Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan 4 imorse möttes jag och min vän på en parkering för att därifrån gå en lång promenad med hennes hund. Jag är så glad att jag har henne i mitt liv, vi är lika galet morgonpigga båda och älskar att promenera långt! 1,5 mil blev det idag, på okända marker. Kallt i början, sen kom solen sakta.

ibland är livet bra härligt ❤️

20260509_055534.webp

God morgon! Sovit gott efter en lugn och skön jobbkväll 😊. Ledig lördag och träningsvärk igen 😄 dels i musklerna i sidan av bröstkorgen och inte minst framsidan av låren- två set är de tuffaste och det känner jag återigen idag 😅.

• Gilla
Reactions: Sel
Det blåser fortfarande lite kyligt men varmt i solen. Premiär för att gå utan jacka! Har dock min breda halsduk som sjal, ska sitta ute vid ån och äts lunch senare. Men ändå. Vårkänslor med denimklänning! :)

Har städat ena badrummet, satt igång diskmaskinen, kokat ris, packat till nattjobb och fixat stallet.
Nu ska jag duscha och packa det sista i min ryggsäck innan jag ska äta mjölk med flingor och sen sova.

• Gilla
Reactions: Sel
ROat mig med tvättstugan sedan 7 i morse, är klar nu så ska bädda rent. Också plockat undan, dammat och dammsugit. Städning i badrum samt kökets diskbänk och en sväng till återvinningen kvarstår. Måste vila lite först i soffan...🤗

Vi kommer frysa ihjäl i vårat hus innan vi svälter ihjäl. Allt går på el.... Så skitsamma tänker jag dessutom är jag krigsplacerad så får väl svälta ihjäl medan jag promenerar 3,5 mil enkel väg till jobbet. Rent teoretiskt sett hade jag kunnat paddla dit men äger ingen båt och simma tänker jag inte göra.

Min plan är att gå till svägerskan och leva på hennes kossor och allt de producerar. De har dessutom eldstäder i huset vilket vi saknar.

Så för oss finns det ingen anledning att planera för att ryssen kommer. Vi måste ändå ta oss härifrån om vi ska överleva.
Jag som mer eller mindre suttit på första parkett under kalla kriget vet hur snabbt saker och ting kan skifta och vad man då måste ha förberett och det är inte i första hand att fly eftersom det finns ingen stans man är säkrare än i hemmet. Det som med allra största sannolik händer är en ekonomisk och teknisk blackout, inte en atombomb i skallen och är man då lite förberedd när det händer behöver man inte belasta samhällssystemet i onödan, dom får nog tillräckligt att göra ändå.
Annat var det ju när Adolf och grabbarna satte världen i brand, jag hade en vän, nu död sen flera år, som varit med som finlandsfrivillig så jag har hört mycket om vad som tilldrog sig men som aldrig kom till allmänhetens kännedom här i Sverige.

Har köpt två nya sportbh - gick ner ett par kupstorlekar och 5cm i omkrets (och provade mig igen halva hängaren i jakten på att hitta rätt...) mot den jag har nu - inte undra på att den sitter kasst! Men fy sjutton vad jag bävar inför att ta mig iväg och prova ut nya vanliga bh (vilket jag verkligen behöver göra..), det här var en pärs!

Har förberett allt för att vända flytta husvagnen. Nu väntar jag bara på att gårdsägaren ska flytta traktorn. Passar på att ta en kaffe ute i solen så länge, hundar har lagt sig inne i svala stallet så länge.

Ätit lunch ute i trädgården :) Förmiddagen har gått åt till stallet och att gräva ur en trälåda/rabatt som ska få ny jord och förberedas för dahliorna. Sambon fortsatte med att putsa åkrarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka