Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att vara på den säkra sidan har jag ställt en hink bredvid sängen och har toapapper till hands om jag blir akut illamående av tradolanen. Innan jag har hunnit trassla ut mig från katterna och tagit mig förbi voffan som ligger bredvid sängen så är det säkrare med en hink än att chansa på att jag hinner ut i badrummet. 🤢🤮
Du det där låter inget bra, Tradolan är starka grejer och måste man använda dom är det nåt allvarligt fel.

Du det där låter inget bra, Tradolan är starka grejer och måste man använda dom är det nåt allvarligt fel.
Jag hade en karta kvar från jag fick det utskrivet efter en fotoperation i mars förra året, enda jag tycker skiten gör är att ge mig illamående men jag tänkte testar iaf om det skulle göra någon nytta, vilket det inte gör. Jag tycker tabletter generellt fungerar dåligt på mig så jag brukar aldrig ta något annat än acetylsalisylsyra i sällsynta fall. Har kvar både paracetamol och alvedon så men tycker inte det heller fungerar. :meh:

Det har hjälpt att det inte hugger till i foten när jag ska sova men gör fortfarande ont att stödja på foten så till hundarnas och min sorg så blir det ingen långpromenad idag. Kul med två belgare som är vana att vi är ute mycket.

Ska gå ut med hundarna och sen lägga mig en stund igen. Skummat igenom dagstidningarna på vad som händer i Sverige och resten av världen så dags för lite morgonluft.

Lyssnar på helikoptrar som lyfter och landar nära mig. Hoppas dom inte ska hålla på hela natten.
Helikoptrar låter en hel del och jag behöver ha fönstret öppet för det är varmt :cautious:
Det vattenbombades ju med helikoptrar på flera ställen igår. Det är inget sådant du bor i närheten av?

Ligger på sängen, ska äta frukost och försöker förstå hur i hela världen folk orkar leva. Det enda jag orkar göra när jag inte jobbar är att ligga i sängen, ta ut hundarna för nödvändiga promenader och ligga i sängen igen. Eller visst, jag har tagit mig till hundkappbanan några gånger nu, med resultatet att jag är så trött att jag mår illa efteråt och i princip gråter av trötthet halva dagen efteråt också. Det är också det enda jag öht gör utanför arbetstid som på något vis är socialt eller liknas vid någon hobby. Att folk orkar ha familj, vänner, gå ut och göra saker efter jobbet... Jag förstår inte hur det är möjligt. Jag är glad om jag orkar handla lite mat en gång i veckan.

Ska få ut lite tvätt tänkte jag. Fortsätta måla får nog vänta till lite längre fram när solen har flyttat sig från verandasidan. Men det finns säkerligen en massa annat jag skulle kunna göra också - om jag vill. Måste ta en titt på solrosorna på vinden till exempel. De behöver nog vatten. Funderar på när det är dags att sätta om dem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar