Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev precis omsprungen av en tant med rullator. Vet inte om hon var ovanligt snabb eller om jag kanske pga nattens festligheter blivit ovanligt långsam

Haha underbart :D kommer att tänka på rullatormannen i filmen ”drömkåken” när han rejsar förbi paret med bilen och hon bara ”och sådanna ska ha pension” eller nått :rofl:
Är inte så förtjust i den filmen men just den scenen är en fullträff :D
 
Färdigt med alla kar. Räkkaret klart till mina fina räkor som kommer i nästa vecka. Fattas bara lite mossa och växter tror.
Sniglarna har fått det rent och nya kvistar och maskrosblad.
Väntar ju på att få hem ett beg. akvarium till dem. Där alla vuxna ska få bo
Eftersom ingen har nappat på mina landis bebisar, så ska jag lämna in dem på Herpers förhoppningsvis i morgon em.
I morgon ska jag till min "nya" läkare på vårdcentralen. Ska prata om mina mediciner, Apodos, depression och ångest. Även min onda rygg, så att jag får någon remiss till MR
Efter läkarbesöket ska jag träffa en psykolog på Vc, även denna en ny. Bytte tillbaka till min "gamla" Vc för några veckor sedan.
 
Klockan ar 7:49 och solen har just masat sig over taket pa grannen's hus. Det gar mot morkare tider ... vilket jag absolut inte gillar. Jag har dock overraskat migsjalv med att saga att hosten ar min favorit sesong sedan jag kom hit till Oregon. :confused: Jag som hatade hosten i Sverige (och i tropiska klimat ar den tamligen likgiltig :p).
Nu regnar det nagon gang varannan vecka eller sa, graset ar gront igen efter sommaren's torka, luften ar klar och frash med temperaturer mellan 20-27*C med nattemperaturer nere i 10*C sa det blir aldrig sa varmt att ACn behover sattas pa.

Traden haller pa att skifta farg utanfor mitt hus och har pa vastkusten gar det fort, sa snart ar det avlovat igen.
IMG_6196.JPG
 
Haha några tonårstjejer på pendeln sitter och suckar över att de ska ha prov på ”neolitiska revolutionen”. De bara ”asså jag fattar noll”. Är sugen att outa att jag är arkeolog och bara ”några frågor på det”? :D
 
Sitter fortfarande har och laddar med mer kaffe innan jag tar ut hundarna och sparar. Da min Malle bestamde sig for att han inte alls hade lust att spara langre :banghead: far han ingen mat utan att spara sa har sparas det varje morgon och varje kvall har vi en ovning med att han markerar "artiklar" i ett mycket kort spar sa han kan ata da med. Redan i gar, dag 2, sag jag stor skillnad i hur mycket han gillade att spara :angel:. Sa forhoppningsvis behover vi inte halla pa sa himla lange, han brukar vara snabb att lara sig att det ar hur kul som helst att gora vad jag vill.:grin:
Han hoppar fortfarande i hundbadet sa fort han har en chance ... efter att ha vagrat ga i efter forsta badet i karet nar han var 6-7 manader fick fick han sin mat dar i ett par dagar och gillar fortfarade att ga i trots att han inte atit dar sedan utan det har bara varit det otacka badet med shampo. :laugh:
 
Haha några tonårstjejer på pendeln sitter och suckar över att de ska ha prov på ”neolitiska revolutionen”. De bara ”asså jag fattar noll”. Är sugen att outa att jag är arkeolog och bara ”några frågor på det”? :D
Du skulle gjort det!

Fatta känslan när någon som du visar sig vara arkeolog. Antagligen tror de att arkeologer enbart är folk i tråkigt hår, oömma kläder och grova skor.
Du skulle gjort en insats för vetenskapen. :rofl:
 
bokat tid på VC (igen). Knät som jag slog i när jag ramlade av för 3v sen är inte bra än. Var på VC efter 10 dagar ungefär då det dök upp en obekant, hård knöl och vid detta tillfället kollades bara stabiliteten på knät och det var ok. Ett par dagar efter detta besök satte jag mig på huk vilket gjorde ont och när jag reste mig upp hade jag en "ny, extra knäskål" -vätskeansamling.
Jag kan gå utan problem men att böja är värre, ont på flera fläckar men inringade området är värst. Upplever inte att det blir bättre direkt utan snarare stelare och stramare :meh:
 

Bifogade filer

  • vastus-medialis-1.jpg
    vastus-medialis-1.jpg
    26,9 KB · Visningar: 10
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
529
Senast: gullviva
·
Svar
1 158
· Visningar
62 848
Senast: LadySara
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp