Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Längtar hem så jag kan ta pincetten och ta bort fiskbenshelvetet som sitter mellan tänderna
Får inte ut det med tandpetare
 
Jag upptäckte i morse att en halvljuslampa på bilen har gått sönder. Jag känner att jag ränt på verkstäder så det räcker och blir över senaste tiden och pallar inte riktigt att lämna in för ett byte av lampan. Det är inte svårt att göra själv, men jag pallar å andra sidan inte riktigt heller att göra det i den här kölden som råder. Fingrarna lär inte samarbeta.

Så jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra. Plånboken säger väl att jag ska göra det själv möjligen. Det har gått helt rubbat med pengar senaste månaden.
 
Jag upptäckte i morse att en halvljuslampa på bilen har gått sönder. Jag känner att jag ränt på verkstäder så det räcker och blir över senaste tiden och pallar inte riktigt att lämna in för ett byte av lampan. Det är inte svårt att göra själv, men jag pallar å andra sidan inte riktigt heller att göra det i den här kölden som råder. Fingrarna lär inte samarbeta.

Så jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra. Plånboken säger väl att jag ska göra det själv möjligen. Det har gått helt rubbat med pengar senaste månaden.
Samma här. En halvljuslampa har gått och jag klara inte att byta själv. :(

Antar att jag måste bita i det sura äpplet och kosta på verkstad. Iofs är "min" verkstad supergulliga och brukar fixa det direkt för en hundring eller två.
 
Samma här. En halvljuslampa har gått och jag klara inte att byta själv. :(

Antar att jag måste bita i det sura äpplet och kosta på verkstad. Iofs är "min" verkstad supergulliga och brukar fixa det direkt för en hundring eller två.
Jag har det väl lite lättare. Jag klarar av att byta själv. Haken är att jag inte vill.
 
Haha min brorsdotter är på dagis.
Dom sjunger en låt som heter ”Jag har en faster som heter Ingeborg”. Dom sjunger om att hon går över stadens torg och så svajar kjolen, hatten, plymen osv.. och så görs rörelser till beroende på vad som svajar.

Då ställer sig min brorsdotter upp och ropar glatt: ”Törnis, Törnis!!!!” (Fast mitt namn då ;) )

:rofl:

Åh sjungs den fortfarande! Älskade den när jag gick på dagis för typ 30 år sen!
 
Skrattade just så att jag började gråta över en kollegas dejt. Hon är alltså en cool, smart och snygg 23-åring och ska på tinderdejt. Snubben är 39 år och kommer klädd som typ en random svenne (tänk mellanchef på typ skatteverket). Detta är egentligen oväsentligt i sig men det hela gör det som händer senare extra oväntat och roligt.
Iallafall han vill uppenbart imponera på henne och börjar snacka "coolt" eller rättare sagt lite som han troligen pratade för 25 år sedan och antar fortfarande ska vara gångbart.
Allt är "döfett", "fett med coolt" osv osv. Helt plötsligt visar han att han har en sprayflaska i ytterfickan på sin rock. Han bara viskar: "jo men du vet jag håller ju på med graffiti".
Min kollega bara "ehhh jaha".
På vägen från restaurangen drar han plötsligt fram graffiti-flaskan och börjar spraya en tag på första bästa vägg. Min kollega vet inte hur hon ska reagera så hon står bara och glor. Han bara "jo men min tagg är ju rätt känd i stan". Hans tagg är alltså: "E-MAN". Han bara "lite som He-man men mer personligt".

Kan fortfarande inte sluta skrattgråta av synen jag får i huvudet när den coola 23-åringen står och kollar när gubb-dejten börjar "tagga" loss :rofl:
 
Skrattade just så att jag började gråta över en kollegas dejt. Hon är alltså en cool, smart och snygg 23-åring och ska på tinderdejt. Snubben är 39 år och kommer klädd som typ en random svenne (tänk mellanchef på typ skatteverket). Detta är egentligen oväsentligt i sig men det hela gör det som händer senare extra oväntat och roligt.
Iallafall han vill uppenbart imponera på henne och börjar snacka "coolt" eller rättare sagt lite som han troligen pratade för 25 år sedan och antar fortfarande ska vara gångbart.
Allt är "döfett", "fett med coolt" osv osv. Helt plötsligt visar han att han har en sprayflaska i ytterfickan på sin rock. Han bara viskar: "jo men du vet jag håller ju på med graffiti".
Min kollega bara "ehhh jaha".
På vägen från restaurangen drar han plötsligt fram graffiti-flaskan och börjar spraya en tag på första bästa vägg. Min kollega vet inte hur hon ska reagera så hon står bara och glor. Han bara "jo men min tagg är ju rätt känd i stan". Hans tagg är alltså: "E-MAN". Han bara "lite som He-man men mer personligt".

Kan fortfarande inte sluta skrattgråta av synen jag får i huvudet när den coola 23-åringen står och kollar när gubb-dejten börjar "tagga" loss :rofl:
Känns som han har en mindre ålderskris :angel: :laugh: :laugh:
 
Har någon någonsin fått första pannkakan att bli bra? Är det öht ens möjligt O_o
Den första ligger i slasken.....
20191107_183518.jpg
 
Skrattade just så att jag började gråta över en kollegas dejt. Hon är alltså en cool, smart och snygg 23-åring och ska på tinderdejt. Snubben är 39 år och kommer klädd som typ en random svenne (tänk mellanchef på typ skatteverket). Detta är egentligen oväsentligt i sig men det hela gör det som händer senare extra oväntat och roligt.
Iallafall han vill uppenbart imponera på henne och börjar snacka "coolt" eller rättare sagt lite som han troligen pratade för 25 år sedan och antar fortfarande ska vara gångbart.
Allt är "döfett", "fett med coolt" osv osv. Helt plötsligt visar han att han har en sprayflaska i ytterfickan på sin rock. Han bara viskar: "jo men du vet jag håller ju på med graffiti".
Min kollega bara "ehhh jaha".
På vägen från restaurangen drar han plötsligt fram graffiti-flaskan och börjar spraya en tag på första bästa vägg. Min kollega vet inte hur hon ska reagera så hon står bara och glor. Han bara "jo men min tagg är ju rätt känd i stan". Hans tagg är alltså: "E-MAN". Han bara "lite som He-man men mer personligt".

Kan fortfarande inte sluta skrattgråta av synen jag får i huvudet när den coola 23-åringen står och kollar när gubb-dejten börjar "tagga" loss :rofl:
Kommer gå runt och titta efter "e-man" hädanefter. 😂
 
Har någon någonsin fått första pannkakan att bli bra? Är det öht ens möjligt O_o
Den första ligger i slasken.....
Visa bifogad fil 39242
Japp, jag har lyckats. Fast det beror såklart vad man menar med att bli bra. Menar man att den blir ätbar så definitivt, den må kanske inte få den perfekta formen.

Det jag märkte va att jag oftast hade för bråttom att ha i den första innan pannan hunnit bli lagom varm. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 264
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
724
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
529
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp