Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men lägg av! Problemen blir bara fler och fler..
Nu måste bilen servas, oljebyte i varje fall. Hur fasen löser vi det när jag måste ha bil till jobbet, finns ingen verkstad i närheten av jobbet, går inga bussar dit och vi har bara en bil?
Gaaah! Jag tror jag går i ide och kommer ut igen framåt semestern...
 
Men lägg av! Problemen blir bara fler och fler..
Nu måste bilen servas, oljebyte i varje fall. Hur fasen löser vi det när jag måste ha bil till jobbet, finns ingen verkstad i närheten av jobbet, går inga bussar dit och vi har bara en bil?
Gaaah! Jag tror jag går i ide och kommer ut igen framåt semestern...
Låna bil/få skjuts av någon? Ta ledigt från jobbet? Vi har också bara en bil. Brukar lösa sådant genom att få skjuts av mina föräldrar eller låna deras bil.
 
Trött!
Vaknade tidigt och ligger nu i sängen och ligger och lyssnar på radio.

Tittade mig i spegeln förut och insåg att jag ser hemsk ut kring ögonen och har slut på sminkborttagning. Tvål och vatten svider..
Du kanske har tvättat bort det nu men till nån annan gång; olja brukar gå att tvätta ansiktet med, rapsolja, kokosolja eller liknande. Ta lite på en bomullstuss.
 
@Tranan kanske kan hyra ut sin skrivare...
 

Bifogade filer

  • 2E17E7F8-3CBB-435F-A9FE-F861E1278F1A.jpeg
    2E17E7F8-3CBB-435F-A9FE-F861E1278F1A.jpeg
    60,4 KB · Visningar: 53
När vi vaknade tänkte jag: vi ska packa upp, hämta det sista från huset, åka till stan och köpa det absolut viktigaste och så rida. Insåg snabbt att det inte är det minsta rimligt alls 🙈. Så medan sambon åkte till stan har jag fortsatt packa upp; men nu tar jag en välbehövlig paus i soffan och väntar på pizzalunch och sen vartefter blir det stallet; dock "bara" longering. Fått och får vara lite så nu mitt iallt.
 
Två fulla tankar med motorsågen. Att jag inte lärt mig att jag bara fixar en tank utan att få ont :down:
Plus släpat grenar mm.
”Ska bara” men så vill jag inte sluta heller för i morgon och på tisdag har jag mindre tid och vem vet när vintern kommer?
Tröttsamt att kroppen säger nej och huvudet något annat :(
Skittrist väder dessutom.
Gnällig jag vet men nån gång får man faktiskt vara det också.
 
Vi beställde ved för några v sen. Vedmannen skulle höra av sig i god tid innan han levererar.
Nu ringde han. Mkt fåordig i tel. Lyckas till slut få ur honom att han tänkte komma idag. Om 50 minuter. 😂 Det var den rejäla framförhållningen. Tur vi ens är hemma!
Nu blir det vedstaplande hela dagen gissar jag.
 
Din sambo/make då? Jobbar han också? Eller kan han skjutsa dig och ta hand om verkstadsbesöket under tiden du jobbar?

Det är fyra mil enkel väg till mitt jobb, verkstan tre mil åt andra hållet. Det blir dyrt om han ska skjutsa fram och tillbaka, bilen är inte direkt bränslesnål..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 267
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
727
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
533
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp