Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minns när jag i min ungdom jobbade på hamburgerhak och blev tvungen att steka bacon.. Uh. Hade inte varit nära kött i många år då. Klarade en vecka där.

Men trodde faktiskt inte folk åt bacon längre.. Känns lite föråldrat?
 
Minns när jag i min ungdom jobbade på hamburgerhak och blev tvungen att steka bacon.. Uh. Hade inte varit nära kött i många år då. Klarade en vecka där.

Men trodde faktiskt inte folk åt bacon längre.. Känns lite föråldrat?
Enda bacon jag äter numera är Eldorados fejkbacon :d kryddar det med liquid smoke och salt så smakar det som bacon men man kan äta det med gott samvete då det inte behövt dött någon gris och innehåller väldigt mycket mindre kalorier:D
 
Enda bacon jag äter numera är Eldorados fejkbacon :d kryddar det med liquid smoke och salt så smakar det som bacon men man kan äta det med gott samvete då det inte behövt dött någon gris och innehåller väldigt mycket mindre kalorier:D
Jag klarar inte av saker som påminner om kött. Så jag äter nog bara baljväxter och nötter som protein. Haha. Sjukt trist i min kost. 😉
 
Jag klarar inte av saker som påminner om kött. Så jag äter nog bara baljväxter och nötter som protein. Haha. Sjukt trist i min kost. 😉
Jag älskar ju faktiskt kött, riktigt blodigt skall det vara också :meh: enda svårigheten jag har med att käka vegetariskt, får sådana cravings... O_o men förstår hur du menar, min bästa vän är likadan och även min bror nu när han varit vegan i några år. :D
 
Minns när jag i min ungdom jobbade på hamburgerhak och blev tvungen att steka bacon.. Uh. Hade inte varit nära kött i många år då. Klarade en vecka där.

Men trodde faktiskt inte folk åt bacon längre.. Känns lite föråldrat?
😁 Bacon är ju toppen till mycket, det är nog bara i icke köttätande grupper som bacon är föråldrat, däremot förädlas det mer idag.
 
Jag älskar ju faktiskt kött, riktigt blodigt skall det vara också :meh: enda svårigheten jag har med att käka vegetariskt, får sådana cravings... O_o men förstår hur du menar, min bästa vän är likadan och även min bror nu när han varit vegan i några år. :D

Åt en hamburgare på ett hak för ett tag sedan som jag inte klarade av att äta upp då den liknade kött. Var röd inuti till och med!

😁 Bacon är ju toppen till mycket, det är nog bara i icke köttätande grupper som bacon är föråldrat, däremot förädlas det mer idag.
Haha, ja. Är typ bara mina föräldrar som äter kött och de är hälsofreaks och äter inte rött kött.
 
Jag har piffat till håret. Är iofs inte så nöjd men jag får stå ut till nästa gång jag tvättar håret, typ söndag eller måndag.
 
Minns när jag i min ungdom jobbade på hamburgerhak och blev tvungen att steka bacon.. Uh. Hade inte varit nära kött i många år då. Klarade en vecka där.

Men trodde faktiskt inte folk åt bacon längre.. Känns lite föråldrat?

Det äter de flesta jag känner som inte är vegetarianer eller veganer.
Jag ääälskar det! Hotellfrukost med bla bacon kör vi hemma ibland med.

Däremot hade jag helst sluppit stå i stekos hela dagarna.
 
Det äter de flesta jag känner som inte är vegetarianer eller veganer.
Jag ääälskar det! Hotellfrukost med bla bacon kör vi hemma ibland med.

Däremot hade jag helst sluppit stå i stekos hela dagarna.
Ja, stekoset gjorde mig konstant illamående. Jag luktade kött efter någon timma typ. Det inklusive hatten vi skulle ha på oss tog knäcken på mig..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 285
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
540
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp