Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drömmarna stör mina nätter.
Nu dricker jag kaffe och har ätit en macka.
Tyvärr det molnigt. Hade gärna tagit en fin dag till.

Nä, om jag skulle leta upp någon intressant podd och putsa några fönster? De senaste dagarna har jag lärt mig mer om Selma Lagerlöf, Marlene Dietrich, Bildsköne Bengtsson och Kullamannen... :D

Men kära nån så fånigt... 🤪 Jag gjorde ett inlägg på fb om mitt verandaprojekt (målningen) och fick meddelande om att det tagits bort pga att det bryter mot communityregler, att man inte får lägga in "get rich quick"-annonser typ... Kan det vara för att jag använde ordet "guldockra"... 🤪 Ja ja, inlägget är borta och jag har nu ett begränsat konto i en månad. Får inte starta live videos och ett par andra saker till, vilket är sådant som aldrig gör. Märkligt ändå...

Jag tänkte faktiskt på @Sel och @Islandshästryttare som blev bannade från instagram av okänd anlendning. Helt clueless... :confused:
En hästsportjournalist bannades när hon på engelska refererade en visnig. Hon berömde en stallion... :rofl:

Nä, om jag skulle leta upp någon intressant podd och putsa några fönster? De senaste dagarna har jag lärt mig mer om Selma Lagerlöf, Marlene Dietrich, Bildsköne Bengtsson och Kullamannen... :D

Jag har också fönster..på andra våningen, och de öppnas utåt..de är smutsiga..
Jag fixar podd och fika om du kommer hit och putsar dem! :D:idea::angel:

Haft en jobbig natt med mycket ångest, känns som att det blir värre och värre nu. Saknar att ha min psykolog att prata med om det och få stöd. Nu har jag ingen jag kan prata om det med.
Fått en tid till en psykolog på psykiatrin den 26e maj, men det är bara ett bedömningssamtal. Men jag har fortfarande hopp om att kunna få hjälp från dom.
Såhär kan jag inte ha det.

I sängen, ska snart äta frukost.
Släpar oss hem från landet idag. Bihålorna är nu igentäppta och huvudet dunkar. Misstänker dock att jag är på bättringsvägen! Och kan iaf snyta ut skit nu 😅

Ska bli skönt att jobba hemifrån mån-tis, det blir soffläge.

Dels brukar jag vakna tidigt eller hyfsat tidigt, dels har jag ju ändå tvättid nu på morgonen/förmiddagen (och sängkläderna ligger atm i torktumlaren) - jag tycker att det är skönt att få grejer gjorda! :D

Nu har jag dammsugit och moppat golven - klar med städningen för idag. :up:
Jag har tvättat och plockat undan nu :D

Låg och läste lite på buke efter frukosten, sedan kom hundarna och la sig överallt mot mig och då somnade jag :p Det fungerar alltid så. Lägger de sig mot mig, då somnar jag varje gång. De är så otroligt mysiga, framförallt äldsta damen är duktig på att få mig att somna på det sättet.

Nu är jag vaken igen, har gjort en kopp te och hämtat lite choklad. Målet idag är att inte gå fler än ca 6000 steg. Snittet hittills i veckan ligger enligt mobilen på ca 18000 steg. Får se hur jag lyckas.

Jag har en nära vän som har svårt att ta sig för vissa uppgifter, hon lovar och lovar men det blir aldrig av.
Jag kan tänka ibland att ”hur svårt kan det vara?!”

Men så sitter jag här och kan inte ta tag i varken min träning eller att städa tex. Det kan ibland kännas helt omöjligt!
Så vi har väl alla våra hinder. Men skillnaden i det här fallet är väl att mitt bara drabbar mig själv, vilket är illa nog.
Och jag har också lärt mig mycket kring att skilja på handlingar och person ❤️

Det regnar ute, katt och barn sover. Får se vad vi tar oss för idag!

Sovit hela natten utan smärta, det var länge sen sist nu. Bakslag med kissen så är det krage och husarrest igen:down:
Ska snart ta en dusch, regnet hänger i luften och jag välkomnar det, mitt bete behöver regn!

Var i stallet och nu är vi vid köpcentret. Täckbark, gnagskydd och lite annat är inhandlat. Nu väntar vi på att Hööks ska öpona så jag kan byta en vara sen blir det vägen om mataffären och veckohandling.

Vaknade tidigt, satt och sydde på grabbens nya byxor. Ett par Oxford bags i polyester. Vi provar oss fram till den perfekta byxan.

Beställde trallsåpa och gick sen ut och drog nytta av regnet och drog av trallen med trasor. Jag visste inte att jag var tvungen och underhålla uteplatsen för när som byggde den 2009 fick jag information om att det var tryckimpregnerat och absolut inte skulle oljas.

Men sen dess har förvaltaren uppdaterat sina instruktioner så jag har ägnat några helger åt att såpaskura i omgångar.

Var rätt nöjd med resultatet och satte fram alla möbler.
Då passar förvaltaren på och högtrycksspola taket och dessutom pollen som exploderar.

Så igår gick det sist åt när jag skurade av den igen.

I morse utnyttjade regnet och gick ut och drog av smutsen med trasor.

Var och handlade med mannen.

Nu ska jag pressa fållar med dotterns plattång ett riktigt bra Lifehack

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10