Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
20250828_190133.webp

Fredagsmys med älsklingen till Masked Singer och en varsin plockbricka 👌 och nu när det plötsligt blivit sommarvärme så det är varmt både ute och inne är det extra gott med is i drycken 😍.

Jag har varit hos tandis i dag, i klänning. Och jacka tog jag på mig, man vet aldrig om det blir regn eller blåst. Men jösses så varmt! Var bra med tänderna i alla fall. Nästa besök i november. Fick utskriven mer fluorskölj och fluortabletter.

Åt just en knäckemacka, gott, riktigt gott! Funderar att titta på Änglamakerskan, en dansk film. Har sett den förut dock. Eller kanske se om comfortserien The Walking Dead.

Glömmer bort att det bara är lördag 😂
Fördelen med att vara pensionär är att då kan man glömma att det ens finns veckor och bara köra på.🥸

Min sådd av tomater har bara delvis grott, alltså precis som vanligt så nu ska jag "odla på ryskt vis", jag fick ett tips på att göra "rulltårta", man klipper plast som är lika bred som en toarulle och en meter lång, lägger våtstarkt toapapper ovanpå och vattnar, sen placerar man ut fröna 1,5cm från kanten med 2cm mellanrum, rullar ihop allting och sätter en gummisnodd omkring rullen och ställer den i ett glas med lite vatten på botten så papperet suger upp vattnet och förser sådden med vätska. Här är länken, skitsmart tyckte jag.:up:
https://www.land.se/tradgard/sa-i-snacka-150-plantor-i-en-liten-burk

Irriterar mig lite på att det inte går att be ÖoB att köra hem loungemöbler. Paketet är 175 cm långt, hur sjutton ska vi kunna få hem det utan släp :crazy:

Irriterar mig lite på att det inte går att be ÖoB att köra hem loungemöbler. Paketet är 175 cm långt, hur sjutton ska vi kunna få hem det utan släp :crazy:
Det är ju en ”billighetsaffär” så tycker inte det är konstigt att de inte erbjuder sådan service.
175 cm är inte så långt, det går ju in i de flesta bilar med bakluckan öppen? Annars finns det gratis släp att hyra (kolla free trailer).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka