Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade tog sovmorgon, ringde lantbrukstjänst, bokade hovslager åkte till jobbet chauffören ringde och vi bokade tid. In på jobbet förklara lget och hem.

Nu vandrar jag mest runt.

Imorgon åker ponnyn uppåt så idag packar jag ihop hans grejer.

Känns som om man går runt i ett vakuum. Gråter om vartannat och kan inte fokusera alls.

Så ledsen för din skull. Alla är vi olika men för mig är det allra värsta med planerade avsked just väntan innan. Det är okej att gå sönder. Kram om du vill ha den :heart

Kan du inte gå in i Onedrive på datorn? Det är ju i moln, inte lokalt lagrat?
Precis det jag gjort, men jag ville ha bilderna på datorn och inte i molnet men molnet vägrade släppa dom. Men jag fick ordning på det till slut, utan att förlora några bilder...tror jag:cautious: Nu försöker jag få över bilderna från telefonen till datorn med. Behöver nog skaffa en extern hårddisk snart :angel:

Vilken dag detta blev...

Min ena hund har haft en liten urinsten som satt fast i urinblåseväggen. Men idag konstaterades det på ultraljud att den har lossnat och kissats ut 🙏:love:
Det har också regnat hela dagen vilket verkligen behövs.

Men sen kom en räv på besök mitt på ljusa dagen och dödade minst två hönor. Jag spenderade sen en timme ute i ösregn för att valla in de resterande hönsen som såklart var skärrade och därmed ovanligt svårvallade. Puh... Jag var blöt in på bara skinnet efteråt.

Stackars hönsen som dog och stackars de levande hönsen som nu får spendera den kommande tiden instängda för att inte vänja räven vid att här finns lättfångad rävmat... Jag som varit så glad över att hönsen äntligen får gå ut igen efter att ha varit instängda nästan ett halvår pga fågelinfluensan :( Räven vill väl bara skaffa mat till sina ungar men jag tycker att den ska låta bli mina hönor...

Efter jobbet åkte jag och handlade mat innan jag satte igång tvättmaskinen, duschade och sen sov 2,5 timme.
Hängt upp tvätten, åkt till ett köpcentrum och handlat bland annat skor till balen, klänning till avslutningen, mors dag-present till mamma och ungefär en miljon andra saker.
Väl hemma har jag tömt och satt igång diskmaskinen, bäddat om, satt igång tvättmaskinen och rullat håret.
Nu ska jag dammsuga innan jag ska äta kvällsmat, lösa melodikrysset och sova.
Eftersom sömnkvoten är lite låg ska jag lägga mig riktigt tidigt, helst senast 22.

Efter jobbet åkte jag och handlade mat innan jag satte igång tvättmaskinen, duschade och sen sov 2,5 timme.
Hängt upp tvätten, åkt till ett köpcentrum och handlat bland annat skor till balen, klänning till avslutningen, mors dag-present till mamma och ungefär en miljon andra saker.
Väl hemma har jag tömt och satt igång diskmaskinen, bäddat om, satt igång tvättmaskinen och rullat håret.
Nu ska jag dammsuga innan jag ska äta kvällsmat, lösa melodikrysset och sova.
Eftersom sömnkvoten är lite låg ska jag lägga mig riktigt tidigt, helst senast 22.
Jag blir lite yr... 🤪
Efter jobbet åkte jag och hämtade en bok på biblioteket. Sedan svängde jag förbi willys och handlade lite mat.
Väl hemma lagade jag mat och tog sedan in två dyngblöta hästar.
Sedan dess har jag mest suttit i soffan...The End... :rofl:

Var upp och matade fåglarna och surrade lite med chefen så att jag får ledigt nästa Fredag. Jag känner att efter en arbetsdag följt av sittande nattåg till London, landa klockan sju, navigering till ambassaden, några timmar i stora staden och sedan drygt fyra timmar tåg tillbaka upp samt buss hem behöver jag nog krascha.

Mitt batteri är liksom färdigt bara jag funderar på att åka in till Edinburgh för dagen. 😅

Alltså, jag hittar ju inte lappen där det stod att några skulle komma in i lägenheten och göra något och att jag skulle hålla katten instängd. Trodde det var ÅVC men det var inte. Ringde båda förvaltarna, kollade i kalendern på hemsidan, kollade i trapphuset vad som stod på anslagstavlan. Nada. Har också lämnat in mina nycklar till nyckelinkastet men det var ingen som kom in i dag och sedan lämnade nycklarna på hallmattan. Jaja, får väl gå och hämta dem någon gång när de är öppna.

Suck, jag vet att jag la undan lappen på ett viktigt ställe.

Försöker ladda ner mina bilder från onedrive till datorn för att lösgöra utrymme men tekniken vill inte sammarbeta! Gör så här står det....det går inte...ingenting funkar! Jag avskyr onedrive! :yuck:
Eftersom jag aldrig litat på "molnet" och liknande så finns allt i en NAS i huset i en egen infrastruktur som inte ens har kontakt med internet, det mesta körs i egen infrastruktur här i ett eget nät just av den enkla anledningen till att jag har en del "utdaterade" programvaror som inte får uppdateras, skulle detta hända är det godbye med mycket av dom specialfunktioner som inte finns längre utan ingår i helt andra paket med en STOR prislapp. Gud vad jag hatar programvaruutvecklingar som tvingar kunder med gamla avtal att skrota det som fungerar och köpa nya licenser till program som inget tillför.:rage:

Jag blir lite yr... 🤪
Efter jobbet åkte jag och hämtade en bok på biblioteket. Sedan svängde jag förbi willys och handlade lite mat.
Väl hemma lagade jag mat och tog sedan in två dyngblöta hästar.
Sedan dess har jag mest suttit i soffan...The End... :rofl:

Det fick bli såhär eftersom mina tre lediga dagar blev två övertidsnätter :D
Nåja, strax läggdags iaf och dagjobb tis-tors.

Alltså, jag hittar ju inte lappen där det stod att några skulle komma in i lägenheten och göra något och att jag skulle hålla katten instängd. Trodde det var ÅVC men det var inte. Ringde båda förvaltarna, kollade i kalendern på hemsidan, kollade i trapphuset vad som stod på anslagstavlan. Nada. Har också lämnat in mina nycklar till nyckelinkastet men det var ingen som kom in i dag och sedan lämnade nycklarna på hallmattan. Jaja, får väl gå och hämta dem någon gång när de är öppna.

Suck, jag vet att jag la undan lappen på ett viktigt ställe.
ÅVC återvinningscentral? 🤔

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24