Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gråter en skvätt över den stora summa pengar som kommer försvinna på något så tråkigt som dubbdäck imorgon.. Kommer på minst tusen andra roligare saker att lägga dem pengarna på!
Jag fick den fina "chocken" i våras när sommardäcken skulle på, (har däcken hos däckfirma) kommer dit, och får höra "du behöver nog nya sommardäck" Ehh va?! Då var dom tydligen så slitna att dom behövde bytas. Tack för det Däckia att ni sköter ert däckhotell där servicen att ni ska kolla över däcken och meddela om dom behöver bytas! :rage: Som student var det inte speciellt kul att punga ut med 4000 helt oväntat pga att dom inte hade meddelat innan att dom behövde bytas ut. Och nej, jag hade inte kollat dom, jag köpte bilen förra våren med bra sommardäck, och hörde ju heller inget när dom tog av dom på vinterskiftet :rage: Ska hämta ut mina vinterdäck där och tänker inte ha mitt däckhotell där mer :meh: Så förstår dig helt, även om det är nödvändigt ont så är det inte kul att se så mycket pengar försvinna..

Jag fattar inte hur folk pallar rent mentalt att sitta hemma hela tiden. Jag blir GALEN! Det är andra kvällen i rad nu som jag sitter hemma och glor på TV. Känner mig snart suicidal pga uttråkning...

Jag har inte heller bytt min profil. Men varför inte låta de som gjort det göra det som en solidaritetshandling med fransmännen - efter ett dåd som kunnat hända här också?

Vad de också gör för "muslimska länder" har du ju faktiskt ingen aning om. Jag vet inte hur ditt flöde ser ut, men i mitt har det i månader funnits en massa solidaritet med flyktingar t ex - där många är muslimer.
Jag la en flagga över min profilbild på fb.
Jag har runt 450 personer med uppehållstillstånd i samma hus hela dagarna och många av dem bär förfärliga minnen och oroar sig för sina älskade som finns kvar.

Jag skäms inte ett dugg över att jag solidariserar med mina elever och med fransmännen. Båda påverkade ytterst konkret av terrorn.

Det ösregnar, jag fryser fast jag eldar i spisen, halsen skaver, jag snorar och ingen är här och tycker synd om mig och serverar te och varm soppa. Att man alltid skall behöva göra allting själv för att det skall bli gjort!:banghead:

I hear you!! :love: Hade kunnat bjuda dig på conjacsglögg om jag varit närmare!

Regnet öste ner något alldeles otroligt när jag gick ut från jobbet. Är hemma och har torkat lite men ska till stallet nu så det var egentligen meningslöst. Har iaf köpt ett halstäcke till en av ponnyerna, hela 50 kronor fick jag punga ut med :up: Hoppas nu att det passar den lilla ponnyn för han behöver det mest. Den större ponnyn har nog 4-5 halstäcken redan.

Gråter en skvätt över den stora summa pengar som kommer försvinna på något så tråkigt som dubbdäck imorgon.. Kommer på minst tusen andra roligare saker att lägga dem pengarna på!

Samma här. Har beställt nya vinterdäck. Mycket pga det är en läcka i ett av nuvarande vinterdäck som inte går att hitta. Men de var rätt slitna med.
Bara hitta ett vettigt ställe där de kan byta fälgar.

Pust.. Just hemk9ommen från nya jobbet. (första dagen idag) och tar en paus nu innan jag måste börja med maten.

Har lax i kylen men inga förslag på vad jag ska göra med den. (dagens I-lands problem)

Ska även sätta mig och fortsätta plugga. Lite mer motiverande att göra det efter första dagen på jobbet :rofl:

Men det här vädret gör mig aningens deprimerad... Regn och mörkt. Borde egentligen gå ut och rida igenom båda hästarna men har ingen tillgång till ridhus. bara en dåligt belyst ridbanan.

Ja ja imorgon är en ny dag med massor av nya tag. Tjoho! Kom igen nu

Pust.. Just hemk9ommen från nya jobbet. (första dagen idag) och tar en paus nu innan jag måste börja med maten.

Har lax i kylen men inga förslag på vad jag ska göra med den. (dagens I-lands problem)

Ska även sätta mig och fortsätta plugga. Lite mer motiverande att göra det efter första dagen på jobbet :rofl:

Men det här vädret gör mig aningens deprimerad... Regn och mörkt. Borde egentligen gå ut och rida igenom båda hästarna men har ingen tillgång till ridhus. bara en dåligt belyst ridbanan.

Ja ja imorgon är en ny dag med massor av nya tag. Tjoho! Kom igen nu
Krydda laxen med herbamare och mikra den klar!

Jag är student, studerar till sjuksköterska. Den tredje utbildningen jag hoppar på och min sambo dumpar mig nog om jag kommer på att det inte är vad jag vill göra:angel:
Innan har jag arbetat som vårdbiträde på äldreboende och inom hemtjänsten.

Jag fattar inte hur folk pallar rent mentalt att sitta hemma hela tiden. Jag blir GALEN! Det är andra kvällen i rad nu som jag sitter hemma och glor på TV. Känner mig snart suicidal pga uttråkning...
Man har hundar, men know the feeling.... fick sluta jobba pga att fysiska problem, 3 månader med lön men utan att jobba, so far so good, umgicks med sambon och köpte valp, juli så flyttade sambon men tja hade ju valp att roa mig med.. + den äldre

Men nu har jag typ varvat igenom hela netflix och viaplay känns det som, blev skitgrinig för jag insåg att det inte är någon hockey fören på TORSDAG och då rider jag!

Vad ska jag nu roa mig med?

Man har hundar, men know the feeling.... fick sluta jobba pga att fysiska problem, 3 månader med lön men utan att jobba, so far so good, umgicks med sambon och köpte valp, juli så flyttade sambon men tja hade ju valp att roa mig med.. + den äldre

Men nu har jag typ varvat igenom hela netflix och viaplay känns det som, blev skitgrinig för jag insåg att det inte är någon hockey fören på TORSDAG och då rider jag!

Vad ska jag nu roa mig med?
Se om du kan kolla på netflixs utbud i USA?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 192
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
550
· Visningar
15 527
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka