Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min rosa rhododendron har så gott som blommat ut, men bestämde sig plötsligt för att bjuda på några mörkrosa överraskningsblommor. 😅 Ingen vet varför.
Samtliga mörka har slagit ut idag.
20260509_172214.webp

Varit i pappas hus och röjt. Mina genomlysa lungor är inte nöjda. Min febriga kropp inte heller nöjd. Men det var idag eller om en månad jag kunde få hjälp i samband med öppen sopstation, och tid att vänta har jag inte så.. ja. 🤷🏻‍♀️

Fick iaf iväg ett helt släp med grejer till bortskänkescontainer (var himla fint att på nästkommande rundor, se folk stå och botanisera bland de saker vi ställt in. Känns fint att de får ett nytt liv.) , ett helt släp till loppis och fyra fulla släp med sådant som fick bli skräp. Helt slut nu. Tagit en varm dusch och hoppade i pyjamas redan vid 17.30. 😅

Imorgon blir det soffläge och förhoppningsvis kurera mig lite. 🤒🤧

Hur som helst så klarar vi oss inte hemma om det är kallt ute. Vi kommer då att frysa ihjäl så vette fan om det är så jävla säkert att stanna kvar här.

Jag kan ganska mycket om beredskap och hur man överlever om en katastrof händer men jag tänker inte börja bunkra upp ifall det skulle hända.
Mycket beror väl på vilken nivå av bunkrande man talar om? :)
Jag har inte precis källaren full av konserver. Men antagligen mer än många andra. (hänger ihop med min ekonomiångest)
Om jag plötsligt står utan tillgänglig inkomst behöver jag inte svälta ihjäl. Det är väl mest den nivån det ligger på.

Mycket beror väl på vilken nivå av bunkrande man talar om? :)
Jag har inte precis källaren full av konserver. Men antagligen mer än många andra. (hänger ihop med min ekonomiångest)
Om jag plötsligt står utan tillgänglig inkomst behöver jag inte svälta ihjäl. Det är väl mest den nivån det ligger på.
Det är lite så jag tänker också, inte ekonomiångest men vi är en sittande fågel om datasystem efter datasystem brakar ihop och det är ingen utopi, varor tar slut i affärerna om det ens går att handla längre, logistikkedjor stannar, det räcker med en rejäl riktad hackerattack mot livsmedelsförsörjningen och handeln för att det kontantlösa och papperslösa samhället ska krackelera rejält för en kortare eller längre tid. Sårbarare än nu har vi aldrig tidigare varit.

Är trött och myser i sängen med yngsta hunden som är på världens goshumör :love: Har ordnat en kopp te också, och pratat i telefon i några timmar med bästa vännen som kommer hit nästa vecka. Ju mer vi pratar om att han kanske ska flytta hit, desto fler seriösa och djupa samtal har vi och det är så otroligt intressant. Ser så mycket fram emot att kunna spendera en hel helg med att prata så mycket vi bara orkar :rofl:

Har ätit alldeles för mycket nudlar med halloumi, har också varit tvungen att dra igång värmen en sväng.
Ska nu mata alla fler än fyrfota vänner. Av någon anledning förväntar jag mig några ömsningar trots att vi verkligen int ehaft någon värme... vi får väl se. :)

Härliga timmar I stallet och en underbart härlig liten ridtur i alla gångarter I solskenet på härligaste hästen 😍. Pållan har vilat från ridningen i ett par veckor (inte helvilat) och uppskattade nog det lika mycket som jag då hon var pigg, glad och lite stark där hon ville springa fortare än hon fick 😄. Under tiden var sambon och hjälpte till på gården hos mamma och hennes särbo innan de sedan kom hem till oss på lätt lunch 😊.
Sen vidare tillsammans en stund ner till slussen där mamma bjöd på glass från sänkdalen (saffran och kladdkaka 😋), loppis och marknad 😊.
Efter en andra sväng till stallet för insläpp (hade en stallkompis med sin som har min imorgon 😊) med sambon, fixade vi tacos som var himla gott med lite cider till Bytt är Bytt 😊. En himla härlig lördag! 😍.

Jag fryser, men kan verkligen inte motivera mig för att gå ut och tända i pannan. Mitten av maj, då är eldningssäsongen slut! Så det så!
Jag fyllde upp acctanken ikväll, det är segt i år med vårvärmen, det svänger för mycket neråt nattetid än för att gå över på sommareldning och slå igång värmepumpen i verkstan och låta den värma hela verkstadsutrymmet = hela logen men nu räcker det att elda varannan dag. Hela verkstan + bostaden är på drygt 200 kvadrat och jag vägrar frysa, det är jag helt klar med i detta livet.

Hemma från systersons middag. Det blev trevligare än jag trodde. Megara möte mig i dörren och klagade högljutt. Sprang runt benen så jag trampade på en tass i mörkret 😾 katten fick dreamies som förlåt. Och sedan middag.

Funderar på om jag orkar vara uppe och kolla på hockey, colorado-minnesota i natt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat