Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ooookeeej och bara för det såg jag precis en svincool tant passera med TVÅ kungspudlar. OMG. Hon såg lite ut som Cruella de Vil stilmässigt och den ena pudeln hade skor i lack på sig. Våra blickar möttes liksom lite i samförstånd.

Ett TECKEN...?!
 
Ooookeeej och bara för det såg jag precis en svincool tant passera med TVÅ kungspudlar. OMG. Hon såg lite ut som Cruella de Vil stilmässigt och den ena pudeln hade skor i lack på sig. Våra blickar möttes liksom lite i samförstånd.

Fanns en dam som hade 10 st minipudlar där jag bodde förut. Dom gick alla runt hennes fötter så när hon promenerade såg det ut som om hon svävade fram på ett moln av fluff för att man kunde inte se hennes fötter. :rofl:
 
En papillon lyfter annars upp vilken look som helst @tornblomma

(Eller hur @tuaphua :love:??)
Så klart!
Tänker mig att det här kan vara lite åt @tornblomma s håll?
:angel::laugh:

D3936640-E99E-4598-9377-01054BFDE553.jpeg
 
Vi är helt slut allihopa i familjen idag. Sambon fick någon migränliknande huvudvärk. Han har aldrig ont i huvudet. Han drog omkull på en isfläck här om dagen. Så jag blev ju orolig att han var jättedålig och om vi skulle behöva till sjukan. Efter mat, kaffe etc mådde han prima igen.
:cautious::laugh:
Nu ligger vi som rödspättor i sängen och surfar med varsin mobil. Sarkofag-gänget..
 
Åh nej vad sorgligt :(


Det är jättesorgligt. Hon var visserligen rätt gammal, 13,5 år, men det kom ändå väldigt plötsligt (livmoderinflammation och kraftig njurpåverkan). Vi hade nog räknat med att hon skulle få bli riktigt gammal. Jag tror faktiskt att de älskade den hunden mer än oss barn - eller åtminstone lika mycket. De skaffade henne som valp när deras hus hade brunnit och hon har gett så mycket kärlek och tröst efter en traumatisk tid. Efter att min pappa blev blind så har hunden följt honom som en skugga och vaktat och passat på honom och samtidigt varit min mammas promenadkompis.
 
I gar nar jag korde hem i skymningen kom tre radjur och spatserade i godan ro over vagen mitt pa overgans stallet. Det ar forsta gangen jag fatt stanna dar for tre i rad, men det har hant tva ganger innan att ett radjur vandrat over villagatan mitt pa dagen ... och hallit sig till overgansstallet. 🤣

Jag tar ut husbussen i dag da vi inte tanker kora i dimman i kvall igen. Har i var vindal ligger dimman tjock som artsoppa nu i ett par manader. Det ar som nar man ar uppe pa berg och gar in i ett moln. Man ser inte skorna for att dimman ar sa tjock. Den kommer smygande i stort sett varje kvall och ligger tat varje morgon. :meh: Sedan kommer antingen solen eller regn som ger en battre sikt ... innan dimman kommer igen.
Just nu lyser solen varje dag ... aven om det regnar en skvatt ibland ocksa sa ar solen synlig i flera timmar varje dag. ... sedan kommer dimman igen :arghh:

Vi ska till lodgen i kvall och det ar enklare att ta husbussen och sova dar ... i gar kvall tog det mer an dubbelt sa lang tid som vanligt att ta sig hem i artsoppan. Inte kul alls.
 
Det är jättesorgligt. Hon var visserligen rätt gammal, 13,5 år, men det kom ändå väldigt plötsligt (livmoderinflammation och kraftig njurpåverkan). Vi hade nog räknat med att hon skulle få bli riktigt gammal. Jag tror faktiskt att de älskade den hunden mer än oss barn - eller åtminstone lika mycket. De skaffade henne som valp när deras hus hade brunnit och hon har gett så mycket kärlek och tröst efter en traumatisk tid. Efter att min pappa blev blind så har hunden följt honom som en skugga och vaktat och passat på honom och samtidigt varit min mammas promenadkompis.

Åhhh vad hemskt! :heart
Min mamma hade en gammal border collie som var hur pigg som helst, men som också väldigt hastigt fick just livmoderinflammation och njurpåverkan och fick tas bort akut. Fastän de är gamla kommer det som en chock när förloppet går så snabbt. Så ledsamt för dina föräldrar verkligen, en hund blir ju verkligen både ett stöd och en familjemedlem. Min mamma hade mkt stöd i hunden när min pappa gick bort, vet faktiskt inte hur hade klarat sig utan hunden genom första tiden. Såklart tog det henne oerhört hårt när hon förlorade hunden.
Kram!
 
Halvt knapplån

Tipsar om att man kan ta en vanlig genomskinlig påse.
Har man en kartong så kan man skicka med posten till apotea. Max två kg inkl. kartong. Inga burkar, askar eller kartor.
Det kostar inget porto.
Adressen är:
”Kasserade läkemedel”
Apotea
Svarspost
20442993
744 20 Heby
Justja, glömde en sak. Skickar man så ska läkemedlen vara i genomskinlig påse i kartongen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag dricker mängder av te. Dels för att jag tycker om det och delvis för dethjälper mig att få i mig de 2,5 liter vätska vården...
Svar
6
· Visningar
254
Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
569
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 731
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
787
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp