Slängt lite plast och kartong, rensat kattlådorna och gett katterna kvällsmat. Varit ute på kvällskiss med vov när jag slängde skräpet och chansade vilt med ett rått ägg i en ficka. Chansningen slog väl ut, när där jag hittade en igelkott igår (samma?), fanns det en som jag fick syn på ikväll. Satte hundarna i en dragkrok på en bil i närheten, knackade ägget och gick fram till kotten som rullade ihop sig och fräste åt mig. La ägghalvan med gulan en liten bit framför den, gick tillbaka till hundarna och inbillar mig att den nosade sig fram till ägget. när jag kollade på avstånd.
Tog hundarna och gick en annan sväng med dem och sen när vi nästan var hemma satte jag fast dem i dragkroken och gick lite närmare kotten. Den var fullt upptagen med att styra ägghalvan framför sig medan den åt så jag ville inte störa utan tog med mig hundarna hem. Nu har vi alla lagt oss, klockan ringer 06 i morgon bitti så hög tid att försöka sova så jag orkar packa färdigt innan vi ska fylla släpet och köra ner till huset.
Linimentat underbenen då jag inbillar mig att det hjälper foten lite.