Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute med dottern och tränat starter i motlut med bilen.
Det gick bra.

Just nu funderar jag på hur jag ska göra.
Jag vill vara på plats i Borås när dom öppnar klockan tio på lördag.
Det är 4,14 h dit.

Antingen ska jag åka neråt på fredagen när köerna släppt vid 19 ish och slagga någon timme på någon rastplats. Alternativet som det lutar mest åt är att sova hemma och sen försöka smyga iväg vid 04 på lördagen. Nåja jag hinner fundera ett par varv till.

Varit ute med dottern och tränat starter i motlut med bilen.
Det gick bra.

Just nu funderar jag på hur jag ska göra.
Jag vill vara på plats i Borås när dom öppnar klockan tio på lördag.
Det är 4,14 h dit.

Antingen ska jag åka neråt på fredagen när köerna släppt vid 19 ish och slagga någon timme på någon rastplats. Alternativet som det lutar mest åt är att sova hemma och sen försöka smyga iväg vid 04 på lördagen. Nåja jag hinner fundera ett par varv till.
De? Vart ska du? Nyfiken i en strut!

Min boendesituation går har länge varit katastrof och vantrivs på jobbet. Så så inte på skoj på så vis, men inget jobb klart. Så lite på vinst och förlust? Typ? 😆
Kör bara, det var så jag började min bana som heltidslantis med nystartat företag inriktat på lantbruksreparationer, jourhavande djurskötare och jourhavande maskinförare. Sen extraknäckte jag som "tjurtämjare" fast jag undrar vem av oss som egentligen tämjde vem, men kul hade vi och retades gjorde vi och bonden flydde för han tordes inte stanna kvar.:laugh:

Norpade dessa av mäklaren, så ni får se det iaf. 😁
Behöver renoveras invändigt. Men är fullt funktionellt och beboeligt i nuläget, drygt 3000kvm tomt och har en liten å som rinner precis intill. 😍 Perfekt för ankorna sonen drömmer om. 🦆
Bott en äldre person i huset så tomten är i behov av rensning och kärlek, men blir lite som en blank canvas vilket känns kul!
Kommer göra mycket (det mesta) själv, så det får ta den tid det tar. Sonens rum är givetvis prio ett + hönshusfix.

Inga grannar! 🥳
1,5km till badstrand med glasskiosk, massor av naturreservat och små sjöar i området.

Det blir en flytt på ca 25mil för oss. Familjen är glad, för jag har också kikat på hus 50-60mil bort så de tycker att det här känns bättre. 😆

Visa bifogad fil 184982

Ser mysigt ut! 25 mil är en ganska lång flytt ändå, uppåt landet eller neråt? Eller åt kusterna? :). Grattis igen ❤️

Lite trött, lite motvilligt lämnade jag sängen.
Kallt ute men solen ger hopp om en bra dag.
Kaffet i koppen. Dricker långsamt och njuter.
I går firade vi pappa. Gruppkramen innan jag och min syster lämnade var härlig. Tacksam över att ha en familj som min.
Sju veckor ledighet är beviljad. Den känslan är alltid lika go.
Bara sex veckor dit.
Ha en bra dag.

Igår var en kompis till D här hemma och körde med drönare fotade och filmade.

När man såg det så från vyn ja då kändes det so m om mna bodde u djupaste skogarna i norrland :rofl:

Nu väntar jag ivrigt på att få det godkänt så jag kan ha dem hemma sen. :D

Han kommer komma ut under en mulen dag också och göra samma sen under bygget och sen när det är klart. Så häftigt att se från olika vyer.

Idag blir det kassadag för att backa upp personal samt gokart event med under på eftermiddag(/Kväll

Intensiv dag

Idag är jag på jobbet. Fullt ös medvetslös snart åker nästan alla kollegor till GBG för kick off så vi är ett gäng som är kvar

1000003474.webp
jag och datorn är inte riktigt överens om vad klockan är :D

Är det inte det ena är det, det andra....Trampade precis, med vänster fot, på glassplitter efter dricksglaset som gick i kras tidigare i veckan. Ååååååångest för att kissarna ska ha fått i sig nåt😱.

Mötestyngd dag.
Det är inte alltid superenkelt att hålla fokus i alla dessa Teamsmöten som avlöser varandra. I det här mötet har jag inga repliker så då kan jag multitaska med Buke. Så slipper jag somna. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat