Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter ljuvligt!Har ätit lyxig utelunch - napolitansk pizza (jag tog en lite mindre variant som kallas pizza-macka idag), bubbel, cider och en bit chokladtårta - i solen med min mor. Väldigt trevligt! Nu är jag på väg hem till katten.
Hur som helst så klarar vi oss inte hemma om det är kallt ute. Vi kommer då att frysa ihjäl så vette fan om det är så jävla säkert att stanna kvar här.Jag som mer eller mindre suttit på första parkett under kalla kriget vet hur snabbt saker och ting kan skifta och vad man då måste ha förberett och det är inte i första hand att fly eftersom det finns ingen stans man är säkrare än i hemmet. Det som med allra största sannolik händer är en ekonomisk och teknisk blackout, inte en atombomb i skallen och är man då lite förberedd när det händer behöver man inte belasta samhällssystemet i onödan, dom får nog tillräckligt att göra ändå.
Annat var det ju när Adolf och grabbarna satte världen i brand, jag hade en vän, nu död sen flera år, som varit med som finlandsfrivillig så jag har hört mycket om vad som tilldrog sig men som aldrig kom till allmänhetens kännedom här i Sverige.
Nej alla har ju ett eget val, det går inte att tvinga någon och det är ju heller inte meningen, huvudsaken är att man har en plan som går att verkställa, det är ju hela andemeningen i det hela.Hur som helst så klarar vi oss inte hemma om det är kallt ute. Vi kommer då att frysa ihjäl så vette fan om det är så jävla säkert att stanna kvar här.
Jag kan ganska mycket om beredskap och hur man överlever om en katastrof händer men jag tänker inte börja bunkra upp ifall det skulle hända.
Vad är det för kurs?Varit hemma hos föräldrarna och ätit lunch och spelat lite spel.
Har även anmält mig till en sommarkurs via medborgarskolan, behöver något att se fram emot.
En kurs i tuftning.Vad är det för kurs?![]()