Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste snart lämna soffan för inköp av vin och toapapper. Två jämnbördigt viktiga varor i ett hushåll :p
Har ett ganska välfyllt vinställ men behöver fulvin i stil med "sitta själv i soffan och glo på netflix med ett glas".
Redan fixat, vinet alltså :angel:
Är normalt inte en låshängare men iom sjukans tidiga tid så var jag uppe halv 6 :eek:.
Det har inte hänt på väldigt länge och det ska inte bli nån vana. Jag är nattmänniska.
 
Steker marinerade karrékotletter som ska ätas med pommes, kall sås och wokgrönsaker - mums :) !

Har anmält vännen och mig till kursen nu, så nu har jag det att se fram emot tills mitten av oktober. Ska bli SÅ kul :) !
 
Internet är vrålsegt. Undrar om det är nåt tjorv hos Telenor eller om det bara är lokalt härhemma.

Nu har jag inte bara ryggskott utan huvudvärk också. Spänd som satan!
 
Jag har varit på brädgården vilket så klart resulterade i stress och dåligt humör eftersom de skulle stänga snart. Ännu svårare blir det att passa deras snåla öppettider när jag börjar jobba heltid igen.

Det är vid såna här tillfällen jag tycker att jag bor i en jävla håla. Brädgården är ju inte den enda med snåla öppettider.
 
Ätit Kina mat på stan med päronen. Morsan fyller år idag. 75!
På hem väg nu. Och min protesterar för fulla muggar pga kina maten. Hoppas på att jag kommer hem innan den börjar jävlas för mkt
 
Tja, det är ju tur att jag trivs på jobbet. Inledde veckan med 2 timmars övertid. Och jag var INTE sist att gå hem (snarare bland de första...). Det tar en sån jäkla tid med allt som ska delas ut nu. Både skolstart och alla röstkorten. Allt på en gång.
 
Jaha ännu mer elände.
Tittar ut genom fönstret på hästarna i hagen. Stort travar runt. Halt på ena bakbenet. Hurra :cautious: Tur vi ska till veterinären på torsdag, får väl kolla upp det då.
 
Det är nu jag borde haft en överhandsfräs i verkstaden. Jag har ju inte haft en tanke på att jag behöver skurklossar också och hade jag haft en så hade jag kunna tillverka dem själv i ett nafs.

Någon gång måste jag väl göra slag i saken och köpa en.
 
För att visa lite hur mycket det var på jobbet idag...
Det första vi gör på morgonen är att sortera posten efter postnummer. Därefter sorterar vi upp det i skåp där varje bostad har ett eget fack. När det är klart packar vi ner och kör ut allt.

Till vänster står en kollega vid ett skåp och sorterar. Till höger ser ni en hög stapel med lådor. Alla de lådorna är till ett enda område och tanken är alltså att en kollega ska hinna både sortera och köra ut allt det där (det går inte). Då är ändå en del redan uppsorterat (det som är i skåpen längst bort i bild är till samma område).
38874122_2180128348943482_8271988170350919680_n.jpg
 
Sjukt trött idag. Driver runt som någon radiostyrd slowmotion-figur med död blick. Stod framför dörren till affären några sek innan jag ens noterade att dörren inte skulle öppnas. Sen trycker jag på en drag-dörr.
Får nog avveckla kvällen tidigt idag och hoppas vakna upp med en fungerande hjärna igen till morgondagens viktiga möten.
 
Aptrött. Ville rida men fanns inte en chans. Somnade när jag kom hem. Är hungrig men mår illa om jag äter mat, men mango och lite chiapudding funkar iaf.
Ska gå och lägga mig igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 277
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
216
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 519
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp