Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat med en av mina närmsta vänner idag. Nästa vecka kommer han hit och hälsar på, för då ska han på anställningsintervju här i stan! Äntligen kanske det blir dags även för honom att lämna Sthlm. Jobbet är så gott som hans redan, men nya chefen vill såklart träffa honom på riktigt också, inte bara prata i telefon. Jag ser SÅ mycket fram emot att få hit honom. Vi har känt varandra i snart 10år och det har varit så trist att inte kunna ses i princip alls sen jag flyttade. Så ja. Äntligen.

Hemma från resan. Jag är så trött att jag gungar. Sov bara fem timmar i natt, sedan igång hela dagen. Ska upp halv sju imorgon. Är samtidigt så uppe i varv att jag inte kan sova. Tog en melatonin och alimazine.

Rejält arg på kusinen av olika anledningar. Det lämnar en besk smak i munnen.

Hemma från resan. Jag är så trött att jag gungar. Sov bara fem timmar i natt, sedan igång hela dagen. Ska upp halv sju imorgon. Är samtidigt så uppe i varv att jag inte kan sova. Tog en melatonin och alimazine.

Rejält arg på kusinen av olika anledningar. Det lämnar en besk smak i munnen.
Du får gärna berätta hur det gick imorgon, men sov nu! <3

IMG_3001.webp
Passar på att laga jeans när man har en ledig kväll 🥰

Hra ont i kroppen efter att till slut ha jagat ponnyn som kom lös utan grimma/träns på ridbanan. Det är verkligen som att allt försvinner i huvudet på honom när han är naken. Med grimma går han att fånga, utan kan vi inte ens röra honom utan man måste lyckas valla in honom i en fålla typ. Höll på i typ en halvtimme igår. Så less!

I natt var det mardrömmar. Det är inte så ofta tack och lov.
Känns helt fantastiskt att det är fredag!
Ätit en macka och dricker första koppen kaffe.
Jobb 8-15:30.
I dag ska eleverna springa Rynkebyloppet.

Mår verkligen inte bra. Den här gången har förkylningen satt sig i mina kassa lungor och jag blir andfådd av att gå över gräsmattan. ☹️ Kan knappt prata heller. Kraxar mest. Störigt! Har massor av telefonsamtal jag behöver ringa iom husköp. Men det är ju ingen som hör vad jag säger! 😅🙈

Rotade fram några flyttkartonger igår iaf och ska försöka packa en idag, finns ju massor av saker vi inte använder just nu och sånt kan man ju packa redan nu liksom. 😁

Måste bestämma mig för när jag ska sluta på mitt jobb.

Ska jag jobba så länge jag får och sedan gå på utköpet?
Eller ska jag gå på utköpet snarast möjligt?

Jag har i nuläget inget nytt jobb som väntar men har samtidigt aldrig haft en semester längre än tre veckor. Svindlande tanke att få vara hemma så länge med full lön 😵‍💫🤯
Hur länge får du lön när du går med på utköpet (om du vill berätta)? ☺️ Hur ser marknaden ut för nytt jobb? Är sannolikheten hög för nytt jobb så förstår jag verkligen dragningen till att vara hemma ett tag. Många branscher ligger ju rekryteringen rätt still över sommaren bara, så värt att ta med i ditt övervägande..

Hur länge får du lön när du går med på utköpet (om du vill berätta)? ☺️ Hur ser marknaden ut för nytt jobb? Är sannolikheten hög för nytt jobb så förstår jag verkligen dragningen till att vara hemma ett tag. Många branscher ligger ju rekryteringen rätt still över sommaren bara, så värt att ta med i ditt övervägande..
Jag får fem månader. Ja, jag har också tänkt på det där med att arbetsmarknaden är stendöd över sommaren. Så lutar åt att bita ihop och jobba hela sommaren (om jag får), för att förlänga tiden med inkomst.

Det eller gå snarast och jobba som timvikarie inom vården.

Senast ändrad:
Vaknade i natt med av sjuk smärta men tog tabletter och lyckades somna om till slut.

Valacken bara tittade på när jag gick iväg och fodrade islänningarna, han vet att det inte går att tigga hö nu när det finns gräs. Men när jag kom tillbaka så stod hingsten där, han bugade djupt och sträckte på sig som en katt, kastade graciöst med huvudet så manen flög och lyfte ena frambenet som i en variant av spansk skritt och bad om hö... så dom fick varsitt kg...:angel::p hullmässigt spelar det ingen roll och vi har haft frost i natt igen så... han vet hur han ska charma mig rakt in i själen den där hästen :heart

Har kallat till städdag på enheten eftersom kontoret ser katastrof ut.
Jag kommer aldrig förstå hur man kan stänka kaffe på den vita väggen, titta på det och sedan rycka på axlarna och gå därifrån. Eller ställa sin kaffekopp vid fönstret när det är urdrucket och sedan bara lämna det där och låta det mögla. Så himla märkligt beteende.

Jag vet vilka som är bovarna (2/5 dricker kaffe på enheten) men jag känner mig trist som alltid är den som gnäller om att folk måste diska efter sig osv. :meh:

Tyvärr tänker massor av människor väldigt kortsiktigt, även dom som bor på landet och oftast är det dom som är nyblivna lantisar och hanterar gården som en villaträdgård i förorten. Ta en storm tex, när dom kommer på att soppan till motorsågen tog slut när dom sågade ved och dom måste såga sig ut till vägen, sånt får bara inte hända, måste dom ta sig nånstans för att maten är slut eller skaffa hjälp vid ett sjukdomsfall och mobilnätet också är nere hur gör dom då? Det finns massor med liknande exempel som hänt i verkligheten.
Jag tänker ocksåkortsiktigt de jag känner som tänker långsiktigt dog knall och fall av andra omständigheter så länge man tänker lite längre än dagen ut är det strunt samma.

Jag har ingen motorsåg trots att jag har flera km till närmsta granne. Vad vi däremot har är ett nätverk och hjälps åt. Fallna träd mm mm stormen Dave så var vi alla ute i bygden och hjälptes åt. Flera hus hade x antal träd liggandes över vägen och vi röjjde undan långt innan sveaskog gjorde det t.ex. Inte åkte nån i panik diret och fyllde upp all bensin utan det tar man nästa gång man åker in till staden. Jaghar 5 olika bensinduknakr som jag toppar upp vid behov. Ibland tar alla slut och då åker jag in och fyller upp ibland är det fullt upp.

Jag är en av dom som inte orkar oroa mig över vad som KAN hända worts-case- scenario hela tiden eller bryr mig om hur andra lever. Vissa lever på gränsen hela livet vissa är preppade till max för allt.

Fredag och fullt ös men mitt huvud är någon annanstans. Ska hoppa in och ta nästa långkörning för att få lite datalugn. Kollegan tog första för att få komma ut och få det lite "lungt" jag tar nästa

Nu är det sista brycket med priser och ordrar som ska sammanställas och förbereda inför nästa vecka.

Så underbart skönt med fredag och fint väder :D

Jag tänker ocksåkortsiktigt de jag känner som tänker långsiktigt dog knall och fall av andra omständigheter så länge man tänker lite längre än dagen ut är det strunt samma.

Jag har ingen motorsåg trots att jag har flera km till närmsta granne. Vad vi däremot har är ett nätverk och hjälps åt. Fallna träd mm mm stormen Dave så var vi alla ute i bygden och hjälptes åt. Flera hus hade x antal träd liggandes över vägen och vi röjjde undan långt innan sveaskog gjorde det t.ex. Inte åkte nån i panik diret och fyllde upp all bensin utan det tar man nästa gång man åker in till staden. Jaghar 5 olika bensinduknakr som jag toppar upp vid behov. Ibland tar alla slut och då åker jag in och fyller upp ibland är det fullt upp.

Jag är en av dom som inte orkar oroa mig över vad som KAN hända worts-case- scenario hela tiden eller bryr mig om hur andra lever. Vissa lever på gränsen hela livet vissa är preppade till max för allt.
Dö knall och fall kan drabba alla så det är ingen ursäkt att inte ha något av det basala hemma, man preppar inte bara för sig själv utan det är för att inte belasta samhällets resurser eller belasta grannarna med sina problem i ett trist läge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka