Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg till mor och far för sedvanlig lördagsfika.
Men först, secondhand på jakt efter ljusstake till datumljus och apoteket för en återvinningspåse.
Halvt knapplån

Tipsar om att man kan ta en vanlig genomskinlig påse.
Har man en kartong så kan man skicka med posten till apotea. Max två kg inkl. kartong. Inga burkar, askar eller kartor.
Det kostar inget porto.
Adressen är:
”Kasserade läkemedel”
Apotea
Svarspost
20442993
744 20 Heby
 
Gjort ett nytt födelsedagskort till systerdottern. Hon ska få en prenumeration i present, så jag gjorde helt enkelt ett kort med Ariel på och text att hon ska få just en prenumeration i 6 månader. Kul med pyssel!

För övrigt är jag mycket nöjd med min nya dator. Sjukt kul att jobba med, och så smidigt med pekskärm! Tur i oturen att den gamla gav upp.
 
Ska ut på galej ikväll (nåja, årsmöte med klubben är väl också en bal på slottet? 😂🤷‍♀️) men har så sjukt ont i huvudet. Ligger i nedsläckt rum. Kommer inte orka duscha. Hoppas ingen har för mycket lukt på sig för då kommer jag få åka hem igen.
 
Okej, jag är väl en osmaklig person helt enkelt! Får skåla för det ikväll!

Man behöver ju inte vara en osmaklig person för att man gör ett osmakligt uttalande. Jag har väldigt svårt att tro att du är en osmaklig person.

Men det är hemskt problematiskt när någon som är uppenbart smal hävdar sig vara tjock. Eller rädd för att framstå som eller bli tjock.
 
Man behöver ju inte vara en osmaklig person för att man gör ett osmakligt uttalande. Jag har väldigt svårt att tro att du är en osmaklig person.

Men det är hemskt problematiskt när någon som är uppenbart smal hävdar sig vara tjock. Eller rädd för att framstå som eller bli tjock.

Du vet ju iofs absolut inget om mitt nuvarande BMI. Just sayin. Men over and out.
Blir bara lite förvirrad över hur olika Buke är jämfört med IRL.
 
Men ja! Och jag skrattar fortfarande åt anledningen till varför @Wonderwoman rekommenderade en sharpei :laugh: :laugh: :laugh:

Satte mitt te i halsen när jag läste den med. :rofl:

Brukar också fundera på att köpa en hund som är estetiskt vacker. Grämer mig över att min Border Collie är så icke fotogenisk faktiskt. Han ser ut som en svart klump med fiskmåsögon på alla bilder, med flygplansöron. :D
 
Hmm, jag börjar undra om det är något konstigt med min ugn, glömde att kolla när jag satte in kakan, men den såg ungefärlig ut när jag tog ut den, dvs stannat och lite färg. Bredde på toscatäcket och sedan 15 minuter i övre delen så den får färg. Men 15 minuter och den är blek som en svensk i februari (oaktat etnicitet ska tilläggas).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag dricker mängder av te. Dels för att jag tycker om det och delvis för dethjälper mig att få i mig de 2,5 liter vätska vården...
Svar
6
· Visningar
254
Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
569
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 731
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
787
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp