Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom nyss hem efter spar traning. Bada hundarna gjorde mycket bra ifran sig trots mycket dalig luft kvalitet i dag igen. Solen stod hogt pa himlen vid 8 nar vi borjade, men det sag ut som nar manen tittar fram pa dagen pa grund av aska och rok i luften.
Matte hittade nagra nya omraden hon behover jobba pa :cautious: kanske mindre kul att det alltid ar nagot, men tur nar man har kompisar som papekar det. Men jag ar tillbaka till att planera for host/vinter tavling for bada hundarna. :p
 
Obama läser Rosling i sommar.
5. “Factfulness,” by Hans Rosling (Flatiron).

The subtitle of this nonfiction book is “Ten Reasons We’re Wrong About the World — and Why Things Are Better Than You Think,” which is a message we all could use now. Obama calls Rosling, a Swedish physician, “an outstanding international public health expert,” and notes that “Factfulness” is “a hopeful book about the potential for human progress when we work off facts rather than our inherent biases.” Given the huge cloud of distortion enveloping the country, this is just what the doctor ordered.

https://www.washingtonpost.com/ente...43eefab5daf_story.html?utm_term=.f376765c3e9b
 
Tittar på Idol och funderar på det här med de som sas inte är så bra, som sedan blir mer eller mindre uthängda som dåliga exempel. De kanske själva har godkänt det och då är det ju helt ok, men annars känns det ju rätt oschyst.
 
Kan man få huvudvärk av att sluta med paracetamol? Käkat Relifex ett par veckor och nu är de slut. Jag har haft fruktansvärd huvudvärk sen igår (tabletterna tog slut i lördags), kan det finnas ett samband?
 
Kan man få huvudvärk av att sluta med paracetamol? Käkat Relifex ett par veckor och nu är de slut. Jag har haft fruktansvärd huvudvärk sen igår (tabletterna tog slut i lördags), kan det finnas ett samband?

Japp.

Det var visst inte paracetamol i dem. Det sa läkaren och jag läste aldrig bipacksedeln :o Hmm. Jag har nog ätit för mycket värktabletter.

Det kan man få av andra värktabletter än de med paracetamol också. Plus att huvudvärk är tydligen en biverkan hos Relifex. Oavsett, var försiktig med dem! :heart Många värktabletter har otrevliga biverkningar och ska tas med respekt.
 
Japp.



Det kan man få av andra värktabletter än de med paracetamol också. Plus att huvudvärk är tydligen en biverkan hos Relifex. Oavsett, var försiktig med dem! :heart Många värktabletter har otrevliga biverkningar och ska tas med respekt.

Inte konstigt jag mår skit nu. Knaprade 2x1 g i två veckor.. Lär väl få nåt liknande hos läkaren för ryggen (norgesic antagligen, det fick jag sist).
Jag är snart mer värktablett än människa känns det som. Och ingenting hjälper..
 
Inte konstigt jag mår skit nu. Knaprade 2x1 g i två veckor.. Lär väl få nåt liknande hos läkaren för ryggen (norgesic antagligen, det fick jag sist).
Jag är snart mer värktablett än människa känns det som. Och ingenting hjälper..

Vad har du för ryggproblem? Kan träning hjälpa? Att bygga muskler är ju oftast lösningen .
 
Fick en tid halv elva idag. Men det verkade som om de hellre ville att jag skulle komma imorgon, för nu gick det visst bra att boka tider in i framtiden (det gjorde det inte igår) :banghead:
Ta Alvedon och Ipren sa sköterskan så det lär jag väl få av läkaren.
Tror jag har norgesic kvar på recept, får väl hämta ut det. Det hjälper kanske lite.

Ska ringa sjukgymnasten med. Lika bra. Inte för att jag tror att de har något nytt att komma med men det hör till att gå dit.
 
Jag har precis handlat på MatHem för första gången. Fick ett lockerbjudande med 175 kr rabatt om jag handlade för 800 kr. Jag fick köpa en massa Easy Rider Bulldog-öl från Gotlands bryggeri för att komma upp i summan. Ett riktigt gott alkoholfritt öl för övrigt!
 
Jag har fått ryggskott. Fick ett träningsschema av sjukgymnasten förra året som jag har följt men det kom tillbaka ändå..

Aj.

Det som hjälp mig är dels min fantastiska kiropraktor, men sen är det muskler som behövs. Jag blir även hjälpt av kyla, det smärtlindrar bäst. Promenera och rör dig så mycket du kan, ju mer stilla desto värre om det är ett vanligt ryggskott. Det gör skitont, men rörelse hjälper. Svinga armarna, rör dig genom kroppen.
 
Aj.

Det som hjälp mig är dels min fantastiska kiropraktor, men sen är det muskler som behövs. Jag blir även hjälpt av kyla, det smärtlindrar bäst. Promenera och rör dig så mycket du kan, ju mer stilla desto värre om det är ett vanligt ryggskott. Det gör skitont, men rörelse hjälper. Svinga armarna, rör dig genom kroppen.

Jag går så mycket jag kan, sitta ner går inte och jag har ingen lust att ligga ner hela dan. Så jag håller mig i rörelse. Försökte jobba igår men det var dumt (jag får böja mig mycket i jobbet och det gjorde vansinnigt ont).
Kiropraktor hade behövts men ekonomin säger nej..
 
Jag går så mycket jag kan, sitta ner går inte och jag har ingen lust att ligga ner hela dan. Så jag håller mig i rörelse. Försökte jobba igår men det var dumt (jag får böja mig mycket i jobbet och det gjorde vansinnigt ont).
Kiropraktor hade behövts men ekonomin säger nej..

Min är ansluten till landstinget, så det är subventionerat. Annars kan man ofta få det som friskvård. Det kostar mer att bli sjukskriven än att besöka kiropraktor brukar jag tänka. Utan subventioner kostar ett besök 500. En karensdag kostar betydligt mer.
 
Min är ansluten till landstinget, så det är subventionerat. Annars kan man ofta få det som friskvård. Det kostar mer att bli sjukskriven än att besöka kiropraktor brukar jag tänka. Utan subventioner kostar ett besök 500. En karensdag kostar betydligt mer.

Sant. Men jag har 300 kr på kontot och det ska räcka till läkare, hovslagare och mediciner. Så även om jag vill går det inte.. Min kiro är inte ansluten till landstinget. Och friskvården från jobbet tar minst en månad att få tillbaka (tror inte jag har nåt kvar heller..).
Ekonomin är inte på topp efter alla sjuka djur... :( Den var inte på topp innan heller men nu är den verkligen körd i botten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 220
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 517
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
199
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 513
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp