Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår röv. Det har sjunkit in att jag inte kommer klara av att göra något som jag verkligen, verkligen hade velat lyckas med. Och efter fredagens Stockholmstripp så har jag noll och ingenting vettigt/substansfyllt i kalendern framöver att se fram emot. Hopplösheten känns bottenlös. Däremot så är det dags för bromsmedicin igen nästa vecka, så då kommer jag bli ännu mer sänkt en period. Försöker verkligen att inte tänka nattsvart, men just idag så ser jag knappt ens fram emot att det är december snart, ser bara allt jag hade velat hinna med innan för att känna mig i fas och mer content.

Kanske dags för lite tröstshopping :cool:
 
Ler lite år en lokal webatt som uppstått.

Jag har i många år argumenterat för att lägga ner en kommunal verksamhet som går med rejäl förlust varje år. Den är kvar mest av sentimentala skäl.

Nu har jag fått mitt parti och de andra alliansen med mig :D Och debatten är het på fb och lokaltidningen.

Politik är långsiktigt arbete....
 
FB_IMG_1574081997158.jpg
 
Har bokat ett par skridskor till mellansonen, vi åker en del skridskor på åkern på vintern så han kan få lämna sina gamla med två skenor nu när han är skolbarn
 
Tröstshoppade en ny vinterkappa/jacka idag, vilket betyder att jag inte kan ha min vanliga halsduk till den, inte heller mina väntar. Har en halsduk som fungerar hyfsat, men inga väntar. Så håller på att sticka ett par väntar nu och ska sedan sticka en halsduk också.
Alltid trevligt med en anledning till att sticka! 😁
 
Tomten anlände just till NK. 500 barn och deras trötta föräldrar står i kö för att sitta i tomtens knä och lämna en önskelista. Kämpar mot min inre tourettes och vill verkligen skrika "OKEJ KIDS, KNOW WHAT.. TOMTEN FINNS INTE!!!! NI KAN GÅ HEM!!!"

(gissar att vissa föräldrar nog skulle vara tacksamma mot mig. Dels får de gå hem, dels slipper de själva leverera den oundvikliga nyheten).
Jag hade tvekat på att tomten fanns i några år men mamma lyckades övertala mig om att han visst finns. Var väl 10 eller 11 då.

Det året skulle julen firas hemma hos oss så kvällen innan kom min faster för att lämna tomtekläderna. Mamma och pappa var i källaren så det var jag som öppnade, varpå faster sträcker fram dräkten och säger "du kan väl vara snäll att ge detta till din pappa?" och jag säger "nej, vad ska han ha det till? Han har redan tillräckligt mycket skräp i källaren" och hon svarar "men det vet du väl? Han ska ju spela tomten imorgon inför barnen" och jag utbrister "MAMMA! PAPPA! FASTER SA ATT PAPPA SKA SPELA TOMTE IMORGON!! NI HAR LJUGIT FÖR MIG!!!!" Tron på tomten var rätt körd efter ovan nämnda incident :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 258
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp