Är omelett uppvärmd i micro gott?Varför skulle man INTE kunna ha omelett i matlåda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är omelett uppvärmd i micro gott?Varför skulle man INTE kunna ha omelett i matlåda?
Ja, varför inte? Det har jag helt säkert ätit några gånger. Jag tänker att omelett är just en sådan maträtt som inte förändras speciellt mycket av att värmas i en mikrovågsugn.Är omelett uppvärmd i micro gott?![]()
Jo, det finns tyvärr de som är likadana fast... utan att man ser att de är igång så ska man sikta in sig på de fyra strecken eller något jag har för varje platta så kastrullen och stekpannan hamnar rättJag som trodde att det inte skulle gå att ställa fel på en induktionshäll!Jag trodde att det var poängen med det, att man kan ställa en kastrull varsomhelst på den. Istället på en spishäll där man måste ställa inom cirklarna, men nu låter det ju sak samma med nackdelen att man inte ens ser vilken som är igång
![]()
Åh nej, är det såna där streck i mitten av "cirkeln" istället för en cirkel som man ska ställa kastrullen mitt ovanpå? Vad faan, jag skulle också missa det massor med gånger och irritera mig till dödsJo, det finns tyvärr de som är likadana fast... utan att man ser att de är igång så ska man sikta in sig på de fyra strecken eller något jag har för varje platta så kastrullen och stekpannan hamnar rättSlår man på en platta är det lätt att slå på fel oh så lägger man ner tid och tror att spisen är sönder osv
![]()
Exakt sådana!Åh nej, är det såna där streck i mitten av "cirkeln" istället för en cirkel som man ska ställa kastrullen mitt ovanpå? Vad faan, jag skulle också missa det massor med gånger och irritera mig till dödsJag är ju redan så noga med att ställa mina inom cirklarna, skulle reta gallfeber på mig
![]()
Jag slängde ut min induktionshäll, jag vill varken ha råa eller brända pannkakor och jag tycker generellt att induktionshällar är rätt kassa, iallafall den generation jag hade så jag uppgraderade till gasol istället och har aldrig tidigare varit så nöjd med en spis. Det var två anledningar till att jag bytte, dels den kassa regleringen av värmen och så världsläget, försvinner strömmen av nån anledning behöver jag inte tända i vedspisen om det är sommar och varmt.Jag har en induktionshällDen fungerar delvis sämre än glashäll då glashällens plattor lyser rött när de är igång, induktionshällen ser man inte vara igång. Plattorna fungerar inte så bra om pannor eller kastruller står fel på, att koka vatten funkar ju om grytan står halvdant på, men det tar tid, men att steka kött blir automatiskt ostekt på vissa ställen och välstekt på andra osv. Eftersom man inte heller ser när en platta är igång är det lätt att bränna sig på dem eller som jag så ofta gör, sätta igång fel platta, är det då en tom kastrull blir det tjurigt.
Jag lägger ner mer tid på att krångla med spisen än att egentligen laga mat....![]()
Jag höll på att bli rejält piercad i näsan för flera år sen, jag bara varnar, retas inte för mycket med en veterinär och se till att ha flyktmöjligheter, tur att jag sprang fortare än henne.Dotterns näsvinge är piercad
Nu är hon på väg hem, med tåg, och jag på bussen mot jobbet. Åker så sällan buss att de varje gång hinner bygga om de större hållplatserna. Nåja, jag lyckades hitta en buss så kommer vara på plats i god tid.
Du har FLERA lammstekar i frysenÄtit middag, och katten har också fått mat, su nu har jag det nedskrivet när hon kommer och klagar senare ikväll. Jag har flera lammstekar i frysen men jag känner verkligen inte för att äta lamm. Kanske ta ut en påse kycklingben istället från frysen.
Ja det är lite pyssel att få det rätt har jag upptäckt!Jag slängde ut min induktionshäll, jag vill varken ha råa eller brända pannkakor och jag tycker generellt att induktionshällar är rätt kassa, iallafall den generation jag hade så jag uppgraderade till gasol istället och har aldrig tidigare varit så nöjd med en spis. Det var två anledningar till att jag bytte, dels den kassa regleringen av värmen och så världsläget, försvinner strömmen av nån anledning behöver jag inte tända i vedspisen om det är sommar och varmt.
Jag tror på dålig designExakt sådana!Ja jag hade spis med glashäll tidigare och fördelen där var att när man slog på plattan var att den blev röd när den blev varm, lättare att se rätt, lättare att bränna sig också, aj satan hahaha. Jag har lyckats med det mesta, men många gånger är att jag slår på fel platta och svär över att spisen är sönder när den inte är det, eller jag tror jag får rätt det och så har jag råkat röra stekpannan när jag rört bland köttet och så har den flyttat sig... och så får jag inte bra stekyta
Jag blir INGEN mästerkock som det ser ut i alla fall
![]()
Men äntligen börjar hon ta hand om och tänka på sig självPå väg hem. På jobbet är det kaos, men jag värdesätter mig själv och min egna fritid snäppet högre än jobbet
Med tanke på att kaoset är pga att andra inte har framförhållning tänker jag att de kan få lösa sina egna problem. Även om de nog tyckte jag skulle hjälpa till.

Jag tror det är lite av poängen med induktionshällen, att man inte ska se och inte ska bränna sig väldigt, man ser bara små diodbelysningar i nederkant....Jag tror på dålig designorimligt att plattan inte blir röd så att man ser vad som är på eller inte.
Men äntligen börjar hon ta hand om och tänka på sig själv
Mycket bra där!!![]()