Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det knakar och lever i nacke och rygg. Inte bra det här.. Har fortfarande så ont i nacken att jag knappt kan sova. Tar en Alvedon 1g innan jag går och lägger mig, men framåt småtimmarna har den slutat verka och jag får ont igen.
Får se vad sjukgymnasten säger imorgon.
 
Min med. Liten en-persons-verkstad. Men han är SÅ duktig och SÅ tillmötesgående. Min bil är dessutom såpass gammal (2006) att jag inte bryr mig särskilt mycket vem som skriver/stämplar i serviceboken, bara servicen blir bra för bilens skull. Och det blir den :) .

Jag svängde förbi min verkstad i fredags eftermiddag, som vanligt skamsen över att jag är sent ute med allt. Frågade om de kunde tänka sig att klämma in ett däckbyte och fixa ett halvljus någon gång de närmaste veckorna eftersom bilen också måste besiktigas inom den tiden. "Ja det ordnar vi, lämna bilen här i morgon bitti" (de har normalt inte öppet på lördagar men hade massor av däckbyten nu)

Blir uppringd ett par minuter före 11 igår "vi har bytt däck och lampa nu, vill du att vi ska komma och hämta dig så du får skjuts hit?" (det är ganska precis en km hemifrån, jag var ok med att gå)

Samma i somras när jag skulle till Bohuslän och de fick två dagars varsel att fixa ett bromsok, och löste det. Personlig service när det är som allra allra bäst. :love:
 
Under en knapp veckas tid har jag känt att en förkylning har legat och grott och nu har den brutit ut. Jag har huvudvärk, ont i halsen och fryser. Det känns lite modstulet inför kommande vecka med fyra timmars föreläsning på måndag, tre timmar föreläsning på tisdag plus en uppsatshandledning. På onsdag är det möten hela förmiddagen och seminarium på eftermiddagen. På torsdag externutbildning för myndigheter i Uppsala och på fredag samma sak i Örebro. Därtill har jag 50 PM om vardera 3000 ord att betygssätta (bara det tar 25 h om jag försöker vara supersnabb) och ett bokkapitel som jag verkligen, verkligen skulle behöva jobba på ordentligt.
 
Jag har ett projekt att minimera mängden fysisk post. Mejlade just båda de lokala gratistidningarna och bad dem sluta skicka tidningar till mig. Får en-två tidningar i veckan, tjocka blaskor som bara slängs i pappersåtervinningen. Jag har svårt att förstå, i dessa klimatkristider, varför de får fortsätta att oombett kasta dessa tidningar över folk? Antalet personer som faktiskt läser dem måste vara försvinnande få. Jag känner att man åtminstone borde få möjligheten att få utskicken digitalt istället. Någon information kring hur man blir av med skräpet finns i vart fall inte utan jag fick mejla chefsredaktörerna. Ska bli spännande att se vad de svarar.
 
Jag har ett projekt att minimera mängden fysisk post. Mejlade just båda de lokala gratistidningarna och bad dem sluta skicka tidningar till mig. Får en-två tidningar i veckan, tjocka blaskor som bara slängs i pappersåtervinningen. Jag har svårt att förstå, i dessa klimatkristider, varför de får fortsätta att oombett kasta dessa tidningar över folk? Antalet personer som faktiskt läser dem måste vara försvinnande få. Jag känner att man åtminstone borde få möjligheten att få utskicken digitalt istället. Någon information kring hur man blir av med skräpet finns i vart fall inte utan jag fick mejla chefsredaktörerna. Ska bli spännande att se vad de svarar.
Gratistidningar som innehåller samhällsinformation (t.ex. publicerar när/var kommunerna har sammanträden) räknas inte som reklam.
 
Har varit och ridit min älskade häst hos fodervärden idag. Helt fantastiskt!
Han är min själsfrände och jag blir lycklig av att se honom nu. Längtar tills jag mår tillräckligt bra igen så jag kan ta hand om honom själv.

Nu är jag iaf hemma hos en vän. Vi ska ha skrivövningar ikväll har jag planerat. 😁

Tänk vad djur gör under för humöret/hälsan!
Tänker ofta på att det borde ordineras typ kattungegos eller mul-pussande till folk. 😍
 
Men lägg av! Problemen blir bara fler och fler..
Nu måste bilen servas, oljebyte i varje fall. Hur fasen löser vi det när jag måste ha bil till jobbet, finns ingen verkstad i närheten av jobbet, går inga bussar dit och vi har bara en bil?
Gaaah! Jag tror jag går i ide och kommer ut igen framåt semestern...
Men de flesta verkstäder har väl lånebil? Vore jag så beroende av bil så skulle jag leta rätt på en som har det. De som inte har lånebil förlorar mig som kund.
 
Min är auktoriserad men tar alla märken och utför alla jobb utom plåtjobb, de hänvisas till en annan. Var bor ni?

Utför en liten småländsk håla. Det finns sin sagt verkstäder (av varierande kvalitet) men bara en som är auktoriserad Saab vad jag vet.

Men de flesta verkstäder har väl lånebil? Vore jag så beroende av bil så skulle jag leta rätt på en som har det. De som inte har lånebil förlorar mig som kund.

Tja, inte här. Det finns hos bilhandlarna men för är priset nästan det dubbla och då kan jag lika gärna ta tjänstledigt. Kostnaden blir den samma.
 
Kan vara något av det roligaste jag sett :D
 

Bifogade filer

  • C4CFFD28-8CAA-4B55-9E9F-0270921776D3.jpeg
    C4CFFD28-8CAA-4B55-9E9F-0270921776D3.jpeg
    40,3 KB · Visningar: 104
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 376
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
558
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp