Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade läkarbrsök igår klockan 9. Det finns fortfarande ingen journalanteckning. Funderar på om de har skyldighet att skriva inom en viss tid. Skulle vilja läsa för att jag just nu är så väck i huvudet att jag knappt vet vad läkaren sa. Det enda jag minns är att hon sa att kroppen måste vänja sig vid det nya.

Får psykbryt snart på en person. Varenda gång jag ber hen om support ser det ut ungefär så här (förenklat):
Jag: "Kan du flytta den svarta pennan från den blå lådan till den rosa?"
Hen: "Vilka lådor gäller det?"
Jag: "Den blå och den rosa. Den svarta pennan ligger i den blå lådan och jag vill flytta den till den rosa."
Hen: "Var ligger pennan just nu?"
Jag: "I den blå lådan, jag vill att den ligger i den rosa."
Hen: "Vilken penna vill du flytta?"

:arghh:😭 Det här är inte ens muntligt, utan skriftligt. Jag måste be den här personen om hjälp då och då och det är alltid samma visa? Vill typ ställa mig i duschen och dra på kallvattnet. 😐

Hade läkarbrsök igår klockan 9. Det finns fortfarande ingen journalanteckning. Funderar på om de har skyldighet att skriva inom en viss tid. Skulle vilja läsa för att jag just nu är så väck i huvudet att jag knappt vet vad läkaren sa. Det enda jag minns är att hon sa att kroppen måste vänja sig vid det nya.
Svaret jag hittade är att det ska skrivas så snart som möjligt, inom öppenvården/vårdcentralen är det normalt samma dag eller senast inom 24 timmar. Speciellt i och med att du kan behöva söka vård igen

Svaret jag hittade är att det ska skrivas så snart som möjligt, inom öppenvården/vårdcentralen är det normalt samma dag eller senast inom 24 timmar. Speciellt i och med att du kan behöva söka vård igen

Men det finns ingen exakt tidsram.

Tack för att du hjälpte mig att leta. Var på sjukhuset igår så då kanske man får räkna med att det tar längre tid.

Ja det är tufft. Min mammas man ramlade på jobbet och bröt armbåge + hand samt skadade axeln visar sig nu att flera senor gått av. Han bollas mellan VC fysioterapheut och ortopeden. Sist han var hos fysio skulle han kontaktaka ortopeden och fick han inget gehör där skulle han gå till vc och fick han inte hjälp där skulle han tillbaks till fysio så kanske de kunde hjälpa.

För en pågående skada som han flera gånger får komma in för uppföljning på
Vården är kass, när jag sökte för magvärken som visade sig vara magsår sa jag "jag har aldrig rökt och dricker inte alkohol" och vad skrev den kvinnliga läkaren som knappt kunde svenska? Jo "icke rökare, dricker alkohol" och trots upprepade försök att få kärringen att fatta och ändra så står det fortfarande "dricker alkohol".:banghead: Är man svensk och icke muslim är man alkoholist tydligen, jag har anmält detta men det händer ingenting.:meh:

Lyckades somna om och vägrade faktiskt ställa larmet, nu känner jag mig lite piggare. Kommer hamna sent hos husen men det gör egentligen ingenting, jag tror jag kommer att bryta dagen kort ändå om det inte känns bättre vid lunch. Just husen jag städar varje vecka är rätt lätta ändå. :)

Väntar på att en studievägledare ska kontakta mig, för behövde komplicera min ansökan till utbildning. Det går långsamt, sista ansökningsdag är denna vecka.

Jag vill inte ha teknik som pratar med mig om jag inte måste. I detta fallet är det ju ett hjälpmedel, inte något du väljer för att få högre standard på bostaden.
Precis, men kommunen ser det som standardförhöjning och rekommenderar sådana där plattor istället... som jag kommer elda ner huset med och bränna mig själv ännu mer. Spishällen jag har nu bränner jag mig på men en plattspis blir det allvarliga brännskador, den jag har nu stänger av sig när något inte är på, en plattspis gör inte det, det blir för mig inte lättare att sätta grejer på plattspis än på den spisen jag har nu, stekpannor och sånt kommer ändå stå snett och istället tippa kanske. Och eftersom jag redan har inbyggd induktionshäll så... det blir ingen standardförhöjning på lägenheten, bara hjälpmedel för mig, nästa hyresgäst kommer få spader på babblandet... det är en standardsänkning.

Men... kommunen har redan sagt att det inte går men intyg är skrivet och jag ska skriva ansökan ikväll så får vi se var det landar. Tycker alla synskadade och blinda förtjänar det och inte några jävla plattor från 1800 talet för att det är några kronor billigare. Kanske.

Stallet klart och jag har duschat. Nu ska jag packa min väska inför dagens uppgifter och sen göra mig klar. Tänkte köra hemifrån vid 12.

Fick nu ett svar från vårdcentralen att komma på dropin och diskutera vidare sjukslrivning nästa vecka eftersom ÖNH nekar lmg fler läkartider. Har det skriftligt nu. Då ska jag efterfråga att få träffa samma läkare. Känns skönt att ha det skriftligt för då kan de inte neka till att ha meddelat det. Även om det är sjukt.

Hur kan det vara tillåtet för vården att alla tycker att man är någon annanstans ansvar? nu har en remiss gått från akuten till ÖNH. ÖNH nekade den och skrev till akuten att den skulle till vårdcentralen istället. Vårdcentralen fick den och skickade den vidare tillbaka till ÖNH. ingen vet vad någon annan gör i vården, ingen tittar uppenbarligen i journalen heller där allt står.

Jag går bara ner mig mer psykiskt av att inte få hjälp någonstans. ÖNH nekar mig fler läkartider och vårdcentralen tycker jag är ÖNHs ansvar. Hur ska jag överhuvudtaget kunna fokusera på rehab i detta läget? Jag vill ha en vettig fast läkarkontakt som följer förloppet och kan göra någon slags adekvat bedömning om vidare sjukskrivning men det får jag inte för ingen anser att jag är deras ansvar. Hur blev vården så djävla dålig?
Kontakta patientnämnden. Västa Götaland har varit kasst i decennier.

Det här gäller region Sörmland. Sen beror det på hur läkaren prioriterat sitt diktat, eller om den skriver själv osv. Beror på många olika faktorer.
Har varje region olika journalsystem? Jag menar rent tekniskt (inte serverna/lagret/molnet) så tänkte jag att de borde vara likadana. Men å andra sidan är det väl då osannolikt att två journalsystem skulle ha problem på samma dag 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju
  • Svensk politik 9

Barn

Hund

Katt, Andra Djur