Bukefalos 28 år!

Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är SÅ trött, men SÅ nöjd med dagen :) ! Jag klarade av att navigera och parkera i staden utan några större fadäser. Förutom poliskontrollen - DEN var inte kul..... :nailbiting: Jag fick blåsa, tror jag, 3 gånger innan det blev bra. "Blås tills jag säger stopp!" - men om man inte HAR mer luft då :confused:???

Övriga deltagare på kursen var SUPERSNÄLLA och väldigt inkluderande. De kände väl alla varandra - mer eller mindre - men verkade uppriktigt nyfikna på mig och glada för att jag kom såpass långväga :) . Mycket trevliga instruktörer, som skapade en stämning där till och med jag vågade prata. Jag lärde mig en massa nytt, som jag ska börja använda med en gång så jag inte glömmer. Men först måste jag vila lite..... :) Och dricka lite vin..... :D
 
Har haft fikabesök av mamma och pappa :). Bjöd på kladdkaka med Oreofrosting, toppad med minioreos 😍!

6D72CC30-318E-4356-A186-A4D428470D8D.jpeg
 
Är på Ikea och handlar grejer till en helt egen variant av halsbandshängare. Ni som sett min dagbokstråd vet att jag har ett och annat halsband (:angel:) och nu räcker inte längre byrålådorna till. Jag måste utöka förvaringsutrymmena och jag tror att jag har en idé som kan funka. Sovrumsdörren ska bli något blingigare!
 
Detta med matplanering...
Ringde min kära mamma om råd.
Hon sa lägg köttfärsen i ett varmt bad så tinar det fortare.
I en liten skål (så inte köttet blir blött) på en kastrull med varmt vatten.

Vad göra utan sin mamma :bow:
 
  • Hjärta
Reactions: 360
Så duktig!!
Recept?
(Har krikon i skåpet men vet i 17 vad jag ska göra med dem :crazy:)

Eh... jag kärnar ur dem (aptråkigt!), väger moset, har i lagom med vatten och har i socker motsvarande 40-50% av mosvikten. Jag vill ha den rätt sur så jag snålar på sockret. När smaken är bra har jag i Röd Melatin enligt påsen och häller upp på steriliserade burkar.
 
Man vet att man tittat för mycket på Great British Bakeoff när man skär en skiva och sedan trycker på kakan för att se om den är färdig och den direkt spoingar tillbaka. Och hör Mary Berry och Paul Hollywood, 'it could have used five more minutes in the oven and too much cinamon, but the flavours are good' :rofl:
 
Eh... jag kärnar ur dem (aptråkigt!), väger moset, har i lagom med vatten och har i socker motsvarande 40-50% av mosvikten. Jag vill ha den rätt sur så jag snålar på sockret. När smaken är bra har jag i Röd Melatin enligt påsen och häller upp på steriliserade burkar.
Måste skriva upp detta nu!
Hur mycket är lagom med vatten?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
535
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 504
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
769
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
652
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp