Just insnöad har vi blivit mer än en gång. Nu har vi inte behövt vänta en vecka på att få vägarna röjda, men senast (några år sedan nu) så var det snöstorm fredag-lördag. Trafikverket gick ut på lördagen och meddelade att de slutade röja vägarna. Tror det var framkomligt typ tisdagen. Och då bor vi drygt en mil från en större stad.
När jag var barn, så var det betydligt mer snö om vintrarna och jag kommer ihåg att mina morföräldrar var rejält insnöade många gånger. Alltså mer än 1 meter snö. Jag bor i det huset nu.
Så jag har nojja över just detta med strö och foder till hästarna vintertid. Jag väntar aldrig tills det nästan är slut innan jag hämtar. Utan jag vill få hem i god tid, så jag kan bli bli insnöad. Detsamma gäller för hund, katterna och oss tvåbeningar. Finns rejält matförråd och välfyllt skafferi.
Men jag tror att folk som bor på landet har lite bättre beredskap än de som bor i stan och har en matbutik i närheten. Jag har 6 km till närmaste matbutik - och det knallar man inte i meterdjup snö
/Lizzie