Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe. Lyssnar på en vidrig dokumentär. Har två dårhundar som slåss med mina fötter som underlag. Känner ett märkligt lugn inne i mig. Försöker njuta för det händer inte särskilt ofta.
 
Jag såg att de hade fars dag-buffé med slottsfika på ett ställe här med bra mat och annorlunda vilttema genomgående i mat, inredning etc.
Min bästa vän ska vara här då och jag vill gärna visa henne stället. Sambon var mindre bekväm med att han då ska ses som vår daddy. 😂
Så nu har jag bjudit in min pappa och hans sambo som någon typ legit cover . :angel:
 
Har just ätit lunch och nu ska jag försöka få tummen ur och gå ut en sväng! Rätt kallt ute, men sol och säkert friskt och skönt! Och nåt ärende kan jag alltid uträtta :).
 
funderar på om det finns fiktions-deckare som INTE innehåller de "obligatoriska" konflikterna med överordnad, trasslig kärleksrelation (eller kärleksrelation öht) och utredarnas privatliv. Är så jävla tröttsamt, förutsägbart och irriterande.
Mer något med fokus på själva mordhistorien
 
Sitter på jobbet och väntar på lunch (hungrig) sov uruselt i natt och vaknade flera gånger av att pulsen var hög (kanske 10-15 slag mer i minuten jämfört med vad som är vanligt för mig när jag sover) andades snabbt och jag var så varm att jag kände mig stekt inifrån. Funderar på om jag borde googla det men då har jag väl dött förra veckan så kanske är bäst att låta bli.

Nä ge sjutton i att googla (!) 😄
 
Jag har fått i mig lunch, en gammal sallad. Trist att recepten i Icas matkasse (vego) inte är matlådevänliga.

I övrigt har jag varit hos arbetsterapeuten och sen var jag till stallet och red. Nu ska jag jobba en timme.
 
Här där jag bor i Aus är elen svindyr! Speciellt här på ön där vi bor och vi kan enbart använda ett bolag.
Och eftersom vi hyr kan vi inte investera i solpaneler heller...
Vår el går på strax under 5000kr kvartalet. Dock "bara" ytterligare ca 1000kr om vi slår på AC'n 24/7
Ok.
I Sverige kan man ju välja elleverantör själv, men inte nätbolag. Jag byter varje höst för elbolagen brukar ha erbjudanden då man inte behöver betala årsavgift första året, så jag har nog aldrig betalat årsavgift :angel:
Nuvarande avtal är tvåårigt och ingen årsavgift på de två åren.
Ska byta igen hösten 2020. :D
Bor litet och använder omkring 1500 kWh/år.
 
Haha min brorsdotter är på dagis.
Dom sjunger en låt som heter ”Jag har en faster som heter Ingeborg”. Dom sjunger om att hon går över stadens torg och så svajar kjolen, hatten, plymen osv.. och så görs rörelser till beroende på vad som svajar.

Då ställer sig min brorsdotter upp och ropar glatt: ”Törnis, Törnis!!!!” (Fast mitt namn då ;) )

:rofl:
 
Sjukt trött idag
Ska hem och sova strax
Som tur var avbokade sista samtalet annars hade jag varit kvar till 17
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
501
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 251
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
721
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
521
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp