Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slösat bort en skvätt pengar, jag har ju haft in-ear-lurar, Jays M Seven i flera år och när dom väl funkat så har dom funkat bra men dom har både tappat kopplingen med fånen och med varann med jämna mellanrum och suttit "sådär" så dom har trillat ur med ojämna mellanrum. Jag har fått tag på den som trillat ur ända tills idag när en plastskiva jag hämtade ner från förrådet svepte bort den och lögn i f*n att jag hittar den, dessutom kopplar den ner sig om den är inaktiv mer än nån minut så nu ligger den där den ligger och går inte att starta från mobilen och lyssna sig fram till var den är. Jag har hittat svenskillverkad som är vattentäta, inte kopplar ner sig själva och går att starta på distans och höja ljudet på rejält om dom tappas så man kan lyssna sig fram till var dom är. MIL-specade är dom också och gjorda i ultralätt kompositmaterial men smakar det så kostar det men det får det göra, kvalitet kostar, så är det bara, samt att jag vill gynna svenska tillverkare också.
Jag tappar bort/trampar på/spolar ned/förolyckar så många trådlösa airpods per år att jag vägrar köpa en modell som kostar mer än typ tvåhundra kronor. 😅

Vaknade tidigt och hade planerat en motionsrunda. Men efter gårdagens migrän och eftermiddagsrunda så var jag klok att ligga kvar i sängen även om jag var klarvaken.
Ska fylla på kaffekoppen och sen är det jobb 8-15:30 innan det är helg!
Förhoppningsvis kommer kaffet jag har beställt också.

VaKnade 03.53 . Tankarna snurrar och slutar aldrig..Har kurator idag. Mina förväntningar är undrr noll jag räknat med att återigen få klara mig själv. Jag könner mig helt överkörd av vården i hela den här processen. Vart jag än försöker vända mig får jag kastat i ansiktet att du är någon annans ansvar.

VaKnade 03.53 . Tankarna snurrar och slutar alzrig.
Vad har du egentligen fått för prognos av läkarna? När du skrev vad du hade drabbats av googlade jag, för jag visste inte vad det var och hamnade på någon artikel om att Justin Bieber hade fått samma. Överallt där jag läser tycker jag inte alls att det låter nattsvart. Att det kan ta tid att bli bra, absolut, men samtidigt så blir de flesta återställda. Någonstans såg jag siffran att 1 av 7 drabbade får bestående men, och oftast inte speciellt allvarliga symtom som består. Jag hoppas att du kan få komma till ett lite bättre psykiskt (och fysiskt) mående snart :) .

Vaknade tidigt, fick frukost på sängen ❤️, har släppt ut hönsen och lagat tre par byxor som gått sönder i utanpåliggande sömmar. Nackdelen med thunder thighs är att de skaver ihop och då nöts sådana sömmar sönder. 😅 Men fixat nu! 😁

Ska bädda rent i sängarna och ta tag i all den rena tvätten som ska in i garderober. Sedan är det dags att åka mot läkarbesök och efter det hämta upp långväga besök vid tåget.

Blir förhoppningsvis av med en bil idag, håll tummarna!

På jobb och blev kastad in. Dock ska jag snart iväg och klippa mig så kommer vara borta hela förmiddagen så lär ha svenamöe att göra i eftermiddag. Ligger lite efter redan :rofl:

Blir nog en bra dag det här.

Min syssling kommer ikvll och det ser jag verkligen fram emot. .Inte träffat henne på ett tag så blir bubbel ikväll och bara trevligt

Vad har du egentligen fått för prognos av läkarna? När du skrev vad du hade drabbats av googlade jag, för jag visste inte vad det var och hamnade på någon artikel om att Justin Bieber hade fått samma. Överallt där jag läser tycker jag inte alls att det låter nattsvart. Att det kan ta tid att bli bra, absolut, men samtidigt så blir de flesta återställda. Någonstans såg jag siffran att 1 av 7 drabbade får bestående men, och oftast inte speciellt allvarliga symtom som består. Jag hoppas att du kan få komma till ett lite bättre psykiskt (och fysiskt) mående snart :) .

Vaga , väldigt undvikande svar när jag ställt direkta frågor. Har fått veta att yngre prrsoner återhämtar sig bättre (jag räknas till äldre patient enligt första läkaren) och att det är bättre prognos om antiviral behandling sätts in tidigare än det gjorde i mitt fall (läkare nummer två) . Läkare nummer tre pratade om att vänja sig vid det nya. Ingen vill säga något om prognosen eller kan.. Det är läkare på ÖNH som sagt detta. Men ingen har svarat på mina frågor. Har känslan att ingen vill ge mig några falska förhoppningar.

Upp som en sol, ner som en pannkaka.
Fantastisk middag igår, och en bra ridlektion på morgonen. Och pannkakor till efterrätt :D

Idag såg jag fram emot lång löprunda, men vaknat med vad som känns som feber och begynnande bihåleinflammation :cautious: Eller bihålefokuserad förkylning.
Borde nog inte springa iallafall.

Och en finne i ena ögonvrån och en till på andra ögonlocket :arghh:

Jag tappar bort/trampar på/spolar ned/förolyckar så många trådlösa airpods per år att jag vägrar köpa en modell som kostar mer än typ tvåhundra kronor. 😅

Det är en av anledningarna till att jag vägrar "true wireless", skulle göra av med ett par i veckan. :angel:

(Plus det faktum att de är fruktansvärt obekväma att sova med, vilket jag gör.)

Måste komma ihåg att bunkra mina favoritlurar innan de också går ur produktion, så skönt med ett par bra hörlurar som går att ha hängande runt halsen när man inte lyssnar aktivt.

Jag och bebis tittar på en timme lång video om Terry Pratchetts Discworld.. Och här fick jag gå ifrån och hantera en bajsolycka som gick igenom både body, byxa och hamnade på mina byxor 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka