars är det ju superenkelt att göra te på färsk ingefära, det är jättegott tycker jag :up:
Jag har väldigt svårt för te tyvärr, tycker det är otroligt äckligt. Provade ingefärste när jag var redigt förkyld för ett tag sedan men det gick inte ner då heller trots att det gjorde gott. Det luktar ju dock jättegott så om bara det skulle hjälpa vore det super :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 455
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 049
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 062
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 965
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp