Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte min dag idag. Gårdagens halsont har idag utökats till en rejäl förkyldning. Var helt slut efter morgonpasset. Ingen feber så det är ju iaf bra. Men undrar vad det är för fel i munnen. Borde ha gått över men har så ont av att äta och dricka. Svider som vid gommen och är uppsvullet på ena sidan. Yoghurt har jag ätit, det går bra. Och ljummet vatten.
Satte på kaminen nu. Får försöka ta en lugn dag. Ute är det ruskväder.
 
Gud, det var ett tag sedan som jag fått lov att ringa runt såhär, så glömt bort lite hur hopplöst det är. Ringde för att få förnya ett recept, tänkte höra om det gick att gå tillbaks till min normaldos, som random staffet fått för sig att ändra utan att ha träffat mig. Men det var att sikta för högt. När jag ändå hade min vårdkontakt på psykiatrin på tråden så passade jag på att säga att jag nog behöver öka dosen på min ADHD-medicinering, vilket inte borde vara några konstigheter, jag står på en låg dos och man brukar rekommendera en ganska hög vid medicinering mot MS-trötthet som jag äter läkemedlet för ("min" neurolog har skrivit att vi kan öka till maxdos vid behov). För att få tillbaka min vanliga dos på ett läkemedel, och för en ökning av ett annat så krävs nog ett läkarmöte, men eftersom att jag fallit mellan stolarna sedan den jag hade slutat, så kan det nog ordnas tidigast i slutet av november. Kontakten föreslog även att jag ska ringa neurologin och be "min" neurolog skriva eller ringa till psykiatrin om ärendet (han själv för inte skriva ut ADHD-medicinering till sina patienter i det här landstinget). Grejen är att han också är en straffet, och jag har en känsla av att det kommer vara jättesvårt att ordna. :( Sedan har jag egentligen blivit lovad en psykologkontakt under den här hösten, men det verkar inte heller bli av. Och för att runda av samtalet så berättade min psykiatri-sköterska att hon ska sluta i november och att det nog blir svårt för mig att få en ny kontakt.

Det känns inte alls helt hopplöst, inte alls.
Jag förstår inte. Hur kan det dröja så länge? På vilket sätt har du fallit mellan stolar?
 
Jag förstår inte. Hur kan det dröja så länge? På vilket sätt har du fallit mellan stolar?
Det är så långa köer, redan förra hösten hade neurologen fått upp mina förväntningar på att få komma till en psykolog när han skickade remissen, för det var såpass välmotiverat. Minns att jag blev helt knäckt redan då, när jag fick höra att jag nog skulle behöva vänta tills den här hösten. Och nu blir det förmodligen inte alls så, inget tal om när det kan tänkas bli ens. Och när min förra läkare på psykiatrin (som f.ö. också var lite av ett inhopp) slutade i april skulle jag fått en ny, men det har uppenbarligen inte hänt.
 
Det är så långa köer, redan förra hösten hade neurologen fått upp mina förväntningar på att få komma till en psykolog när han skickade remissen, för det var såpass välmotiverat. Minns att jag blev helt knäckt redan då, när jag fick höra att jag nog skulle behöva vänta tills den här hösten. Och nu blir det förmodligen inte alls så, inget tal om när det kan tänkas bli ens. Och när min förra läkare på psykiatrin (som f.ö. också var lite av ett inhopp) slutade i april skulle jag fått en ny, men det har uppenbarligen inte hänt.
Finns det någon annan du kan vända dig till? Privat läkare? Byta mottagning?
 
Har sökt nya jobb. Håller tummarna att det blir nåt! Det ena vore perfekt att kombinera med mitt nuvarande jobb. Är så trött på nuvarande jobbet, det är ett bra jobb men jag trivs inte fullt ut. Eller så är det min bipolära rastlöshet som spökar. Dags för något nytt!
 
Det börjar bli allt mer uppenbart att ”den excentriska östermalms-tant-looken” börjar spåra.

1208BF01-1108-4181-9AE3-F5338A290FDB.jpeg
 
Har en liten hund som ligger och snarkar bredvid mig på stolen och jag ska snart sätta mig i bilen och åka på leverans.

Sjukt trött och allmänt less på allt.
 
Sitter och vantar pa att en lakare ska ringa mig i dag vid 8:15 pa morgonen. Hon checkar mest upp pa mediciner och rent allmant hur jag mar, sa jag behover inte aka ivag till sjukhuset for det. Tack och lov. Hoppas det blir lite andring pa vissa meds ocksa ... men vi far se. Nu tanker jag inte ge upp forran de fixat till att jag ar sa himmelens trott, sa nagot maste hon i alla fall gora.
Sedan ska jag ivag och trana med mina hundar ett tag i dag. Det blir en varm dag igen ... runt 30*C i skuggan, men da det ar kalla natter och Stilla Havet haller kylan blir det formodligen en riktigt sval vind sa det gor inget att det ar varmt. :)
 
Jag har varit på VC och fått öronen spolade för andra gången inom loppet av mindre än två månader. Jag fattar inte varför det blivit så.
 
Gick och handlade med dottern efter hämtat på föris. Gick förbi ett gäng snickare som visslar och ropade antingen hetis eller fetis, lite oklart haha.
 
Gud, det var ett tag sedan som jag fått lov att ringa runt såhär, så glömt bort lite hur hopplöst det är. Ringde för att få förnya ett recept, tänkte höra om det gick att gå tillbaks till min normaldos, som random staffet fått för sig att ändra utan att ha träffat mig. Men det var att sikta för högt. När jag ändå hade min vårdkontakt på psykiatrin på tråden så passade jag på att säga att jag nog behöver öka dosen på min ADHD-medicinering, vilket inte borde vara några konstigheter, jag står på en låg dos och man brukar rekommendera en ganska hög vid medicinering mot MS-trötthet som jag äter läkemedlet för ("min" neurolog har skrivit att vi kan öka till maxdos vid behov). För att få tillbaka min vanliga dos på ett läkemedel, och för en ökning av ett annat så krävs nog ett läkarmöte, men eftersom att jag fallit mellan stolarna sedan den jag hade slutat, så kan det nog ordnas tidigast i slutet av november. Kontakten föreslog även att jag ska ringa neurologin och be "min" neurolog skriva eller ringa till psykiatrin om ärendet (han själv för inte skriva ut ADHD-medicinering till sina patienter i det här landstinget). Grejen är att han också är en straffet, och jag har en känsla av att det kommer vara jättesvårt att ordna. :( Sedan har jag egentligen blivit lovad en psykologkontakt under den här hösten, men det verkar inte heller bli av. Och för att runda av samtalet så berättade min psykiatri-sköterska att hon ska sluta i november och att det nog blir svårt för mig att få en ny kontakt.

Det känns inte alls helt hopplöst, inte alls.

Känner med dig! Hoppas du kan få hjälp! :heart

När jag mådde dåligt och sjukhuset råkat tabba sig lite för många gånger satte jag min pitbull till pappa på att jaga dem. När det inte funkade så eskalerade han uppåt till chef till chefens chef etc tills han nådde toppen. Då hände det saker väldigt fort.

Kanske du har någon ettrig person som orkar ta fighten åt dig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 369
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 540
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp