Bukefalos 28 år!

Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är inte det väldigt mycket för dig? Tänker att du ofta skriver att du är väldigt slut, trött, färdig?
45h/vecka för någon som redan varit utbränd det låter lite för mycket.
Älskar jobbet. Har ändå inget att göra på fritiden så då sover jag
Men har varit lite mycket möten det sista och nu samtalen.
De pågår dock bara denna och nästa vecka, sen styr jag lite mer över min tid igen.
 
Polisen har inte öppet förrän onsdag :arghh: jag får väl ha nyckeln här tills dess.. lär ju inte gå fortare om jag lägger den i brevlådan (läste att man kan göra det även om den inte har bricka).
 
Hjälpte inte heller att jag räknade helt galet på ekonomin och har 100 kr att leva på till den 27.
Hade ju dottern på besök och jag vet inte hur jag räknade denna gång.
 
Jag är så trött på att ha ångest. Jag vet inte vad som skulle kunna få det att upphöra. Hittills har inte yoga/meditation gett resultat och medicinerna jag har hjälper inte tillräckligt. I morgon får jag nog ta ett snack med vården.
 
Jag är så trött på att ha ångest. Jag vet inte vad som skulle kunna få det att upphöra. Hittills har inte yoga/meditation gett resultat och medicinerna jag har hjälper inte tillräckligt. I morgon får jag nog ta ett snack med vården.
Jag fick ett tips av min psykolog som tar bort den allra värsta ångesten.
Fyll handfatet med iskallt vatten, doppa pannan i vattnet och håll andan i 30 sekunder. Det hindrar panikångest för mig.
 
Jag fick ett tips av min psykolog som tar bort den allra värsta ångesten.
Fyll handfatet med iskallt vatten, doppa pannan i vattnet och håll andan i 30 sekunder. Det hindrar panikångest för mig.
Jag har kört med att bara hålla andan ute så länge det går. Det hjälper en mycket kort stund. Sen är jag tillbaka på ruta ett. Jag använder mig också mycket av acceptans, jag låter ångesten finnas utan att kämpa emot. Det lindrar lite men ångesten är jobbig i alla fall. Nu har jag också återupptagit yoga/meditation sedan en dryg vecka tillbaka. Jag känner ju folk som är duktiga på sånt och har fått tips.

Men ända tills alla tips och trix funkar så vore det bra med en bättre medicinering så jag aldrig hamnar i läget där ångesten får mig att skaka helt okontrollerat.
 
Pysslar med söndagsgörat (kika över kommande vecka och läser bloggar) samt surfar runt på mathem. Jag bor ju hemma nu när jag pluggar eftersom jag inte har CSN (bästa mamman ever!) och vi håller på att kika vart vår matkasse är billigast. Vi har nu provat ICA Maxi, ICA Kvantum och Willys, och nu i december blir det till att prova just Mathem. Om ni undrar så leder Maxi som favorit både hyfsat pris men också att de faktiskt har de vi vill ha, vilket Willys föll ganska hårt på.
 
Nej det är första gången, vi försöker prova nya ställen varje år. Vi försökte boka förra året men då var det fullt. Jag fick övernattning i present förra året när jag fyllde år av just julbordsgänget. ❤
Så boka snart, övernattning var nästan fullbokat när jag bokade för ett par veckor sedan.

Tack för info om övernattningen! Vi bo ju nära. Men ska vi dra ihop alla släktar så måste nog övernattning lösas för fler än vi har sängplatser.

Det är himla kul med all olika sorters julmat som endast är gjort på vilt.
Brukar vara himla mysigt med efterrätts- och kak- och godis-buffé i slottet efterer maten. Så sitter man vid en riktig Disney-brasa med stora enmeters-stockar typ och kikar ut över sjön. Det är mindre brasa på entré-planet. Så gå upp om ni vill ha den stora.

De har också lite hägn där de ibland har djur man kan kika på. Vildsvin och bebisar brukar oftast finnas. Och annars ev några fler djur.
När vi bodde ännu närmre så åkte vi ofta dit och promenerade. Finns fina slingor!
 
Jag har kört med att bara hålla andan ute så länge det går. Det hjälper en mycket kort stund. Sen är jag tillbaka på ruta ett. Jag använder mig också mycket av acceptans, jag låter ångesten finnas utan att kämpa emot. Det lindrar lite men ångesten är jobbig i alla fall. Nu har jag också återupptagit yoga/meditation sedan en dryg vecka tillbaka. Jag känner ju folk som är duktiga på sånt och har fått tips.

Men ända tills alla tips och trix funkar så vore det bra med en bättre medicinering så jag aldrig hamnar i läget där ångesten får mig att skaka helt okontrollerat.
För mig fungerar bara stesolid egentligen, men benso är ju inte hållbart i längden.
 
Tada....mina "svävande" sängbord :D !!
IMG_20191110_210627_266.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
549
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 625
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
774
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
672
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp