Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en karta kvar från jag fick det utskrivet efter en fotoperation i mars förra året, enda jag tycker skiten gör är att ge mig illamående men jag tänkte testar iaf om det skulle göra någon nytta, vilket det inte gör. Jag tycker tabletter generellt fungerar dåligt på mig så jag brukar aldrig ta något annat än acetylsalisylsyra i sällsynta fall. Har kvar både paracetamol och alvedon så men tycker inte det heller fungerar. :meh:

Det har hjälpt att det inte hugger till i foten när jag ska sova men gör fortfarande ont att stödja på foten så till hundarnas och min sorg så blir det ingen långpromenad idag. Kul med två belgare som är vana att vi är ute mycket.
Det som funkat bäst på mig är kamfersalva till kor men så är jag ju en tjur-skalle också.🐂 Piller funkar inte heller bra på mig och kan man slippa sånt så är det ju bara bra eftersom dom gör en del annat oönskat med kroppen.

Nä, om jag skulle leta upp någon intressant podd och putsa några fönster? De senaste dagarna har jag lärt mig mer om Selma Lagerlöf, Marlene Dietrich, Bildsköne Bengtsson och Kullamannen... :D
Poddar är guds gåva till mänskligheten, jag är "poddknarkare" i perioder och den schangern har ju formligen exploderat så jag ser fram mot att börja starta upp vårens vedrally vid vedmaskinen, där är det perfekt med en podd att drömma sig bort i medan vedhögen växer.:)

Såg precis ett klipp på facebook där en orm åt en stor, död kanin. Kommentarsfältet var precis som väntat. Några var fascinerade. Några hade frågor om hur matsmältning mm fungerar. Men många, de var helt förfärade och undrade om det inte fanns någon färdig, vegetabilisk mat att ge till ormen. Typ pellets av något slag :banghead:

Såg precis ett klipp på facebook där en orm åt en stor, död kanin. Kommentarsfältet var precis som väntat. Några var fascinerade. Några hade frågor om hur matsmältning mm fungerar. Men många, de var helt förfärade och undrade om det inte fanns någon färdig, vegetabilisk mat att ge till ormen. Typ pellets av något slag :banghead:
Förmodligen samma människor som tror mjölken kommer från Ica.:banghead:

Förmodligen samma människor som tror mjölken kommer från Ica.:banghead:
Du har en poäng där... Själv sitter jag nu och lyssnar på fåren här utanför och kan konstatera att hundarnas mat till hösten blir riktigt bra. Det blev lite väl många bagglamm i år, och alla kan därför inte gå kvar. Så, de får leva lyxliv nu och sedan gå till slakt. En person kommer hit till gården för att ordna med det, köttet blir mat till fårens ägare och jag får alla rester att ge till hundarna. Lammen och fåren mår utmärkt, slaktas så lugnt som möjligt och allt förutom tarmar och gallblåsa kommer tas tillvara på sedan.

Trots att jag själv inte ätit kött på 20 år så har jag inga som helst problem med det här. Det är inte själva avlivningen eller slakten som per automatik känns fel, utan hur djuren levt innan. Lever de lyxliv (ur deras perspektiv, inte ur något förmänskligat perspektiv) och slaktas under så lugna omständigheter som möjligt så tja... Relativt få människor kan ju tänka sig att äta helt vegetariskt, det har ju blivit tydligt om inte annat nu med alla debatter kring kött i skolorna. Då får man ju göra det bästa möjliga av situationen tänker jag.

Årets godaste pizza intagen.
IMG_9914.webp

Var iväg till affären. Åker förbi två hästar på vägen dit som har bete och ny hösilagebal i hagen med fri tillgång. Dom står inne på nätterna, också med fri tillgång. Dom är av kallblodsras och jag mår faktiskt lite illa när jag ser dom. Dom är båda otroligt feta. Nu pratar vi inte lite utan verkligen groteskt feta och jag kan inte förstå hur dom inte fått fång än. Det är så mycket fett på hela hästarna och såna fettdepåer att jag inte trodde det var möjligt faktiskt :confused::( Jag skulle tro och vill tro att det är okunskap hos ägaren. Hon är dock ingen som tar lätt på något om man inte håller med om att hästarna är vackra. Jag tycker sån här hästhållning är så tragisk att se framförallt för hästarna:down:

Var iväg till affären. Åker förbi två hästar på vägen dit som har bete och ny hösilagebal i hagen med fri tillgång. Dom står inne på nätterna, också med fri tillgång. Dom är av kallblodsras och jag mår faktiskt lite illa när jag ser dom. Dom är båda otroligt feta. Nu pratar vi inte lite utan verkligen groteskt feta och jag kan inte förstå hur dom inte fått fång än. Det är så mycket fett på hela hästarna och såna fettdepåer att jag inte trodde det var möjligt faktiskt :confused::( Jag skulle tro och vill tro att det är okunskap hos ägaren. Hon är dock ingen som tar lätt på något om man inte håller med om att hästarna är vackra. Jag tycker sån här hästhållning är så tragisk att se framförallt för hästarna:down:
Vi har många såna feta på stallet... De andra tycker att jag är konstig som inte vill ha ponnyn på fri tillgång, samtidigt som de berömmer att han är så välmusklad. Ja, kanske för att jag har koll på hur mycket han äter?! :banghead:

Vi har många såna feta på stallet... De andra tycker att jag är konstig som inte vill ha ponnyn på fri tillgång, samtidigt som de berömmer att han är så välmusklad. Ja, kanske för att jag har koll på hur mycket han äter?! :banghead:
Många blir nog hemmablinda. Det är lätt hänt. Min förra häst hade ju EMS så det här med hullbedömning är jag noga med men jag har trots att jag befunnit mig i EMS världen i många år aldrig sett så feta hästar tidigare. Det här inte feta ponnyerna i grannstallet kan jag lova, det här är extremt, dom kan inte riktigt röra sig normalt,lite stela och otymliga lixom men det är ju inte så konstigt med all den övervikten... snudd på djurplågeri men var gå gränsen? :(

Bra att du står emot dom andra i stallet! Han ser så fin ut eran ponny! Vilken toppenkille ni hittat :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka