Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har klickat hem lite grejer till köket som jag behöver (ugnsform, bl a - jag har faktiskt ingen atm då de jag hade var helt utslitna..) på rea. Det kan vara en airfryer i det paketet också, som var på väldigt väldigt bra erbjudande. I blame Buke, och särskilt @Bison , för det :D;):angel: .

Nu ska jag göra mig klar för sängen.

Lagt mig efter ett välbehövligt, skönt, varmt bad.
Ska tejpa foten när jag torkat helt och sedan ta lite värktabletter och insomningstablett och hoppas på att sova inatt. Klockan ringer tidigt i morgon bitti och satte i motorvärmaren tidigare så jag har en varm bil i morgon.

Visst är det skönt att man kan skylla nästan allting på Buke? Alltid är det någon medlem som sagt något som man, på mer eller mindre långsökt vis, kan skylla sina impulsiva köp på! 😁🤓😆🥳

Inte ett impulsköp riktigt just detta (har funnits på "ska införskaffas till köket"-listan ett tag), men det är helt klart trådarna om airfryer som fick mig att vilja ha en. :D :angel: :idea:

Ville inte gå ut men jag vet att det är ännu tyngre efter jobbet.
Men nu är rundan gjord i alla fall. Svinkallt 11 maj får tummen ner.
Ser fram emot varm dusch och java.
Jobb 8-16. En del saker att ta tag i.
Spänd över om driftchefen hör av sig.

Hittar inte min matlåda :arghh: Jag har bara en så det blir nog ingen lunch imorgon.
Kanske dags att köpa mer än EN matlåda?! Såg att du hittat en annan burk att lägga mat i, men förstår inte hur folk kan överleva utan fler framförallt när man bor själv o.O Har minst ett tio-tal här hemma, annars hade jag ju behövt kasta ohyggligt mycket mat eller spendera en bapiljard på ute-mat.

Kanske dags att köpa mer än EN matlåda?! Såg att du hittat en annan burk att lägga mat i, men förstår inte hur folk kan överleva utan fler framförallt när man bor själv o.O Har minst ett tio-tal här hemma, annars hade jag ju behövt kasta ohyggligt mycket mat eller spendera en bapiljard på ute-mat.
Håller med. Sedan sparar jag alltid en del glassburkar och liknande också som jag använder som matlådor/att packa kakor i/osv vid behov. Och glasburkar funkar också jättebra, beroende på vad det är för mat man ska stoppa i.

@MJLee Jag rekommenderar de här: https://www.ikea.com/se/sv/p/ikea-365-matlada-fyrkantigt-plast-60452174/
Bra pris och lagom stora :) .

Håller med. Sedan sparar jag alltid en del glassburkar och liknande också som jag använder som matlådor/att packa kakor i/osv vid behov. Och glasburkar funkar också jättebra, beroende på vad det är för mat man ska stoppa i.

@MJLee Jag rekommenderar de här: https://www.ikea.com/se/sv/p/ikea-365-matlada-fyrkantigt-plast-60452174/
Bra pris och lagom stora :) .

Glömde att ta med matlådan :meh:

När man glömmer det så spelar det ingen roll hur många lådor man har. Funderar på att sätta en lapp på insidan av ytterdörren glöm ej lunch

Glömde att ta med matlådan :meh:

När man glömmer det så spelar det ingen roll hur många lådor man har. Funderar på att sätta en lapp på insidan av ytterdörren glöm ej lunch
Ja, sätt en lapp. Jag har alltid antingen en lapp på dörren eller liggande på väskan när jag behöver ta med lunch (2 ggr/vecka), annars är risken väldigt stor att jag glömmer!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

Katt, Andra Djur